COVID‐сертифікат у «Дії». Як його отримати та що в ньому буде?

Можливість отримати електронний COVID‐сертифікат у додатку «Дія» вже скоро стане доступною для кожного українця. Сьогодні Європейський Союз офіційно визнав, що українські COVID‐сертифікати відповідають європейським. А отже, вже скоро з ними можна буде відновити мандрівки у Європу.

Як відбуватиметься генерування міжнародних COVID‐сертифікатів у «Дії» та чим вони відрізнятимуться від внутрішніх «паспортів вакцинації», пояснюємо разом із проєктною менеджеркою Мінцифри Катериною Черногоренко.

Останній крок

Нині триває бета‐тестування нових сертифікатів. Першими його розпочали користувачі IOS. Відповідна можливість для тестувальників з’явилася 1 липня. 17 серпня тестування розпочалося і серед користувачів Android.

За словами міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, тестування сертифікатів для Android довелося затримати через те, що Google посилив вимоги до інформації, яка пов’язана з СOVID‐19, що торкнулося і додатків для смартфонів. Нині Мінцифри виконало всі вимоги Google.

Тривалість бета‐тестування прямо залежала від визнання українських «ковідних» сертифікатів Європейським Союзом. Раніше українські COVID‐сертифікати в «Дії» успішно пройшли технічне оцінювання з боку ЄС. Документ розробляли з урахуванням вимог EU Digital COVID Certificate Єврокомісії та Smart Vaccination Certificate.

Згідно з оцінкою Євросоюзу, Україна виконала всі технічні умови, що стосувалися політики приватності, норм, пов’язаних із підписанням, розшифруванням та зберіганням інформації. 

Опісля залишився останній крок – політична частина взаємовизнання, а саме погодження від Єврокомісії та підписання відповідних угод. Після цього буде підписаний меморандум, який дозволить українцям подорожувати з сертифікатами до європейських країн. 

Типи сертифікатів

Згідно з європейськими вимогами, в Україні отримати COVID‐сертифікат можна буде у трьох випадках:

  • проходження вакцинації, термін дії сертифіката – 180 днів;
  • у разі отримання негативного ПЛР‐тесту, термін дії – 72 години;
  • клінічне одужання, термін дії – 180 днів.

 – Тобто якщо ви хворіли «ковідом», у вас є позитивний ПЛР‐тест, опісля ви одужали і у вас є негативний ПЛР, або пройшло близько 14 днів з моменту фіксації діагнозу, у вас згенерується сертифікат про клінічне одужання, – пояснює Катерина Черногоренко.

Як відбуватиметься генерування COVID‐сертифіката?

Для генерування COVID‐сертифіката користувач спочатку повинен дати електронну згоду. Така процедура є одноразовою. Опісля ж він буде доступний у «Дії», як і решта документів на кшталт паспорта або водійського посвідчення.

Алгоритм такий:

  1. Потрібно натиснути «Згенерувати сертифікат».
  2. Підписати Дія.Підписом заяву на обробку медичних даних.
  3. Опісля необхідні дані підтягнуться з системи е‐Health автоматично, сертифікат буде в «Дії» на вашому девайсі.

«Це надшвидка робота навіть для просунутого бізнесу, не те, що для держави»

Робота над новим функціоналом у «Дії» розпочалася в червні. Розробити її українським ІТ спеціалістам вдалося менше, ніж за місяць. Пані Катерина називає розробку «фантастично швидкою». 

- Це надшвидка робота навіть для просунутого бізнесу, не те, що для держави, – говорить Катерина Черногоренко.

За її словами, участь у розробці брало близько пів сотні ІТ фахівців. Це «ядро» команди. Окрім них, до проєкту також долучені партнери, консультанти та інші спеціалісти.

Комунікацію з європейськими партнерами вона характеризує як «дуже френдлі». 

- У нас було кілька зідзвонів. Вони були спочатку політичні, на рівні відповідальних осіб у керівництві. А потім у нас була серія перемовин з технічними командами, ми постійно були на зв’язку в переписці. І фінально, коли ми проходили рев’ю – це теж був дзвінок, де ми звітували по кожному блоку розробки по чеклісту, – переповідає Катерина Черногоренко.

Внутрішній і міжнародний COVID‐сертифікат. У чому різниця?

У «Дії» з’явиться не лише міжнародний COVID‐сертифікат, а й внутрішній. Його технічна реалізація вже теж готова. Документи матимуть різний вигляд і будуть використовуватися для різних ситуації.

Міжнародний COVID‐сертифікат можна буде використовувати для поїздок за кордон. За даними Мінцифри, він міститиме такі дані:

1) прізвище, ім’я власника українською мовою та латинськими літерами;
2) дата народження власника;
3) інформація про хворобу;
4) дані щодо:

  • вакцинації від COVID‐19 (інформація про вакцину, кількість доз вакцини відповідно до інструкції для медичного застосування лікарського засобу, порядковий номер отриманої дози вакцини та дата введення останньої дози, країна вакцинації);
  • негативного результату тестування на COVID‐19 (інформація про тест, дата і час забору зразка біологічного матеріалу та отримання результату дослідження, інформація про суб’єкта господарювання, що має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та провів дослідження);
  • одужання особи від COVID‐19 (дата першого позитивного результату тестування на COVID‐19);

5) унікальний номер сертифіката;
6) строк дії сертифіката;
7) держава, що видала сертифікат;
8) інформація про уповноважену установу.

Натомість внутрішній сертифікат варто буде використовувати в Україні. 

- Це різні документи, вони використовуються у різних життєвих ситуаціях: міжнародний – при пересіченні кордону, внутрішній – коли ви хочете, наприклад, пройти на стадіон або скористатися громадським транспортом, а у вас у місті червона зона. Ви можете показати його і підтвердити, що в контексті COVID є статус щодо безпечності для оточуючих, – пояснює різницю проєктна менеджерка Мінцифри.

У внутрішньому сертифікаті, на відміну від міжнародного, є фотографія, яка спрощує ідентифікацію. Водночас внутрішній сертифікат не міститиме медичних даних, що дозволятиме зберігати приватність цих даних.

Також новини «18000» є в Telegram і Viber, слідкуйте за нами в Instagram.

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *