Митці для 18000
Абстрактний експресіонізм Богдана Свиридова
КОРОТКА ДОВІДКА
"В якийсь момент мені захотілося відпустити все"
У якому стилі малюєш?
Я працюю в різних стилях, але, мабуть, найчастіше це "абстрактний експресіонізм", бо він дає свободу моїй енергії. Ще з дитинства я був дуже акуратним і старанним хлопчиком. І ще не так давно всі мої малюнки були дуже чіткими і детальними, наче механізм годинника. Але в якийсь момент мені захотілося відпустити все. І я почав культивувати в собі свідому неакуратність і здоровий пофігізм.
Коли з'явилася любов до мистецтва?
Любов до мистецтва у мене від батька. Важко точно згадати скільки мені тоді було, можливо, 6 чи 7 років. Пам'ятаю, ми з батьком малювали олією пейзажі. Роботи виходили гарні, але, звісно, не через мої художні здібності, а через батькові. Проте саме ці моменти задали напрям всьому, чим я потім займався – дизайну і мистецтву.
Улюблені художники, якщо є?
Улюблених художників багато. Із тих, що можу одразу назвати: Девід Гокні, Жан Мішель Баскія, Кейт Харінг, Анрі Матісс, Марк Ротко, Демієн Гьорст, Яої Кусама. У кожного мені подобається щось окреме.
"Непомітно, підсвідомо, а інколи і цілком усвідомлено, якісь риси художників переймаєш у свою практику. А хтось у тебе щось переймає в майбутньому. Такий нескінченний цикл".
У чому для тебе суть сучасного мистецтва?
Насамперед, в ідеї. Для мене сучасне мистецтво – це про неявні питання і пошук суб'єктивних відповідей. Кожен побачить у творі щось своє, що його турбує і, можливо, але не факт, випадково знайде відповідь (інсайт).
Але інколи зображення – це просто зображення, і роль такого твору – викликати чисту емоцію, дати відчути те, що відчував митець.
Але інколи зображення – це просто зображення, і роль такого твору – викликати чисту емоцію, дати відчути те, що відчував митець.
Якими матеріалами полюбляєш писати?
Здебільшого я використовую в роботі акрил. Інколи міксую з іншими матеріалами: олія, пісок, стійкі чорнила для графіті, штучне золото, маркери. Інколи це об'єкти, а не живопис.
Для мене важливіше ідея в проекті, а не матеріал.
Для мене важливіше ідея в проекті, а не матеріал.
Що найбільше любиш малювати?
Будинки, архітектуру, поля, небо, туман. Можливо, мені подобається, що ці речі статичні і ніби завмерли в моменті.
Я обожнюю мінімалістичні пусті ландшафти, повільні сцени. Я ще не зрозумів, чому це мене манить. Можливо, колись зрозумію.
Я обожнюю мінімалістичні пусті ландшафти, повільні сцени. Я ще не зрозумів, чому це мене манить. Можливо, колись зрозумію.
За якої умови Черкаси можуть стати осередком мистецького життя України?
Як стати мистецьким центром...Це досить складна тема. Думаю, тут немає одного правильного шляху, а скоріше - симбіоз умов, що склалися, і щасливого випадку. Справді великі осередки мистецького життя часто формувались навколо місць, де є свобода і гроші. Митці, як і всі люди, хочуть їсти і десь жити. І, бажано, якісно.
Колись центром мистецтва була Італія. Потім на зміну прийшла Франція (Париж) і зараз, на мою думку, це США (Нью Йорк). Я не буду пояснювати в деталях свій вибір, бо буде дуже багато тексту. Додам лише, що все постійно змінюється, і, можливо, я не помітив, як цей центр давно вже змінився. Отак все швидко зараз змінюється. Китай навряд чи стане мистецьким центром, хоч грошей там зараз дуже багато, але зовсім немає свободи, потрібної мистецтву для свободи виразу.
Для Черкас я би обрав шлях Берліна, який також вважається одним із центрів мистецтва (хоча невеликим і грошей там небагато). Післявоєнна Німеччина вся в руїнах, грошей немає. Здається, що це найгірші умови для того, щоб стати мистецьким центром. У Берлін з'їзжджаються перші робочі емігранти, аби відбудувати місто. Вдень вони важко працюють, а ввечері їм хочеться розваг. Так виникає попит і пропозиція. Перші нічні клуби і галереї з'являються прямо в закинутих, напівзруйнованих будівлях. Ніхто не "париться", що стіни в галереї не дуже білі. Мистецтво роблять із чого завгодно, і де завгодно. І коштує воно не мільйони. Це доступне кожному мистецтво. Люди потрохи звикають, мистецтво стає більш елітним і цінник росте.
Але марно вважати, що це швидкий процес, і що є якісь 1-2 секретні інгредієнти. Думаю, насправді, все було складніше.
Ми задали Богдану питання, відповіді на які він презентував у картинах.
Найскладніший етап у створенні мистецького твору - це ...
Зобрази епізод із улюбленої книги.
Бурхливе життя в місті чи розмірене на лоні природи?
Найпрекрасніше, що створено у Всесвіті - це…
Що допоміг усвідомити карантин?
Що відчуває художник, чуючи "Чому так дорого??"
Головний стимул творити - це…
Більше робіт Богдана
Bohdan Svyrydov
Bohdan Svyrydov
Підготувала Анастасія Небога