Цього року в Черкасах планували замінити деталі в найстаріших світлофорах. Однак необхідне обладнання виготовляють на підприємстві у Харкові, де через бойові роботу призупинили.
Про це розповіли в пресслужбі Черкаської міської ради.
Загалом у Черкасах 94 світлофорні об’єкти. Переважна більшість їх працюють з часів колишнього радянського союзу. 16 з них було замінено у 2010-2011 роках, ще два десятки замінили упродовж останніх п’яти років.
Як пояснили в мерії, проблему неналежної роботи світлофорів, зокрема пішохідних, спричиняють, насамперед, старі контролери. Це, фактично, мозок світлофора, який керує сигналами й відповідає за вчасне їх перемикання.
– Цьогоріч у Черкасах була передбачена заміна 10 найстаріших контролерів на нові. Однак основний їхній виробник перебуває в Харкові, і наразі підприємство тільки намагається відновити свою роботу. Контролери саме цього виробника є найкращими, оскільки єдині в Україні, що працюють з відкритим протоколом, тобто можуть підтримувати будь-яке програмне забезпечення для дистанційного керування світлофором і забезпечити роботу світлофорів, які вже діють на перехрестях Черкас, зокрема, й старих радянських, – розповів в.о. директора департаменту житлово-комунального комплексу Сергій Отрешко.
За його словами, як правило, одне стандартне перехрестя має 16 світлофорів: вісім транспортних на 24 лампи та вісім пішохідних на 16 ламп – загалом одночасно на одному перехресті повинні працювати 40 ламп. Тож інколи якась із секцій світлофора не працює тому, що в старого контролера не залишилося робочих каналів зв’язку, аби забезпечити роботу всіх світлофорів і лампочок на перехресті.
У міські раді додають, що окрім віку контролера та обладнання, на роботу світлофора також впливають непланові відключення електроенергії, стрибки напруги в мережі, дорожньо-транспортні пригоди, коли водії збивають машинами світлофорні стійки чи шафу керування, де й перебуває контролер світлофора.
– Бюджетом на 2022 рік було передбачено встановлення чотирьох нових світлофорів у місті. Зокрема, на перехрестях Гоголя-Дашкевича та Будіндустрії-Чигиринській, і повна заміна світлофорів по бульвару Шевченка, вулицях Смілянська і Сумгаїтська. Однак у період дії воєнного стану в державі видатки для проведення капітального ремонту світлофорів не є першочерговими, – зазначив Сергій Отрешко.
До питання світлофорів у мерії обіцяють повернутися після перемоги України. Тоді будуть повторно подавати на розгляд депутатам пропозицію про заміну старих світлофорів у місті на сучасні.
Також читайте: Черкаські дорожники шукають, кому віддати 680 млн на утримання доріг в наступному році.
Підписуйтеся на новини “18000” у вайбері. Нас уже більше 5000!