“18000” – серед найбільш гендерно чутливих медіа області

Фото: “Детектор медіа”

Медіа “18000” посіло другу позицію серед онлайн і друкованих ЗМІ регіону як гендерно чутливе ЗМІ.

Такі результати гендерного моніторингу, що реалізував Волинський пресклуб у партнерстві з мережею пресклубів України.

Для моніторингу проаналізували дві газети: “Черкаський край” і “Вечірні Черкаси” та 8 інтернет-видань – “Вичерпно”, “Нова Доба”, “Новини Черкас”, “Про Все”, “Провінція”, “ПроЧерк”, “ЧеСНо” та “18000”.

Під час моніторингу проаналізовано 41 матеріал у друкованих ЗМІ і 857 в інтернет-виданнях. Так, згідно з результатами аналізу загальний індекс гендерної чутливості черкаських медіа становить 44 %.

Як показало дослідження, у журналістських матеріалах жінки зустрічаються значно менше – 27,5 %. Причому в інтернет-виданнях чоловікам надають більше переваги (73,5 %), тоді як у друкованих медіа цей показник сягає 51,3 %.

На такі показники могло б вплинути висвітлення у медіа воєнної тематики, де експертами і героями здебільшого виступають чоловіки. Проте за період моніторингу у квітні тема війни охопила дещо менше матеріалів – 30 % проти 41 % у лютому. Та в онлайн-виданнях у квітні героїв та експертів навпаки збільшилося – на 8 % більше і на 25 %,  відповідно.

Жінки у воєнній тематиці, як показав моніторинг, найчастіше виступають як експертки (23%) і менше героїнями (12%).

Присутність жінок у матеріалах про війну/армію у квітні найбільше було у матеріалах інтернет-видання “Про все” (19 % експерток/47 % героїнь), “Прочерк” (21 % експерток/38 % героїнь) та “Провінція” (11 % експерток/33 % героїнь).

Значна частина матеріалів про релігію – про перехід церков під юрисдикцію ПЦУ. Героями і експертами таких матеріалів найчастіше були чоловіки.

У цілому у проаналізованому контенті найбільше героїнь виявлено у матеріалах “18000”, “Нова доба” і “Новини Черкас” (по 27 %), “Чесно” (24 %), “Вичерпно” (20″%). Експерток найбільше у “Новини Черкас” (67 %), “Прочерк” (32 %), “Чесно” та “Провінція” (по 24 %).

Щодо лексичної гендерної збалансованості, то повною мірою послуговуються фемінітивами онлайн-видання “Вичерпно”, “Новини Черкас”, “Прочерк” та “18000”. Зіпсували статистику два маскулінітиви у “Про все” (95 % фемінітивів). Найменше фемінітивів виявлено у “Нова Доба” та “Чесно”.

Через велику кількість привітань із Великоднем і малою кількістю матеріалів загальної тематики фактично відсутні фемінітиви у “Черкаському краї”.

З огляду на показники гендерного балансу і відсоток фемінітивів, найбільш гендерно чутливим виданням Черкащини у квітні 2023 року стало інтернет-видання “Новини Черкас” (65 %). На другій позиції – “18000” (50 %), на третій – “Прочерк” (49 %).

Додамо, гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань відбувається у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики». Моніторинг тривав з 10 до 16 квітня 2023 року. Його мета – виявити гендерний баланс у журналістських матеріалах медіа обласного рівня, дослідити наявність гендерних стереотипів та сексизму. Окрему увагу приділено вживанню фемінітивів на позначення посад, професій та видів діяльності жінок.

Також читайте: Читачі “18000” і Скічко зібрали 600 тисяч гривень на 5 дронів для наших захисників.

Оперативна інформація про Черкаси та область. Підписуйся на вайбер-канал “18000”

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *