Василь Шкляр розповів про екранізацію “Чорного ворона”

Черкаський письменник Василь Шкляр поділився враженнями від знімального процесу екранізації його роману “Чорний ворон”. 

Про це пише “Главком“.

За словами Шкляра, глядачам не варто ототожнювати фільм із твором.

– Це різні твори. Неможливо багатоплановий історичний роман вмістити у двогодинне екранне зображення. Фільм вимагає лінійного сюжету, послідовного відтворення подій, а отже, відсікання багатьох живих гілок роману. Доводиться жертвувати цілими сюжетними розгалуженнями, колоритними сценами, окремими персонажами, ретроспективним матеріалом тощо. Тому сам я навіть не брався за написання сценарію, аби не наступати на горлянку власній пісні. Але врешті-решт створено добрий фільм про повстанців Холодного Яру, – пояснює Всиль Шкляр.

Письменник додає, що без критики не обходиться. Вже з’явилися й ті, хто знайшов “невідповідні” реальності деталі навіть у трейлері фільму.

– Уже навіть після показу трейлера хтось зауважив, що на червоноармійцях занадто новенька форма. Відповім: була й така. Навіть холодноярці захоплювали з ворожих ешелонів новеньку форму червоних і перевдягнуті в неї успішно виконували бойові операції. Колись Володимир Висоцький грав на сцені Керенського взутий у в’єтнамські кеди, і це нікому не заважало. Тож давайте подивимося це кіно з відкритим серцем, – зауважує письменник.

Екранізацію роману Шкляр задумав ще вісім років тому. Спочатку планувалося, що режисером стрічки стане відомий польський кінорежисер Єжи Гофман. Але на певному етапі він відмовився, заявивши, що книга – націоналістична, антиросійська і навіть ксенофобська. Тоді на довгий час робота над фільмом призупинилася.

За словами Василя Шкляра, Гофман прочитав «Чорного Ворона» і роман йому сподобався. Книжку режисеру передав польський поет Марек Вавжкевич.

– Марек передзвонив та сказав, що роман Гофману сподобався. Віктору Ющенкові сам Гофман теж начебто сказав, що історія для кіно годиться, але він зайнятий, бо знімає «Варшавську битву». Нехай, каже, знімає хтось із українців, а він навіть може бути щось таке, як художнім керівником, – згадує Василь Шкляр.

Згодом, приїхавши на кінофестиваль до Києва, режисер змінив свою думку.

– Приїхавши через кілька місяців до Києва на кінофестиваль “Молодість”, Гофман ні сіло ні впало заявив журналістам, що не зніматиме “Чорного Ворона”. Бо це, мовляв, антиросійський, ксенофобський роман…В усій цій історії мене найбільше вразила позиція самого режисера, – розповів Василь Шкляр.

Також письменник зазначив, що “Чорний ворон” – не остання екранізація його творів. У нього вже придбали права на екранізацію роману “Самотній вовк” (“Елементал”). Окрім цього, ведуться перемовини щодо інших творів.

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *