Як перейти дорогу та залишитися живим?
Розбираємо причини аварій з водіями та поліцією
Смерті на пішохідному переході, поза ним, у нічний час та серед білого дня. У січні Черкаси приголомшила кількість дорожніх пригод з постраждалими пішоходами. Про невтішну динаміку говорять і в поліції. У порівнянні з минулим роком перший місяць 2020 став фатальним для 2 пішоходів, ще 22 отримали травми. Загалом зі 128 аварій 19 відбулося за участі пішоходів. За аналогічний період 2019-го сталося 103 ДТП, 15 з них - із потерпілими, травмувалася 21 особа, на щастя, без загиблих.
18000 повертається до трагедій, які сколихнули усе місто, аби розібрати причини, логіку поведінки на дорозі водія, пішохода та наслідки, до яких це могло призвести.
У цьому нам допоможе:
Андрій Яроменко, водій з 20-річним стажем, засновник Автомобільного клубу "Черкаси", засновник Центру безпечного водіння "Pilot".
Перед аналізом:
- У будь-якій ситуації потрібно розуміти, що водій захищений автомобілем, пішохід - не захищений нічим. Це в першу чергу мають розуміти і водії, і пішоходи. Бо якщо для кермувальника найбільшими стануть психологічні проблеми, термін покарання чи фінансові збитки, то найменшою для пішохода - синяки та забої, найбільшою - здоров'я чи навіть життя.
- У будь-якій ситуації потрібно розуміти, що водій захищений автомобілем, пішохід - не захищений нічим. Це в першу чергу мають розуміти і водії, і пішоходи. Бо якщо для кермувальника найбільшими стануть психологічні проблеми, термін покарання чи фінансові збитки, то найменшою для пішохода - синяки та забої, найбільшою - здоров'я чи навіть життя.
1
Смерть на пішохідному переході. Вночі
14 січня, 19:26. Вулиця Надпільна. Директор школи №19 Юрій Лункін ступає на пішохідний перехід, зупиняється, адже по Надпільній рухається авто. Водій включає лівий сигнал повороту і директор продовжує рух. Ближче до краю переходу чоловіка збиває позашляховик.
Усе це видно з відео на камері спостереження на одному з будинків.
Усе це видно з відео на камері спостереження на одному з будинків.
Чому так сталося? Аналізуємо
Це одностороння вулиця у три смуги. Ми можемо припустити, що автомобіль, який повертав, був зліва. Автомобіль, який збив людину, був у центральній смузі. Окрім того їхала в одній зі смуг і фура. Очевидно, що увага водія позашляховика була сконцентрована на автівці, що повертала, та на вантажівці, а вже потім - на пішоході.
По-друге, водій їде з порушенням швидкісного режиму. Це не 50 км/год, які має розвивати авто в місті, але й не 160 - про які писали в соцмережах.
Ще один момент - підсвічений перехід. Це добре, але це - не панацея. Адже людину все одно не видно. У кращому випадку водій його помітив за 50 метрів. Якби ж пішохід був у жилеті, то спалахи від нього дали б сигнал водію за 350 метрів. А це - час на реакцію. Тут цього сигналу, на жаль, не було. Бо ж одна річ - припустити, що на переході хтось є, інша - фактично побачити людину.
Щодо пішохода. Він ступає на перехід до моменту, коли автомобіль з увімкненим сигналом повороту завершив маневр. Потрібно завжди розуміти про ризики: технічна несправність, стан водія чи інші причини, які можуть призвести до негативних наслідків. Ми у спорті часто стикаємося із ситуацією, коли на змаганнях в тебе зникають гальма. Тому ставати на перехід треба лише в момент, коли авто зупинилося.
Другий нюанс: пішохід окрім легковика, що повертав, міг бачити вантажівку через її габарити, яка була на досить значній відстані від переходу. А от позашляховика, швидше за все, чоловік не помітив, або ж він був у "сліпій зоні", як і водій - пішохода.
По-друге, водій їде з порушенням швидкісного режиму. Це не 50 км/год, які має розвивати авто в місті, але й не 160 - про які писали в соцмережах.
Ще один момент - підсвічений перехід. Це добре, але це - не панацея. Адже людину все одно не видно. У кращому випадку водій його помітив за 50 метрів. Якби ж пішохід був у жилеті, то спалахи від нього дали б сигнал водію за 350 метрів. А це - час на реакцію. Тут цього сигналу, на жаль, не було. Бо ж одна річ - припустити, що на переході хтось є, інша - фактично побачити людину.
Щодо пішохода. Він ступає на перехід до моменту, коли автомобіль з увімкненим сигналом повороту завершив маневр. Потрібно завжди розуміти про ризики: технічна несправність, стан водія чи інші причини, які можуть призвести до негативних наслідків. Ми у спорті часто стикаємося із ситуацією, коли на змаганнях в тебе зникають гальма. Тому ставати на перехід треба лише в момент, коли авто зупинилося.
Другий нюанс: пішохід окрім легковика, що повертав, міг бачити вантажівку через її габарити, яка була на досить значній відстані від переходу. А от позашляховика, швидше за все, чоловік не помітив, або ж він був у "сліпій зоні", як і водій - пішохода.
Порада
Які дії водія/пішохода могли б допомогти уникнути трагедії?
1
Водію:
Їхати по правилах дорожнього руху, дотримуватися швидкісного режиму, прибирати ногу з педалі газу перед перехрестями.
2
Пішоходу:
У темний час доби - жилет або світловідбиваючі елементи на одязі, ступати на перехід лише коли впевнився, що авто зупинилося, або на безпечній відстані від вас. Пам'ятайте, автомобіліст захищений конструкцією авто, ви - ні.
2
Знову пішохідний перехід. Постраждала дитина
23 січня, 18.31. Вулиця Корольова. Жінка з дівчинкою переходять дорогу. Позашляховик наближається до переходу, жінка проходить, а дівчинку, яка була позаду неї у кількох кроках, від удару відкидає.
Чому так сталося? Аналізуємо
Ми бачимо ситуацію з боку водія, який зафіксував цей момент на реєстратор. Ця автівка приблизно на такій відстані від переходу, як і водій на зустрічній смузі. І тепер аналізуємо, що він бачить. Знак практично не помітний, розмітка переходу - теж. Ми бачимо лише пакет, маленьку цятку, що відбиває світло, і все. Окрім того водія сліпить зустрічне світло фар.
Важливий нюанс: пішохід з дитиною починає рух через зебру, коли авто менш ніж за кілька метрів від них продовжує рух. При швидкості 50 км/годину лише від моменту реакції до повної зупинки авто подолає 12 метрів гальмівного шляху. Не може за законами фізики зупинитися швидше.
Третій момент: жінка не тримає дитину за руку. Який ми приклад показуємо? Уявіть, що ви поїхали у ліс із дитиною. Ви поведете дитину у сторону, де побачите диких звірів? Або чи звернете ви у міську вуличку, де буде зграя бездомних собак? Очевидно, що ні. Тут теж так. Якщо ви бачите небезпеку, зачекайте.
Після зіткнення автомобіль зупиняється відразу, за кілька метрів. Це свідчення того, що швидкість була мінімальною, але він їх міг не бачити. І вся справа знову в чому - у світловідбиваючих елементах.
Важливий нюанс: пішохід з дитиною починає рух через зебру, коли авто менш ніж за кілька метрів від них продовжує рух. При швидкості 50 км/годину лише від моменту реакції до повної зупинки авто подолає 12 метрів гальмівного шляху. Не може за законами фізики зупинитися швидше.
Третій момент: жінка не тримає дитину за руку. Який ми приклад показуємо? Уявіть, що ви поїхали у ліс із дитиною. Ви поведете дитину у сторону, де побачите диких звірів? Або чи звернете ви у міську вуличку, де буде зграя бездомних собак? Очевидно, що ні. Тут теж так. Якщо ви бачите небезпеку, зачекайте.
Після зіткнення автомобіль зупиняється відразу, за кілька метрів. Це свідчення того, що швидкість була мінімальною, але він їх міг не бачити. І вся справа знову в чому - у світловідбиваючих елементах.
Порада
Які дії водія/пішохода могли б допомогти уникнути трагедії?
1
Пішоходу:
Ось тут, на початку переходу, людині легше зупинитися, аніж водієві на швидкості впоратися із 1,5 тонним автомобілем.
Не хочете одягати жилети, не ходіть перед автівками. Дочекайтеся, коли всі проїдуть і потім лише переходьте дорогу. Нічого нового не вигадуємо. Але це допоможе зберегти вам життя і здоров'я, водієві вберегтися від стресу та покарання.
Не хочете одягати жилети, не ходіть перед автівками. Дочекайтеся, коли всі проїдуть і потім лише переходьте дорогу. Нічого нового не вигадуємо. Але це допоможе зберегти вам життя і здоров'я, водієві вберегтися від стресу та покарання.
3
Без "синхронізації"
12 грудня, 08:45. Бульвар Шевченка. Мама з дитиною ступають на перехід, у правій смузі руху зупинився легковик, аби пропустити їх. Інший автомобіль у лівій, не пригальмовуючи, проїжджає перехід. Матері з дитиною дивом вдається відскочити.
Чому так сталося? Аналізуємо
У цій ситуації водій автомобіля ВАЗ-2199 порушує. Адже водій синьої автівки зупинився, аби пропустити пішоходів. Вони починають рух. А іншого кермувальник чомусь не зреагував, не зупинився. Якби пішохід йшов з іншого боку, то він його б не побачив із-за синьої автівки і просто збив.
Я не виправдовую водія, але вкотре наголошую, що потрібно дивитися по боках. Пішоходи бачили і другого водія, могли б оцінити його швидкість. Якщо мають сумнів встигну-не встигну, краще не ризикувати і почекати.
Я не виправдовую водія, але вкотре наголошую, що потрібно дивитися по боках. Пішоходи бачили і другого водія, могли б оцінити його швидкість. Якщо мають сумнів встигну-не встигну, краще не ризикувати і почекати.
А ось інший, схожий, випадок. 25 листопада, близько 13.00. Героїв Дніпра. Маршрутний автобус зупиняється, аби пропустити школяра, у цей час водій ВАЗу, що рухається в лівій смузі, просто збиває хлопчика.
Чому так сталося? Аналізуємо
Знову вина у тому, що сталося, на водієві "Жигулів". Він мав зупинитися разом із маршруткою. Але: не потрібно бігти. Тебе пропускає автобус, пройди і заглянь далі, чи все "чисто". Йдеться не про правила дорожнього руху, а про те, як розуміти їх. Якби замість автобуса стояв паркан, ви б заглянули за нього? Очевидно, що так.
Порада
Які дії водія/пішохода могли б допомогти уникнути трагедії?
1
Водію:
дотримуватися правил. Бути взаємоввічливими на дорозі.
2
Пішоходу:
не перебігати, а переходити. Це визначено у правилах.
4
Від зупинки - під колеса
Літо 2019. Гагаріна. Пасажири автобуса хаотично перебігають дорогу поза пішохідним переходом. Створюють аварійну ситуацію, водії сигналять. На щастя, ніхто не постраждав.
Чому так сталося? Аналізуємо
Це ситуація, яка демонструє культуру поведінки на дорозі усіх учасників руху. Це з тих причин, чому люди не хочуть одягати жилети, чому можуть дозволити собі переходити дорогу у невстановленому місці. На цій ділянці дороги достатньо пішохідних переходів. До найближчого орієнтовно 50-60 метрів, але люди нехтують правилами, не усвідомлюючи, чого це їм може коштувати. Вони переходять і в 10 метрах від зебри, і в 20-ти.
5
Перебігання через енну кількість смуг
16 серпня, 16:31. 30-річчя Перемоги, перед кільцем. Пішохід перетинає дорогу з 6 смугами інтенсивного руху.
Чому так сталося? Аналізуємо
Якщо ми повернемо праворуч на кільці, то в аналогічній зоні на Смілянській буде пішохідний перехід. Не виключено, що колись він був і тут. Погано, коли на одному перехресті - різна ситуація з переходами.
Однозначно, цей молодий чоловік порушив правила: ні знаків, ні розмітки ми не бачимо. По-друге, він в капюшоні. Це велика помилка, адже якби водій не звернув увагу, була б біда.
Однозначно, цей молодий чоловік порушив правила: ні знаків, ні розмітки ми не бачимо. По-друге, він в капюшоні. Це велика помилка, адже якби водій не звернув увагу, була б біда.
28 жовтня, 10:03. Виїзд із Черкас. Група людей, які, ймовірно, вийшли із маршрутного транспорту, переходять дорогу у невстановленому місці. Двоє осіб встигають за лічені секунди уникнути зіткнення з автівкою. Бабусю ж від удару відкидає на кілька метрів.
Чому так сталося? Аналізуємо
Ну не треба бігти (емоційно реагує на відео Андрій, - ред). Очевидно, що тут проїхав автобус або ж попутне авто висадило людей серед дороги. Люди, не зрозуміло чим керуючись, вирішили перейти дорогу перед автомобілями. Ті, хто швидший, встигли перебігти, хто мудріший - лишились почекати, а той, хто повільніший, потрапив під колеса. Це усвідомлена дія людини - перейти дорогу бозна-як.
Порада
Які дії водія/пішохода могли б допомогти уникнути трагедії?
1
Пішоходу:
Почекати, коли взагалі машин не буде. Як в історії поза межами населеного пункту, де часто немає ні знаків, ні переходів. Зачекайте, поки не буде інтенсивного руху, і лише потім переходьте.
Наслідки та відповідальність
По-перше,
найлегше, до чого призводить порушення правил дорожнього руху - це легкий переляк, як у випадку з пішоходами, які просто перебігають дорогу повз потік автівок.
По-друге,
механічні пошкодження автомобіля. Малоприємно, адже це витрати коштів та часу на сервісних станціях. Усе в надії, що страхова все компенсує.
- Часто трапляються випадки, коли через неналежно оформлені договори добровільного страхування цивільної відповідальності, страхова компанія може не відшкодувати збитки. Або ж у випадках, коли завдані пошкодження автомобілям перевищують страхову суму тощо, - говорить юрист Андрій Семиз.
- Часто трапляються випадки, коли через неналежно оформлені договори добровільного страхування цивільної відповідальності, страхова компанія може не відшкодувати збитки. Або ж у випадках, коли завдані пошкодження автомобілям перевищують страхову суму тощо, - говорить юрист Андрій Семиз.
По-третє,
найбезцінніше, чого може вартувати порушення, - здоров'я або ж життя.
Власне від наслідків аварій прямо залежить і тип відповідальності. У цьому розрізі швидше йдеться про водія, адже всі санкції стосовно пішохода вмістилися в одній статті КУпАП. Розберемо детальніше.
Власне від наслідків аварій прямо залежить і тип відповідальності. У цьому розрізі швидше йдеться про водія, адже всі санкції стосовно пішохода вмістилися в одній статті КУпАП. Розберемо детальніше.
Спричинив ДТП: відповідальність пішохода
У Кодексі України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність пішоходів за порушення правил дорожнього руху.
Стаття 127: "Непокора пішоходів сигналам регулювання дорожнього руху, перехід ними проїзної частини у невстановлених місцях або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються, невиконання інших правил дорожнього руху".
Стаття 127: "Непокора пішоходів сигналам регулювання дорожнього руху, перехід ними проїзної частини у невстановлених місцях або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються, невиконання інших правил дорожнього руху".
попередження
або 51 грн
або 51 грн
за порушення вперше
136
гривень
гривень
у стані сп'яніння
170 грн або громадські роботи
якщо порушення призвели до аварійної ситуації
У Кабміні зареєстрований законопроект про внесення змін до статті 127 КУпАП. Його автори хочуть посилити відповідальність пішохода. Мінімальний штраф без попередження пропонують встановити на рівні 225 гривень. У стані сп'яніння - 510 грн. Якщо ж порушення стало причиною аварійної обстановки - 680 грн або громадські роботи на строк від 12 до 40 годин.
Окрім того відповідальність і пішохода, і водія передбачена у статті 124-ій: "Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна".
Санкція статті передбачає накладення штрафу (340 гривень) або позбавлення права керування транспортними засобами від 6 до 12 місяців.
Відшкодування збитків у разі ДТП відбувається в порядку цивільного судочинства. Однак практика, коли водій у судовому порядку добивається відшкодування від пішохода за збитки, до яких призвело порушення ним правил дорожнього руху, мінімальна.
- Коли настає відповідальність водія, то питань не виникає, адже переважно автомобіль застрахований і збитки покриває страхова компанія винуватця ДТП. Якщо вбачається і доводиться вина пішохода, внаслідок порушення правил яким сталася ДТП, то виникає питання. Адже цивільна відповідальність пішохода не застрахована, він сам несе відповідальність за створені ним збитки. Тому тут все має відбуватися в порядку цивільного законодавства. Водій може подати позов на пішохода. Однак це рідкість, адже у незначних аваріях водій не зазнає матеріальних збитків, - говорить старший інспектор з особливих порушень з відділу розшуку та опрацювання ДТП УПП в Черкаській області Олександр Клочко.
У кінці минулого року Верховний суд визначив, що пішохід, як учасник дорожнього руху, несе і цивільно-правову відповідальність. У разі, якщо з вини пішохода автомобіль зазнав технічних ушкоджень, то він зобов'язаний вішкодувати завдані збитки. Це врегульовано статтею 1166 Цивільного кодексу.
"Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала".
Санкція статті передбачає накладення штрафу (340 гривень) або позбавлення права керування транспортними засобами від 6 до 12 місяців.
Відшкодування збитків у разі ДТП відбувається в порядку цивільного судочинства. Однак практика, коли водій у судовому порядку добивається відшкодування від пішохода за збитки, до яких призвело порушення ним правил дорожнього руху, мінімальна.
- Коли настає відповідальність водія, то питань не виникає, адже переважно автомобіль застрахований і збитки покриває страхова компанія винуватця ДТП. Якщо вбачається і доводиться вина пішохода, внаслідок порушення правил яким сталася ДТП, то виникає питання. Адже цивільна відповідальність пішохода не застрахована, він сам несе відповідальність за створені ним збитки. Тому тут все має відбуватися в порядку цивільного законодавства. Водій може подати позов на пішохода. Однак це рідкість, адже у незначних аваріях водій не зазнає матеріальних збитків, - говорить старший інспектор з особливих порушень з відділу розшуку та опрацювання ДТП УПП в Черкаській області Олександр Клочко.
У кінці минулого року Верховний суд визначив, що пішохід, як учасник дорожнього руху, несе і цивільно-правову відповідальність. У разі, якщо з вини пішохода автомобіль зазнав технічних ушкоджень, то він зобов'язаний вішкодувати завдані збитки. Це врегульовано статтею 1166 Цивільного кодексу.
"Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала".
Кримінальна відповідальність пішохода
Притягнення до Кримінальної відповідальності пішохода за ДТП, що призвело до загибелі людей чи інших тяжких наслідків, - рідкість. Однак така практика є. Як приклад об'єднання адвокатів ЦЕХ наводить випадок ще 2013 року.
У грудні 2013 року, близько 22.00, пішохід у стані сп'яніння переходив дорогу у невстановленому місці і впав. Автомобіль, щоб оминути пішохода, виїхав на зустрічну смугу, де зіткнувся зі ще двома автомобілями. У результаті двоє осіб загинуло, водій одного з транспортних засобів отримав тяжкі тілесні ушкодження.
Вироком суду першої інстанції пішохід визнаний винним у вчиненні злочину, передбаченого ст. 291 Кримінального кодексу України. За порушення чинних на транспорті правил, що убезпечують рух, якщо це спричинило загибель людей або інші тяжкі наслідки, санкція статті передбачає штраф від 3400 до 8500 грн або виправні роботи на строк до 2 років, або обмеження волі до 5 років, або позбавлення волі до 5 років.
Касаційний кримінальний суд у складі Верховного Суду визначив, що пішохід, як повноправний учасник дорожнього руху, зобов'язаний знати і неухильно дотримуватися вимог ПДР. Відповідно він є суб'єктом злочину, передбаченого статтею, оскільки, зокрема, від його поведінки та дотримання ПДР залежить безпека на автомобільних дорогах.
У грудні 2013 року, близько 22.00, пішохід у стані сп'яніння переходив дорогу у невстановленому місці і впав. Автомобіль, щоб оминути пішохода, виїхав на зустрічну смугу, де зіткнувся зі ще двома автомобілями. У результаті двоє осіб загинуло, водій одного з транспортних засобів отримав тяжкі тілесні ушкодження.
Вироком суду першої інстанції пішохід визнаний винним у вчиненні злочину, передбаченого ст. 291 Кримінального кодексу України. За порушення чинних на транспорті правил, що убезпечують рух, якщо це спричинило загибель людей або інші тяжкі наслідки, санкція статті передбачає штраф від 3400 до 8500 грн або виправні роботи на строк до 2 років, або обмеження волі до 5 років, або позбавлення волі до 5 років.
Касаційний кримінальний суд у складі Верховного Суду визначив, що пішохід, як повноправний учасник дорожнього руху, зобов'язаний знати і неухильно дотримуватися вимог ПДР. Відповідно він є суб'єктом злочину, передбаченого статтею, оскільки, зокрема, від його поведінки та дотримання ПДР залежить безпека на автомобільних дорогах.
Збив пішохода: відповідальність водія
Відповідальність водія, з вини якого сталася аварія, прямо залежить від ступеня завданої шкоди пішоходу. Його встановлюють за результатами судово-медичної експертизи. Власне це впливає на кваліфікацію дій правоохоронцями.
Адміністративна відповідальність настає у випадку, коли пішохід зазнав легких тілесних ушкоджень. Вона передбачена у вже аналізованій вище 124 статті КУпАП. Водій "відбувається" штрафом у 340 гривень або позбавленням права керування транспортними засобами від 6 до 12 місяців.
Якщо ж йдеться про серйозніші наслідки, то кермувальник авто відповідатиме за скоєне вже за 286 статтею Кримінального кодексу України.
За тілесні ушкодження середньої тяжкості - штраф від 3400 до 8500 тисяч гривень або виправні роботи на строк до 2 років, або арешт до 6 місяців, або обмеження волі до 3 років, з позбавленням права керувати транспортними засобами до 3 років або без такого.
Якщо порушення спричинили смерть або заподіяли тяжке тілесне ушкодження - позбавлення волі на строк від 3 до 8 років з позбавленням права керувати транспортними засобами до 3 років або без такого.
Якщо з вини водія загинуло кілька осіб - позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права керувати транспортними засобами до 3 років.
Якщо ж йдеться про серйозніші наслідки, то кермувальник авто відповідатиме за скоєне вже за 286 статтею Кримінального кодексу України.
За тілесні ушкодження середньої тяжкості - штраф від 3400 до 8500 тисяч гривень або виправні роботи на строк до 2 років, або арешт до 6 місяців, або обмеження волі до 3 років, з позбавленням права керувати транспортними засобами до 3 років або без такого.
Якщо порушення спричинили смерть або заподіяли тяжке тілесне ушкодження - позбавлення волі на строк від 3 до 8 років з позбавленням права керувати транспортними засобами до 3 років або без такого.
Якщо з вини водія загинуло кілька осіб - позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права керувати транспортними засобами до 3 років.
Статистика
2019-ий рік
112
аварій за участі пішоходів
12
осіб загинуло
109
травмувалися
У січні 2020-го у Черкасах трапилося 128 ДТП, з них 19 - за участі пішоходів. Унаслідок аварії 2 людини загинуло, ще 22 - травмувалися. За аналогічний період 2019-го - 103 ДТП, 15 з них - із потерпілими, травмувалася 21 особа, на щастя, без загиблих.
Січень 2020-го року
19
аварій за участі пішоходів
2
особи загинули
22
травмувалися
Оштрафовані пішоходи
На одній із ранкових нарад у мерії після низки трагічних ДТП керівник патрульної поліції Черкаської області Олександр Кокоба повідомляв, що в місті працюватимуть піші наряди поліції.
Ефективність їхньої роботи не складно прослідкувати. Якщо за весь 2019 рік поліція винесла 499 постанов за ч. 1 статті 127 КУпАП, то лише за січень 2020 вже є 272 постанови. Та нагадаємо, що поки санкція статті передбачає попередження або ж штраф у 51 гривню.
Андрій Яроменко переконаний, що саме посилення відповідальность пішохода за порушення правил дорожнього руху вплине на зниження аварійності на дорозі.
- От коли він нестиме реальну відповідальність за порушення, тоді можна говорити про формування культури поведінки на дорозі. Якби у нас це було ефективно, то ось та група людей на виїзді отримала б штраф від поліції, і всі ті, хто перебігав у решті відео - теж. А в нас навіть постанову на 51 гривню не всі отримують, або ж взагалі відбуваються усним попередженням, - додає Андрій Яроменко. - Тому, на жаль, ми і далі збираємо вінки на дорозі.
Ефективність їхньої роботи не складно прослідкувати. Якщо за весь 2019 рік поліція винесла 499 постанов за ч. 1 статті 127 КУпАП, то лише за січень 2020 вже є 272 постанови. Та нагадаємо, що поки санкція статті передбачає попередження або ж штраф у 51 гривню.
Андрій Яроменко переконаний, що саме посилення відповідальность пішохода за порушення правил дорожнього руху вплине на зниження аварійності на дорозі.
- От коли він нестиме реальну відповідальність за порушення, тоді можна говорити про формування культури поведінки на дорозі. Якби у нас це було ефективно, то ось та група людей на виїзді отримала б штраф від поліції, і всі ті, хто перебігав у решті відео - теж. А в нас навіть постанову на 51 гривню не всі отримують, або ж взагалі відбуваються усним попередженням, - додає Андрій Яроменко. - Тому, на жаль, ми і далі збираємо вінки на дорозі.
По дві поради водію та пішоходу
Замість мотивуючої фрази
Водію
1
Дотримуйся швидкісного режиму:
розвивай ту швидкість, з якою здатен зупинити авто у зоні свого контролю.
2
Прибери ногу з газу:
перед перехрестям краще зняти ногу з педалі газу, навіть якщо рухаєшся по головній. Те ж стосується і пішохідних переходів. Це зменшує час на реакцію у разі загрози виникнення аварійної ситуації.
Пішоходу
1
Переконайся, що безпечно:
переходь дорогу тільки у встановлених місцях та коли впевнився, що це безпечно.
2
Світловідбивачі:
уночі одягай жилети чи світловідбиваючі елементи на одяг. Це дозволить водію помітити тебе на більшій відстані, а відповідно - зреагувати.
4 гривні за життя
Як світловідбивачі можуть врятувати життя (ЕКСПЕРИМЕНТ)