Медіа “18000” посіло другу позицію серед онлайн і друкованих ЗМІ регіону як гендерно чутливе ЗМІ.
Такі результати гендерного моніторингу, що реалізував Волинський пресклуб у партнерстві з мережею пресклубів України.
Для моніторингу проаналізували дві газети: “Черкаський край” і “Вечірні Черкаси” та 8 інтернет-видань – “Вичерпно”, “Нова Доба”, “Новини Черкас”, “Про Все”, “Провінція”, “ПроЧерк”, “ЧеСНо” та “18000”.
Під час моніторингу проаналізовано 41 матеріал у друкованих ЗМІ і 857 в інтернет-виданнях. Так, згідно з результатами аналізу загальний індекс гендерної чутливості черкаських медіа становить 44 %.
Як показало дослідження, у журналістських матеріалах жінки зустрічаються значно менше – 27,5 %. Причому в інтернет-виданнях чоловікам надають більше переваги (73,5 %), тоді як у друкованих медіа цей показник сягає 51,3 %.
На такі показники могло б вплинути висвітлення у медіа воєнної тематики, де експертами і героями здебільшого виступають чоловіки. Проте за період моніторингу у квітні тема війни охопила дещо менше матеріалів – 30 % проти 41 % у лютому. Та в онлайн-виданнях у квітні героїв та експертів навпаки збільшилося – на 8 % більше і на 25 %, відповідно.
Жінки у воєнній тематиці, як показав моніторинг, найчастіше виступають як експертки (23%) і менше героїнями (12%).
Присутність жінок у матеріалах про війну/армію у квітні найбільше було у матеріалах інтернет-видання “Про все” (19 % експерток/47 % героїнь), “Прочерк” (21 % експерток/38 % героїнь) та “Провінція” (11 % експерток/33 % героїнь).
Значна частина матеріалів про релігію – про перехід церков під юрисдикцію ПЦУ. Героями і експертами таких матеріалів найчастіше були чоловіки.
У цілому у проаналізованому контенті найбільше героїнь виявлено у матеріалах “18000”, “Нова доба” і “Новини Черкас” (по 27 %), “Чесно” (24 %), “Вичерпно” (20″%). Експерток найбільше у “Новини Черкас” (67 %), “Прочерк” (32 %), “Чесно” та “Провінція” (по 24 %).
Щодо лексичної гендерної збалансованості, то повною мірою послуговуються фемінітивами онлайн-видання “Вичерпно”, “Новини Черкас”, “Прочерк” та “18000”. Зіпсували статистику два маскулінітиви у “Про все” (95 % фемінітивів). Найменше фемінітивів виявлено у “Нова Доба” та “Чесно”.
Через велику кількість привітань із Великоднем і малою кількістю матеріалів загальної тематики фактично відсутні фемінітиви у “Черкаському краї”.
З огляду на показники гендерного балансу і відсоток фемінітивів, найбільш гендерно чутливим виданням Черкащини у квітні 2023 року стало інтернет-видання “Новини Черкас” (65 %). На другій позиції – “18000” (50 %), на третій – “Прочерк” (49 %).
Додамо, гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань відбувається у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики». Моніторинг тривав з 10 до 16 квітня 2023 року. Його мета – виявити гендерний баланс у журналістських матеріалах медіа обласного рівня, дослідити наявність гендерних стереотипів та сексизму. Окрему увагу приділено вживанню фемінітивів на позначення посад, професій та видів діяльності жінок.
Також читайте: Читачі “18000” і Скічко зібрали 600 тисяч гривень на 5 дронів для наших захисників.
Оперативна інформація про Черкаси та область. Підписуйся на вайбер-канал “18000”