
Тату‐майстри з Черкас Сергій Данильченко та Олександра Шутова стали кращими на тату‐фестивалі. Фото з архіву героїв матеріалу
Татуювальники з Черкас Сергій Данильченко та Олександра Шутова посіли перше та друге місце в одній із номінацій на масштабному тату‐фестивалі в Києві. Втім до цього був чималий шлях удосконалення й участь в інших тату‐змаганнях.
У статті «18000» розповідає про те, як представники з Черкас здобули призові місця, що для них означає татуювання та чому в Україні ця культура розвинена недостатньо.
Тату‐фестиваль у Києві: учасники та номінації
Татуювальники з Черкас Сергій Данильченко та Олександра Шутова не вперше беруть участь у тату‐фестивалях. Протягом минулих років вони мали перемоги. 2025 рік не став винятком.
Цьогоріч Київ об’єднав тату‐майстрів з усієї країни на масштабному фестивалі, який відбувся в середині червня. Сергій Данильченко додає, що долучилися навіть українці з‐за кордону. У столицю приїхали близько 250 людей, зокрема й черкащани – це і тату‐майстри, й охочі зробити собі нові татуювання.
- Здебільшого це українці, які нині працюють у Британії, Німеччині, Польщі. З Черкас же приїхали більше десяти осіб, – розповідає Сергій Данильченко.
Тату‐майстри змагалися у великому павільйоні. Номінації залежали від конкретного стилю татуювання. Також роботи поділяли на ті, що виконали давно, і свіжі, які створили під час фестивалю.
- Як правило, на змагання запрошуєш людину, в якій упевнений. Зазвичай це клієнти, яких знаєш давно. На фестивалі ми робили татуювання безоплатно, – розповідає Сергій Данильченко про те, як шукали людину, на якій створювали картину для фестивалю.

Сергій Данильченко створює тату на фестивалі. Фото з архіву Сергія
Графічне татуювання: особливості стилю та перемога
Сергій Данильченко та Олександра Шутова посіли перше та друге місце у стилі графічного татуювання. У цьому випадку робота була свіжою.
Олександра Шутова називає стиль графічного татуювання прогресивним.

Олександра Шутова створює тату. Фото з архіву героїв матеріалу
- Новачки вважають його найлегшим. Конкуренція зараз велика. Потрібно вміти виділятися. Робити більше, ніж просто графіку. Основа цього виду татуювань – контур і штрихування, – зазначає Олександра Шутова.
Сергій Данильченко каже, що найпопулярніший стиль татуювань у світі – реалізм, коли картину відтворюють максимально наближено до оригіналу. Головною відмінністю графіки від реалізму є те, що графічне татуювання малює безпосередньо майстер більш абстрактно.

Робота Сергія Данильченка, яка перемогла у номінації. Фото з архіву татуювальника
- Ймовірно, ти не знайдеш конкретну картинку в інтернеті. Потрібно самому намалювати. Це може бути будь‐що: будівля, природа, люди, тварини. Ми з Сашею саме в цьому стилі і працюємо. Ескізи створюємо з нуля, – розповідає Сергій Данильченко.
У номінації свіже графічне татуювання участь взяли близько 40–50 майстрів. Моделі з набитими протягом дня роботами збиралися поблизу сцени. Судді оцінювали по 10 робіт. Які отримували найбільше балів – проходили у наступний тур.
Так визначили переможців. За перемогу майстри з Черкащини отримали статуетки.

Статуетки, які отримали переможці
Як все почалося?
Сергій Данильченко б’є татуювання впродовж шести років, а Олександра Шутова – семи. Дівчина говорить, що починалося все з «партаків» (партак – недобре виконане тату, - ред.) у гуртожитку.
- У мене не було чіткого плану, що я стану татуювальницею. Усе вийшло само собою. Подарували китайський набір за 60 гривень. Жила в гуртожитку, де охочих зробити «партак» було багато, – каже Олександра Шутова. – У стилі графіки працюю роки три. Тут ти вмикаєш свою уяву, навички. Це більш цікаво.

Тату‐майстриня Олександра Шутова. Фото з архіву героїв матеріалу
Сергій Данильченко також ніколи не планував, що стане майстром. Хлопець каже, що для художника татуювання – це один зі способів монетизувати свою працю.
- Як художнику зараз заробити? За малюнок на заборі ніхто не заплатить. Тут же ти б’єш свої роботи людям на шкірі й отримуєш гроші, – зазначає Сергій Данильченко.

Тату‐майстер Сергій Данильченко. Фото з архіву героїв матеріалу
Тату‐культура в Україні: у чому її біда?
В Україні організовують щороку фестивалі з татуювань, у кожному місті є чимало майстрів та студій, де створюють малюнки на шкірі. Але чи можна вважати тату‐культуру в країні достатньо розвиненою? На думку майстрів з Черкас – ні. Одна з причин цьому – низький рівень кваліфікації майстрів, зокрема й в обласному центрі Черкащини. Інша проблема – ставлення людей до татуювань.

У чому проблема тату‐культури в Україні? Фото з архіву героїв матеріалу
- Здається, у нас багато талановитих майстрів, але проблема в клієнтах. У цьому ми нерозвинені. Люди ставляться до цього скептично. Навіть якщо вже налаштувалися на татуювання, то, ймовірно, зроблять щось просте, базове, що побачили в інтернеті. Люди закриті для експериментів та чогось невідомого, – розповідає Сергій Данильченко.
Читайте історію «18000»: «Не думала, що надихатиму інших», – автоспортсменка Тетяна Лавренко з Черкас. Розповідаємо, про автоспорт в Україні, навчання дрифту, водійські стереотипи, саморозвиток і мотивацію.
Здійснено за підтримки Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» та Amediastiftelsen в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією партнерів.
Ви або ваші знайомі творите сьогодення Черкащини, волонтерите, впроваджуєте круті проєкти й розвиваєте наш регіон. Надішліть інформацію про це «18000».



