Інструмент петиції: як черкасці ним користуються та чи ефективно

Скрин сайту Черкаської міської ради з петиціями

Чи знають черкасці про петиції та як ними користуються? Скрин сайту мерії

З початку 2025 року на сайті Черкаської міської ради зареєстрували 42 петиції, що зібрали понад 500 голосів. З них підтримали депутати – 24. Звернень від містян було більше. 

Так на запит «18000» відповіли у Черкаській міській раді.

Ми просили надати інформацію щодо зареєстрованих петицій із 2021 року, за рік до повномасштабного вторгнення. Тоді їх рік було найбільше порівняно з наступними.

Так у 2021 році зареєстрували 107 петицій, з них підтримали 81. А за 2024 рік черкасці віддали по 500 і більше голосів за 27 петицій, підтримали – 24. У відсотках підтриманих петицій у ці роки – по 75 % та 88 %, відповідно.

Дизайн користувача cherkasy18000

Чому «18000» пише про це?

За словами громадської діячки Тетяни Кавальчук, петиція – це форма колективного звернення від жителів і жительок щодо болючого питання до влади.

- Якщо є проблеми у міському просторі, наприклад, не працює певна служба чи навіть світлофор, містяни можуть подати індивідуальне звернення. Так вони «підсвітять» проблему ніби ліхтариком. А петиція – це проблема, підсвічена прожектором, вона вказує на масштабність. Вагомість електронних петицій – підсвітити проблему для влади, показати, скількох людей це зачіпає, – розповіла Тетяна Кавальчук.

На її думку, в Черкасах система електронних петицій працює ефективно порівняно з іншими містами, зокрема, через доступність сервісу. Також 500 голосів, які потрібно зібрати для розгляду петиції депутатами Черкаської міської ради, це достатня кількість, щоб відсортувати дрібні питання.

- Чи ефективним буде звернення, залежить від проблеми, яку в ньому порушують. Якщо вона не торкається інтересів бізнесу чи представників влади, то це може бути цілком ефективний спосіб підсвітити проблему. Якщо петиція стосується, наприклад, забудови, захисту історичної спадщини, цей інструмент – швидше елемент впливу містян, але в цьому випадку треба комплексний підхід. Громада може використовувати й інші інструменти: судові позови, акції, потужну інформаційну кампанію, – пояснила Тетяна Кавальчук.

Коли в Черкасах з’явилися електронні петиції?

Додамо, Черкаська міська рада доповнила Статут територіальної громади міста новою статтею про впровадження електронних петицій у січні 2016 року.

«Стаття 74. Особливою формою колективного звернення громадян є електронна петиція. Електронна петиція розглядається за умови збору на її підтримку протягом не більш як одного місяця з дня її оприлюднення не менше 250 підписів», – йдеться у рішенні ради.

Однак у вересні 2021 року депутати міської ради проголосували за збільшення кількості голосів, необхідних для розгляду петицій. Донині потрібно 500 підписів.

«18000» також «підсвічує» електронні звернення містян до влади, публікуючи деякі з них. Перегляну їх можна на сайті

Разом допоможемо черкащанам на фронті отримати транспорт і зв’язок. Донатьте у збір від «18000»!

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини