Перспективи навчання у професійному училищі: історія черкасця, який ремонтує судна

Перспективи навчання у профтеху: історія черкасця

Навчання у професійному училищі: які перспективи та чи можливо побудувати успішну кар’єру

Антон Смірнов – випускник Черкаського вищого професійного училища будівельних технологій. Не минуло й року після закінчення навчання, як він працевлаштувався у місцеву суднобудівну компанію, де нині працює за фахом.

У матеріалі “18000” розповідає про те, чи варто обирати навчання у професійному училищі, як працевлаштуватися та наскільки потрібні фахівці, що закінчили профтех.

Вступ та навчання у Черкаському професійному училищі

Антону Смірнову 20 років. Хлопець народився, живе та працює у Черкасах. Навчання у вищому професійному училищі будівельних технологій закінчив нещодавно, у 2024 році, за двома спеціальностями – електрозварювальник та монтажник санітарно-технічних систем. Їх хлопець опанував за півтора року. Вибір професії, каже, пов’язаний зі спогадами з дитинства.

–  Мій дідусь був зварювальником. Коли я був маленький, то піддивлявся за його роботою й також пробував щось робити. Коли закінчив школу, переді мною постав вибір, що робити далі. Я пам’ятав про професію зварювальника завжди, тож вирішив спробувати вступити до професійного училища, – розповідає Антон.

Батьки ж були не проти вступу до профтеху, навпаки – підтримали вибір сина. Перед зарахуванням до навчального закладу за традицією хлопцеві провели екскурсію та дали можливість познайомитися з майстрами.

Професійне училище дає можливість кожному абітурієнту отримувати 1 250 гривень стипендії. Водночас за хорошу відвідуваність, успіхи в навчанні та участь у соціальному житті училища – суму можна збільшити від 2 000 до 4 000 гривень на місяць.

Антон Смірнов спільно з одногрупниками на навчанні

Антон Смірнов разом з одногрупниками під час навчання. Фото з архіву героя

Саме в училищі, зазначає Антон Смірнов, було багато соціального життя, зокрема волонтерство, але про нього пізніше. Хлопець додає, що всі знання, які він здобув у професійному училищі – це сильна база для подальшої роботи.

– Знання з училища мені дуже знадобилися під час працевлаштування. Звісно, є нюанси, про які не розкажуть, про них ти дізнаєшся вже безпосередньо на практиці, коли почнеш працювати. До прикладу, в училищі ми тренувалися варити в різних просторових положеннях, але з великими проблемами ти не зіштовхнешся, – каже черкащанин. – Утім теорія та база в училищі – дуже хороші. Хто хотів – той навчався.

Серед практики у процесі навчання Антон Смірнов пригадує волонтерську діяльність, про яку ми вже згадували, але не детально. Хлопець разом із одногрупниками варив буржуйки та решту приладдя для хлопців та дівчат на передовій. Це ініціатива викладачів та керівного складу професійного училища будівельних технологій. Допомагали ж групі волонтерів Черкащини “Койоти”. Примусово це робити не змушували, втім це було поєднання з практичними уроками у навчальному закладі.

– Нам привозили матеріал. Ми і вчилися практично виконувати роботу за фахом і паралельно допомагали війську. Все відбувалося під наглядом майстра. Він контролював увесь процес та підказував нам, – зазначає Антон.

Працевлаштування у суднобудівну компанію

І року не минуло після закінчення навчання у професійному училищі, як Антон Смірнов працевлаштувався в суднобудівну верф “Оріон” (верф – це сукупність споруд на березі річки, моря тощо, де ремонтують судна – ред.).

Приватна компанія розташована в Черкасах. Її заснували ще у 1996 році. Раніше у фірмі проєктували та виробляли різні плавзасоби, кораблі, катера тощо, нині ж, каже хлопець, через повномасштабну війну виробництво зупинилося, тому верф займається виключно ремонтом.

– Допомагає уся вивчена база зі зварювання – вміння правильно підбирати токи під метали (токи – електроди, якими варять метал – ред.). У цьому випадку пригадую тренування у майстернях, коли ми вчилися зварювати у різних просторових положеннях. Матеріалознавство, креслення – знадобилося все, – розповідає Антон.

Робота на суднобудівній фірмі у Черкасах

Ремонт суден та їхніх запчастин у Черкасах. Фото з архіву Антона Смірнова

Працевлаштувався у верф хлопець відразу після випуску за рекомендацією майстрів училища будівельних технологій. Перед закінченням навчального закладу у студентів була виробнича практика, яку проходили на різних заводах. Після неї відразу пропонували працевлаштування на місці.

– Усе залежить від власного бажання та мотивації. Без цього – яку б професію чи навчальний заклад ти не обрав би, навряд чогось досягнеш. Чомусь моє молоде покоління не дуже позитивно ставиться до виробничих професій. Зокрема через те, що це фізична, ручна робота, – пояснює черкащанин. – На зварювальника можна відучитися в профтесі, потім без проблем отримати досвід у якійсь компанії, а далі – й відкриття власної справи.

Зі слів хлопця, училище дає студентові навички й професійну базу, а надалі – ти або вдосконалюєш свої вміння та майстерність, або завмираєш на мертвій точці і не розвиваєшся.

Читайте також: Коли “чоловічі” професії в кайф: історії черкащанок, які обожнюють кермо і метал.

Потреба в молодих фахівцях

За інформацією Черкаського обласного центру зайнятості, у 2024 році робітники з обслуговування та експлуатації технічного устаткування увійшли до п’ятірки найбільш затребуваних вакансій на Черкащині. Водночас у матеріалі “Української правди” йдеться, що нині професійно-технічну та фахову передвищу освіту обирають  лише 35 % випускників українських шкіл.

Можна говорити про те, що фахівці виробничих професій мають неабиякий попит й затребуваність на ринку праці. Зокрема, за словами Антона Смірнова, йому про це говорили у суднобудівній фірмі, де він зараз працює.

– З того, що знаю я, нині точно потрібні зварювальники. Людей цієї професії не вистачає у будівельних компаніях та інших підприємствах. Якщо ти молодий спеціаліст, навіть без сильного вміння варити, тебе візьмуть на роботу та навчать, – наголошує Антон Смірнов.

Процес електрозварювання

Антон Смірнов під час навчання електрозварювання. Фото з архіву героя

Водночас хлопець зіштовхувався з проблемою, коли йшлося про те, що навчання у професійному училищі – це “не престижно”.

– Я пропонував своєму товаришеві після закінчення школи також вступати до професійного училища. Він був не проти і мав бажання піти, але батьки сказали йому – “профтех – це не престижно”. Через це він пішов до коледжу, – розповідає Антон Смірнов. – Для мене питання престижу не має значення. Ти можеш успішно закінчити профтех, працювати за професією і заробляти хороші гроші.

Ми створили цей матеріал як учасник Мережі «Вікно Відновлення України». Все про відновлення постраждалих регіонів України дізнавайтеся на єдиній платформі recovery.win.

Читайте також: Освітня реформа 2027 року: що вже змінюють у черкаських школах.

Важливі новини про ситуацію в Черкасах та країні. Без маніпуляцій та неперевіреної інформації. Підписуйся на телеграм-канал “18000 | Шо там у Черкасах?”

коментарі
Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *