Черкаська обласна лікарня має найбільше скарг від пацієнтів до НСЗУ

Про це повідомила голова Національної спілки здоров’я України Наталія Гусак під час брифінгу в Черкаській ОВА.

– Це можна перевірити на держботі, – зазначила Наталія Гусак.

За її словами, вся інформація НСЗУ є прозорою та публічною. На сайті можна знайти всі дані: від заробітних плат керівників і лікарів до кількості наданих послуг та відсотку вакцинації у регіоні.

– Я знаю, що в Україні існує так званий “медичний булінг” – якщо ти поскаржишся на лікаря, то потім боїшся зайти у лікарню. Насправді це емоційно складно, коли ти або твоя близька людина потребують допомоги, і ти боїшся відстояти свої права. Тоді я пропоную збирати фактаж і звертатися після отриманого лікування, – сказала голова НСЗУ.

Подекуди НСЗУ відшкодовує цілу вартість лікування.

– Наприклад, за інсульт ми сплачуємо близько 60 тисяч гривень – цей тариф є повністю ринковим. На жаль, досі трапляється таке, коли людину доправляють до лікарні швидкою, їй говорять, що потрібно ще щось купити, або щось оплатити, – констатує голова НСЗУ.

Наталія Гусак пояснила, чому важливо скаржитися, коли лікарі вимагають від пацієнта оплатити послуги, за які вже спратила НСЗУ:

– За двохстороннім договором між медичною установою та НСЗУ, керівник закладу бере на себе зобов’язання, що пацієнти отримуватиму безкоштовні послуги. Керівників призначають в обласних радах. Якщо у пацієнта беруть гроші за те, що НСЗУ вже оплатила, значить керівник закладу не може впоратися зі своєю управлінською функцією. 

Якщо скарги про такі випадки надходитимуть до НСЗУ, то лікарня у будь-який момент може залишитися без договору, тобто без фінансування. 

– Коли керівник не справляється, всі мають про це знати: починаючи від працівників лікарні і громади й до органів місцевого самоврядування. Вважаю, що зараз саме той час, коли такі речі не можна замовчувати. Потрібно називати речі своїми іменами і прошу, щоб люди не боялися це робити, – звернулася до суспільства Наталія Гусак.

Вона розповіла про алгоритм, за яким варто діяти, у разі ненадання безоплатних медичних послуг в установі, що має договір з НСЗУ.

– Насамперед ми пропонуємо пацієнтам скаржитися до керівника закладу. Якщо він відмовив або поводився по-хамськи, тоді телефонуйте на гарячу лінію НСЗУ за телефоном 16-77. Там зафіксують вашу скаргу. Або можна залишити електронне звернення на сайті НСЗУ. Там є невеличка інструкція, що може полегшити нашу роботу, у випадках порушення договору: ваші докази – чеки, направлення, перелік лікарських засобів, які від вас вимагають. Ми не лише поновимо ваші права, але й звернемося до правоохоронних органів, – зауважила голова НСЗУ.

Крім того, Наталія Гусак повідомила, що за поточний рік, на основі скарг, звільнено п’ять лікарів із Національного інституту раку, який вперше приєднався до договору з НСЗУ.

Анастасія Бут

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *