Рада проголосувала за поновлення ремонту доріг у воєнний час

Верховна Рада дозволила будівельним компаніям виконувати ремонт автомобільних доріг.

Про це повідомляє видання “Гроші”.

Законопроєкт №5656 підтримали 258 нардепів. Його направлено на підпис президенту України.

Відповідно до внесених змін, цього року в період дії воєнного стану, як виняток, будівельні компанії, які виконують ремонт доріг державного та місцевого значення, можуть брати бюджетні зобов’язання відповідно до укладених договорів у межах визначених бюджетних асигнувань. Водночас кошти можна використовувати за умови відтермінування оплати таких договорів до відновлення ставок податків.

Окрім цього, будівельні компанії, що ремонтуватимуть дороги, отримають податкове послаблення на час війни.

“Платники податків, які є виконавцями договорів, передбачених статтею 39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», звільняються від відповідальності, визначеної цим Кодексом, за несвоєчасну сплату податкових зобов’язань, що виникають у зв’язку з виконанням таких договорів, з обов’язковим виконанням обов’язку щодо сплати таких податкових зобов’язань у сумі, пропорційній надходженню коштів за такими договорами, протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем надходження таких коштів, але не пізніше останнього дня (включно) третього календарного місяця після припинення або скасування воєнного стану на території України”, – йдеться в документі.

Ці новели дозволяють Укравтодору розконсервувати вже укладені контракти з підрядниками та почати ремонти доріг.

– Наразі, згідно із ст. 38 закону про Бюджет-2022, кошти державного дорожнього фонду (ДДФ) спрямовуються першочергово на виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, а також на забезпечення потреб сектору оборони. В свою чергу, ч. 2 ст. 48 Бюджетного кодексу дозволяє витрачати кошти на будівництво та ремонт доріг виключно в межах їх фактичних надходження до ДДФ, щоб не було неконтрольованого зростання боргу. А надходження до ДДФ суттєво впали, бо він наповнювався акцизом на паливо і податком на ввезення автотранспорту, які під час військового стану не нараховуються. Навіть на потреби оборони не багато чого можна перекинути.

Завдяки законопроєкту № 5656, Укравтодор отримує можливість продовжувати ремонти доріг за довоєнними планами. Але це буде робитися із відстрочкою сплати підрядникам за виконані роботи – Укравтодор зможе накопичувати борги, за якими сплатить із ДДФ вже після війни. Відповідно, підрядники, які наразі будуть виконувати роботи за власні кошти, отримують податкові пільги до тих пір, поки Укравтодор не сплатить їм борги.

Доцільно нагадати, що ремонт доріг, пошкоджених в результаті бойових дій, відбувається за рахунок інших коштів, а саме виділених КМУ із резервного фонду держбюджету, тому йдеться про продовження реалізації довоєнних планів Укравтодору, – пояснив експерт Георгій Могильний. 

При цьому в умовах воєнного стану законопроєкт 5656 не надає жодних пільг виробникам засобів захисту, медичного устаткування та ліків для військової медицини.

Зазначимо, що органи Казначейства здійснюють платежі за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка в певній черговості. В урядовій постанові №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану», оплата зобов’язань за договорами на виконання дорожніх будівельних робіт відсутня серед переліку заходів зазначеної черговості.

Законопроєкт №5656 пов’язаний з законопроєктом №5655 щодо реформування сфери містобудівної діяльності. Обидва законопроєкти були внесені в Раду ще у 2021 році, однак після розголосу щодо корупційних ризиків основний законопроєкт 5655 не був проголосований.

5656 мав певні технічні правки до основного 5655, і теж не голосувався до цього моменту. Поки 26 травня до бюджетного комітету ВР не надійшло звернення від імені фракції «Слуга народу» . Ним пропонувалося  додати до нього вищевказані правки у Перехідні положення. Вони не стосуються реформи містобудівної діяльності, але дозволяють виділяти бюджетне фінансування на ремонт автодоріг під час війни.

Співвторами законопроєкту 5656 є 146 народних депутатів від «Слуги народу». Першими у списку значаться лідер партії «СН» Олена Шуляк, яка лобіює містобудівну реформу у форматі 5655, та голова містобудівного комітету ВР Андрій Клочко.

За законопроєкт 5656 проголосували 220 нардепів зі «Слуги народу», решту необхідних голосів додали групи «Довіра», «За майбутнє» та позафракційні.

Оперативні новини від команди “18000” – у нашому телеграм-каналі “Шо там у Черкасах?”

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *