4 гривні за життя
Як світловідбивачі можуть врятувати життя (ЕКСПЕРИМЕНТ)
Автомобіль зі швидкістю 60 км/годину за секунду проїздить 16,5 метрів. Людину без світловідбивачів на одязі у темний час доби можна помітити за 30-40 метрів. Часу на реагування у водія не лишається.
- Це стрічка зі світловідбивними елементами, яку можна пришити на одяг. 4 гривні за метр, - демонструє керівник автомобільного клубу "Черкаси" Андрій Яроменко один із варіантів позначення пішохода на дорозі у темну пору доби.
Поряд ще стрічка-самоклейка, яка коштує трішки дорожче, придбані магнітні стрічки у веломагазині, німецький жилет для школярів та звичайний, на кшталт тих, які використовують комунальні служби.
Демонстраційною акцією автомобілісти вирішили вкотре нагадати про безпеку, культуру пересування водіїв та пішоходів увечері.
Поряд ще стрічка-самоклейка, яка коштує трішки дорожче, придбані магнітні стрічки у веломагазині, німецький жилет для школярів та звичайний, на кшталт тих, які використовують комунальні служби.
Демонстраційною акцією автомобілісти вирішили вкотре нагадати про безпеку, культуру пересування водіїв та пішоходів увечері.
Щодня у місті, області та країні в цілому стаються десятки ДТП. І поширена думка в пересічної людини, що винуватець - водій. Ми хочемо продемонструвати, що водій може не бачити пішохода в місті, що практично завжди освітлене, при їзді навіть на невеликій швидкості. Адже у темному верхньому одязі вас не помітити й за 50 метрів
Чому важливі світловідбивні елементи, коли пішохід з'являється у полі зору водія з ними і без та скільки часу потрібно, щоб зреагувати на пішохода - читайте та дивіться в експерименті.
Для чого?
Правилами дорожнього руху передбачено, що пішоходи мають обов'язково бути в одязі зі світловідбивними елементами, коли рухаються по трасах спільного користування у вечірній та нічний час доби.
Пішохода у жилеті чи зі спеціальними стрічками ви побачите за 100-200 метрів.
Те ж саме стосується і водіїв, які виходять з авто. Вони мають позначити себе для інших учасників дорожнього руху.
Однак в Україні правила ніхто не дотримується. Немає практики покарання за порушення цього пункту ПДР.
- Та покарання покаранням, але "ремонтувати" ноги за свої кошти у разі аварії доведеться вам. Тому власна безпека і здоров'я - мають бути насамперед, - додає Яроменко.
Пішохода у жилеті чи зі спеціальними стрічками ви побачите за 100-200 метрів. У темній куртці - не видно навіть за 50.
- Варіант зберегти життя є завжди. Але про це маєте попіклуватися ви. У місті є освітлення, швидкість руху менша, тому іноді є час розгледіти та зреагувати. А на трасах, де можна рухатися до 90 кілометрів, немає жодної підсвітки і сліпить зустрічка, людей можна побачити лише коли вже проїжджаєш повз, - додає керівник автоклубу. - Пояснюємо і демонструємо, чому це важливо. Аби ви не оцінили своє життя у 4 гривні вартості найдешевшого елементу захисту.
Однак в Україні правила ніхто не дотримується. Немає практики покарання за порушення цього пункту ПДР.
- Та покарання покаранням, але "ремонтувати" ноги за свої кошти у разі аварії доведеться вам. Тому власна безпека і здоров'я - мають бути насамперед, - додає Яроменко.
Пішохода у жилеті чи зі спеціальними стрічками ви побачите за 100-200 метрів. У темній куртці - не видно навіть за 50.
- Варіант зберегти життя є завжди. Але про це маєте попіклуватися ви. У місті є освітлення, швидкість руху менша, тому іноді є час розгледіти та зреагувати. А на трасах, де можна рухатися до 90 кілометрів, немає жодної підсвітки і сліпить зустрічка, людей можна побачити лише коли вже проїжджаєш повз, - додає керівник автоклубу. - Пояснюємо і демонструємо, чому це важливо. Аби ви не оцінили своє життя у 4 гривні вартості найдешевшого елементу захисту.
Життєрятівна ініціатива, що "вмерла"
Поки татко на камери розповідає про важливість безпеки, Тетяна Андріївна вже приміряє магнітні стрічки з дитячим принтом.
Поряд ще один крутий елемент позначення дітей на дорозі - німецький жилет для школярів. Там автомобільний клуб разом із поштовою службою Німеччини закупили і роздали усім діткам такі ж. І найголовніше - ця річ активно використовується на дорогах маленькими пішоходами.
Подібна ініціатива лунала і з уст колишнього прем'єр-міністра Володимира Гройсмана. У 2019-му планувалося спрямування 200 мільйонів гривень на забезпечення учнів загальної середньої школи світловідбиваючими елементами, які можна буде почепити на одяг чи портфелі. А Мінінфраструктури говорили про 18 мільйонів гривень на інформаційну кампанію щодо необхідності використання світловідбиваючих елементів пішоходами та велосипедистами у темну пору дня.
Пізніше Мін'юст та Міносвіти заявили, що не розробляли ніяких подібних програм. Школярі молодшої школи так і не отримали жилети з початку навчального року. Але ініціатива була правильною, переконані автомобілісти.
Подібна ініціатива лунала і з уст колишнього прем'єр-міністра Володимира Гройсмана. У 2019-му планувалося спрямування 200 мільйонів гривень на забезпечення учнів загальної середньої школи світловідбиваючими елементами, які можна буде почепити на одяг чи портфелі. А Мінінфраструктури говорили про 18 мільйонів гривень на інформаційну кампанію щодо необхідності використання світловідбиваючих елементів пішоходами та велосипедистами у темну пору дня.
Пізніше Мін'юст та Міносвіти заявили, що не розробляли ніяких подібних програм. Школярі молодшої школи так і не отримали жилети з початку навчального року. Але ініціатива була правильною, переконані автомобілісти.
Як це працює? (експеримент)
Аби подивитися, як це працює на дорозі, їдемо на оновлену злітно-посадкову смугу Черкаського аеропорту, яка вночі слугує нам трасою. За 50, 100 та 150 метрів займають свої позиції пішоходи.
Перший - у темній куртці без жодних елементів, другий - зі світловідбиваючим жилетом, найменша Таня - у дитячому німецькому та стрічками на штанях.
Сідаємо в автомобілі та спочатку проїздимо на швидкості 50-60 км/год.
Артем Фіалковський має майже 15 років досвіду водіння. Каже: траплялися різні ситуації на дорогах. Переважно через обмежену видимість та необережність пішоходів.
- Були випадки, коли пішоходи з'являлися нізвідки, але, на щастя, вдавалося уникнути надзвичайних ситуацій, - говорить Артем.
Каже, що на дорогах рідко бачить людей, які усвідомлено чіпляють світловідбиваючі елементи. Переважно помічає пішоходів в одязі, який уже містить їх.
Артем Фіалковський має майже 15 років досвіду водіння. Каже: траплялися різні ситуації на дорогах. Переважно через обмежену видимість та необережність пішоходів.
- Були випадки, коли пішоходи з'являлися нізвідки, але, на щастя, вдавалося уникнути надзвичайних ситуацій, - говорить Артем.
Каже, що на дорогах рідко бачить людей, які усвідомлено чіпляють світловідбиваючі елементи. Переважно помічає пішоходів в одязі, який уже містить їх.
Стартуємо. Проїздимо зі швидкістю 30-40 км за годину. Першого пішохода Артему вдається розгледіти за 20-30 метрів.
- Ось наступний, вже зі світловідбиваючим елементом на одязі. Ми його побачили метрів на 50, - коментує Артем. - А метрів за 70 стоїть дитина, у неї на ногах світловідбиваючі стрічки.
Під'їздимо до Тані, дівчинка привітно вітається із нами, підстрибує на вулиці, аби зігрітися. У -3 їй доведеться грати свою роль ще кількадесят хвилин.
- Ось наступний, вже зі світловідбиваючим елементом на одязі. Ми його побачили метрів на 50, - коментує Артем. - А метрів за 70 стоїть дитина, у неї на ногах світловідбиваючі стрічки.
Під'їздимо до Тані, дівчинка привітно вітається із нами, підстрибує на вулиці, аби зігрітися. У -3 їй доведеться грати свою роль ще кількадесят хвилин.
На наступному заїзді пришвидшуємося. Окрім того, ускладнюємо умови і світлом зустрічних автомобілів.
- Світло сліпить, відповідно погіршує видимість. Ось ми їдемо 70 кілометрів за годину. Людина з'являється буквально за 20 метрів. Майже 90... Видно найкраще дитину, - говорить Артем. - Зустрічне ж світло фар додає незручностей при реагуванні на людину, яка з'являється з темряви.
Водій переконаний: пішохід має також завчасно реагувати на дорожню обстановку та події.
- У нас багато людей вважають, що якщо став на пішохідний перехід, то він - однозначно має рацію. Так, це правда. Але це доведеться потім доводити, не дай Бог, після потрапляння в лікарню. Тому потрібно насамперед дбати про власну безпеку і звичайно застосовувати усі можливі засоби для уникнення подібних ситуацій, - додає Артем.
Водій переконаний: пішохід має також завчасно реагувати на дорожню обстановку та події.
- У нас багато людей вважають, що якщо став на пішохідний перехід, то він - однозначно має рацію. Так, це правда. Але це доведеться потім доводити, не дай Бог, після потрапляння в лікарню. Тому потрібно насамперед дбати про власну безпеку і звичайно застосовувати усі можливі засоби для уникнення подібних ситуацій, - додає Артем.
Чи таки рятують життя?
Фідбек від учасників
Роль одного із пішоходів дісталася і 21-річному водію Тимофію Гніденку. Хлопець стояв у жилеті на резинці.
Каже: зручна, легка у використанні, а головне - гарантія видимості на дорозі.
- Я кілька разів втрапляв у такі ситуації, що ледь вдавалося уникнути біди, - говорить Тимофій. - Тема зі світловідбивними елементами актуальна. Я теж намагаюся використовувати їх. Адже на дорогах загального користування, а, зокрема, у селах - просто катастрофа із видимістю пішоходів.
- Я кілька разів втрапляв у такі ситуації, що ледь вдавалося уникнути біди, - говорить Тимофій. - Тема зі світловідбивними елементами актуальна. Я теж намагаюся використовувати їх. Адже на дорогах загального користування, а, зокрема, у селах - просто катастрофа із видимістю пішоходів.
Світлий на вас одяг чи темний - не має значення.
Керівник АК "Черкаси" Андрій Яроменко додає: світлий на вас одяг чи темний - не має значення. Адже тканина поглинає світло, і побачить вас водій тільки за умов використання світловідбиваючих елементів.
Резюмує:
- Пішохода без спеціальних засобів не видно взагалі. У кращому разі ми помічаємо його за 20-30 метрів. Одягнувши деякі світловідбиваючі елементи, пішоход потрапляє в наше поле зору за 60-70 метрів. Коли ми почали використовувати жилет, то дитина-пішохід стала помітною за 200-250 метрів. Це елементи, які рятують життя.
Резюмує:
- Пішохода без спеціальних засобів не видно взагалі. У кращому разі ми помічаємо його за 20-30 метрів. Одягнувши деякі світловідбиваючі елементи, пішоход потрапляє в наше поле зору за 60-70 метрів. Коли ми почали використовувати жилет, то дитина-пішохід стала помітною за 200-250 метрів. Це елементи, які рятують життя.
7-річна Таня Яроменко показує на своїх штанях світловідбиваючі елементи. На питання, для чого вони, відповідає:
- Щоб на нас не наїхав автомобіль, бачили велосипедисти. Не одягати їх - це небезпечно, бо авто може наїхати на людей, які не носять стрічки чи такі жилети.
- Щоб на нас не наїхав автомобіль, бачили велосипедисти. Не одягати їх - це небезпечно, бо авто може наїхати на людей, які не носять стрічки чи такі жилети.
Наприкінці нашої акції Андрій розповідає, де взяв жилет для Тані:
Випадково натрапив на нього в секонд-хенді, тут в Україні, і купив. Звісно, міг сказати, що у Німеччині. Але ні. Коштує він копійки, відбиває світло краще, аніж наші дорожні. Це лише свідчить про те, що громадяни Німеччини переймаються за здоров'я своєї нації більше, ніж ми.
Автор - Світлана Спасібіна