Вето, суд і бойкот квартплати. Відповіді на 10 головних питань щодо управлінця в Черкасах

Плакати, обурення і заповнений людьми 206-ий кабінет мерії. З такого аншлагу розпочалася прес-конференція стосовно роботи нового управителя та пояснення юридичних наслідків ухвали суду щодо скасування мерського вето.

– Чому в Кропивницькому – 5,16 грн, в Сумах – 4,26, у Вінниці 5,83 грн, а в Черкасах – 8,75? – лунає обурення із залу.

Представники виконкому, департаменту управління справами та юридичного забезпечення, а також сам представник компанії-управителя “Нова якість” (правонаступник ТОВ “Сантехбудконструкція”) пояснюють, чому такі твердження – маніпуляція.

“Вісімнадцять три нулі” не переповідатимуть історію годинних перекрикувань і взаємообраз у залі засідань мерії. Читайте відповіді на 10 найактуальніших питань, які лунали цього дня.

Передісторія

Цієї весни Черкаська міська рада провела конкурс на управління багатоповерховими будинками міста. По чотирьох лотах переможцем стало ТОВ “Сантехбудконструкція”. Із 20 травня більше 800 черкаських багатоповерхівок були передані в управління приватному товариству.

Вже 27 червня Черкаська міська рада проголосувала за скасування рішення виконкому про призначення управителя багатоквартирних будинків. Опісля заступник  мера Людмила Бордуном заявила, що рішення є незаконним і популістичним.

2 липня міський голова Черкас Анатолій Бондаренко зупинив дію рішення депутатів міськради щодо скасування результатів конкурсу по управителях. Депутат міськради Олександр Радуцький пішов у суд із заявою про заберзпечення позову. Згідно з ухвалою Адмінсуду, дію вето мера на рішення депутатів призупинено.

Додамо, що товариство «Сантехбудконструкція» входить до орбіти відомого місцевого підприємця Андрія Бортника. Раніше ця ж фірма виграла конкурс на вивезення великогабаритного сміття. З нею було укладено угоду на 20 років.

Окрім того підприємство Бортника ТОВ “Свій лад” виграло у тендері на зимове утримання доріг та прибирання зелених зон. Сума договору – 48,6 мільйона гривень.

Далі –  до запитань.

1. Адмінсуд зупинив дію вето міського голови. Які юридичні наслідки має ця ухвала?

Людмила Бордунос, заступниця міського голови:

– В ухвалі адмінсуду написано: “зупинити дію вето”. У рішенні міської ради: “скасувати рішення виконкому про визначення переможця конкурсу на управителя”. Згідно з рішенням Конституційного суду України, якщо рішення органу місцевого самоврядування фактично виконано, воно припиняє свою дію і його не можна скасувати.

Тому рішення виконкому, які зараз оспорюються на сесіях, у судах, були виконані станом на 20 травня. У заявників був час до цієї дати на скасування рішення виконкому. Ніхто цього тоді робити не збирався. Депутатам не було цікаво скасовувати рішення виконкому, поки воно не вичерпало свою дію. А це сталося у момент підписання договорів. 

Відповідно до чинного законодавства України, було укладено 838 договорів по кожному будинку. Для того, щоб ці документи припинили свою дію (тобто управитель перестав виконувати роботи, а люди перестали за це платити), потрібно, щоб був розірваний кожний конкретний договір. Його можна розірвати в судовому порядку у зв’язку з невиконанням його умов. Або ж жителі міста мають провести збори, створити ОСББ чи обрати іншого управителя. Так пише закон.

Якщо заявники цього хочуть, то нехай йдуть в суд і скасовують кожен договір. Але не потрібно маніпулювати людьми і викручувати свідомість.

2. Чи повернуться СУБи?

Людмила Бордунос:

– Якщо вам говорять, що скасують конкурси і СУБи відновлять роботу, то вам брешуть. СУБи не повернуться. Закон забороняє таку форму управління як обслуговування комунальними підприємствами. Подобається це комусь чи ні – немає значення. Адже це закон, який ухвалила Верховна Рада України, а не міська.

3. Середня квартплата, яку сплачують управлінцю черкащани, становить 8,75 грн?

Андрій Бортник, представник компанії “Нова якість”: 

– Середній тариф становить 5,6 грн. Є будинки, у яких тариф складає 0,16 грн, а є ті, в яких понад 8 гривень. Все залежить від стану будинку, зношеності комунікацій, прибудинкової території тощо.

Різниці у тарифі між нами та ОСББ практично немає. Лише в деяких будинках вони більші на 10-15%. Це пов’язано з тим, що протягом першого року нам потрібно виконати значну кількість робіт, які вже зроблені в ОСББ. Мине цей період, і всі тарифи будуть переглянуті по фактичних витратах. Кожен мешканець буде бачити, що робиться у їхньому будинку. 

Людмила Бордунос:

Некоректно порівнювати середню квартплату інших міст поряд із тою, що маємо в Черкасах, і говорити, що вона в нас – найвища. Наприклад, у Кременчуці та Хмельницькому є будинки із розміром квартплати у 12 гривень за квадратний метр. 

Наведу приклад. В одному із черкаських будинків розмір квартплати був у межах 5,5 грн. Мешканці створили ОСББ і встановили тариф у розмірі 6,5 грн. Люди усвідомлюють, що тариф СУБів був збитковим, це загнало їх у стан банкрутства. У результаті служби мають мільйонні борги. Придніпровська досі через це не розрахувалася із працівниками.

4. Скільки будинків відмовилися від управителя?

Андрій Бортник:

– Станом на сьогодні ми отримали два листи від мешканців про те, що в їхніх будинках створені ОСББ. Ще два будинки, які створили ОСББ і не потрапили через це на конкурс, прийшли до нас із заявою і ми взяли їх на обслуговування. Тобто кількість будинків на сьогодні не змінилася.

5. Якщо люди не отримують якісно послугу і мають підтвердження цьому, чи можливий перерахунок?

Людмила Бордунос:

– Так. Якщо є скарга, що, наприклад,  двірник не працював, то за ці роботи кошти не мають бути списані з рахунку. Вони накопичуватимуться на інші потреби. Мерія контролює ці процеси. Якщо люди мають такі нарікання, просимо повідомляти про це нас та компанію-управителя.

6. Які заявки виконують першочергово? Як швидко управлінець реагує на них?

Андрій Бортник:

Протягом доби виконується близько 40-50 заявок. Із них 30 заявок – це робота аварійної служби. Зараз ми виконуємо роботи в тих будинках, де вже є накопичення на рахунках. Окрім того, ми даємо двомісячний кредит у розмірі двох місячних нарахувань по будинку. Чому цей термін? Бо це період, який, згідно із законодавством, дається мешканцям для зміни управителя або створення ОСББ. Нині ми маємо зявки, які не виконувалися СУБами роками, де сума виконання робіт перевищує наявні кошти у рази. Їх виконати одночасно неможливо. 

На термінові заявки, такі як заміна ламп, роботи по електриці, сантехнічні, реагуємо протягом 24 годин. У нас цілодобово працюють чотири аварійні служби. В СУБах було лише дві. 

Так, ми не можемо зробити ремонти дорожного покриття у дворі. Ми не можемо поки що виконати ремонти під’їздів. Наше першочергове завдання – підготувати будинки до зими. Це ремонт комунікацій у підвалах, ремонт покрівель. 

Є й перелік послуг, які щоденно надаються. Наявна проблема із прибиральниками. Частина двірників не готові виконувати якісно роботу. Тому відбувається зміна кадрів. Є потреба в 21 робітнику. Офіційна зарплата становить 8 тисяч гривень.

7. Як звітується управитель?

Андрій Бортник: 

– Компанія-управитель має звітуватися раз на рік за два місяці до закінчення терміну дії договору. Але ми зрозуміли, що це не зовсім правильно. За місяць у нас запрацює сайт. Кожен мешканець зможе зареєструватися та щомісячно слідкувати за нарахуваннями й оплатами, також буде бачити, скільки будинок зібрав коштів і на що конкретно їх витратили.

Людмила Бордунос: 

– Якщо вам цікаво, куди витрачаються кошти, ви маєте право, згідно із законом, прийти до управителя і сказати: будь ласка, обгрунтуйте, покажіть кошторис витрат. І управитель зобов’язаний це зробити.

8. Який відсоток платіжок оплачено за роботу управителя? 

Андрій Бортник:

– За перші 10 днів роботи управителя розрахунок відбувся по 60% платіжок. Станом на сьогодні він складає лише 35%. Це критично мало. Нагадуємо, що нове законодавство передбачає нарахування пені з 20 дня після нарахування вартості послуги за попередній місяць. Але ми йдемо на зустріч і просимо не нараховувати її до отримання квитанції за наступний місяць.

9. Куди поділася “Сантехбудконструкція” і звідки взялася “Нова якість”?

Андрій Бортник:

– Ми провели реорганізацію підприємства. “Нова якість” є повним правонаступником усіх прав та обов’язків “Сантехбудконструкції”. Для чого? “Сантехбудконструкція” була  платником податків на додану вартість. Будинки ОСББ – ні. Саме тому ми реорганізували підприємство, аби люди, яких обслуговує управлінська компанія, були в рівних умовах з мешканцями будинків ОСББ. Тепер маємо 40 компаній, кожна з яких обслуговує групу будинків на своїх дільницях. Ці новостворені підприємства за рахунок того, що обсяг послуг не перевищує 5 мільйонів гривень на рік, платять єдиний податок. Відповідно на рахунках будинків залишається на 15 % більше коштів для надання послуг. 

10. Чи впорається підприємець Бортник із управлінською функцією, зимовим утриманням, вивезенням великогабариту?

Андрій Бортник:

– Це різні підприємства. Так, я є власником частини з них. Але це все інші люди, інша техніка, інші кампанії. Ми готові запросити вас і показати, що роботи з обслуговування будинків виконуються зовсім іншою технікою. Для виконання цих робіт вже придбано 4 автомобілі аварійної служби. Ми придбали близько 10 мікроавтобусів, які використовуються на дільницях. 

Стосовно вивезення сміття, то маємо два великотонажні автомобілі, близько 6 причепів, 6 навантажувачів. Це окрема техніка.

ЧИТАЙТЕ: Від СУБів до управителів. Хто, за скільки та як опікуватиметься багатоквартирними будинками у Черкасах

коментарі
5 Коментарів
  1. Люди! Это всё обман. Помню, как лет 20 назад платили сущие копейки. Сейчас платим в разы больше, но ни о каком “качестве услуг”, повышение которого обещают при каждом повышении тарифов, нет и речи. Барыги обнаглели и вылезли народу на голову. Это не власть, а обычная паразитическая система, при которой кучка негодяев наживается за счёт народа. Всё очень просто. Обман. И более того, при таком уровне тарифов – геноцид!

  2. Очень завышенные цены на липовые услуги обслуживания домов выглядят как узаконенный рэкет со стороны администрации.

  3. Вся ця картина показує, власникам квартир, що управитель це бізнесмен,і головне його завдання це прибуток, а вони вівці з яких як спостерігаєм будуть стригти не погані кошти содного метра, Вихід один організувуватись периймати досвід, і створювати ОСББ, яке дасть Вам можливість, як встановлювати ториф, спільно, так і впливати на якість, та використання коштів, Як показує досвід, с часом для зменшення навантаження громади вирішують та приймають коликтивні рішення про створення асоціацій ОСББ.Спасіння від цієї хитрої чуми Вас, та Ваших будинків Ваших руках.

    1. http://rada.ck.ua/petitions/web/954 Голосуйте за цю петицію. Захищайте свої права!

  4. А як вам таке! я не платив за вивіз великогабаритного сміття БО на будинок коотперативний, договору на послугу сторонами не підписано! а рахунки всеодно приходили! 28 травня 20020 року платив за комунальні послуги через “приват24” ВСІ платіжні квитанції були видимі в особистому кабінеті окрім квитанції за “вивіз великогабаритного сміття” Роблю переказ грошей з карткового рахунку – і ВИЯВЛЯЄТЬСЯ ЩО ЗНЯТА ПЛАТНЯ ЗА ЦЕ ГАБАРИТНЕ СМІТТЯ! приват банк у змові з новою якісттю ПРИХОВУЄ квитанцію щоб люди не бачили А ПЛАТНЮ з карткового рахунку зняти!!!
    І відповідна заява буде в прокуратурі!!!!

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *