Представники Сherkasy IT Cluster разом із колегами зі ще семи областей побували з візитом у Польщі. Головною метою поїздки є підвищення конкурентоспроможності регіонів України та розвиток польсько-української економічної співпраці.
Окрім представників місцевого кластеру, Черкаси на заході також представляла місцева Агенція регіонального розвитку. Поїздка відбувалася за підтримки Польської агенції регіонального розвитку.
Які активності були?
Протягом трьох днів черкащани мали змогу відвідати штаб-квартиру Google Campus, стати учасниками найбільшої ІТ-конференції Східної Європи Wolves Summit, а також відвідати Гданськ. У цьому місті черкащани відвідали один із найбільших науково-технологічних парків Польщі Gdański Park Naukowo- Technologiczny, який є базою та ресурсним центром для багатьох цікавих проектів в сфері ІТ.
Окрім того, представники ІТ-спільноти поспілкувалися із Поморським ІТС Кластером Interizon, який займається розвитком індустрії у регіоні і активно підтримує та координує діяльність ІТ-компаній як спільноти, куди залучена влада, наука та власне сам ІТ-бізнес. А представник акселератора Space3ac розповів про можливості програм для стартапів.
Серед активностей була й участь у b2b-зустрічах із представниками польського ІТ-бізнесу, ІТС – Кластерів та ІТС – Асоціацій, які організувала PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości).
Що говорять учасники поїздки?
Анастасія Негода, керівник Cherkasy IT Cluster
Це перша спільна торгова місія для компаній-учасників Cherkasy IT Cluster із Черкаською агенцією регіонального розвитку, яка була дуже насиченою, цікавою і корисною. Такий досвід завжди є унікальним, адже за дуже короткий час мали можливість поспілкуватися із представниками польської ІТ-індустрії, побачити як саме влаштована ІТ-інфраструктура, а також зрозуміти як працюють ІСТ Кластери.
Варто зауважити, що кластерні ініціативи у Європі почали розвиватися раніше, ніж в Україні. Так до прикладу Поморський ICT Кластер Interizon розпочав свою роботу у 2009 році та сьогодні об’єднує 80 технологічних компаній. За цей час їм вдалося досягти значних результатів у своїй роботі.
По-перше, це показує те, що в України все попереду, адже ІТ Кластери молоді і багато над чим потрібно працювати, особливо у регіонах. По-друге – те, що кластерні ініціативи – це не про короткочасну перспективу і вони не працюють у такому форматі, як працює бізнес. Майбутнє за такими профільними асоціаціями, адже тільки об’єднавшись разом бізнес може робити те, чого не зроблять компанії окремо.
Дуже вразило те, що у Польщі саме влада багато інвестує у розвиток ІТ-індустрії. Технологічний парк у Гданську побудований повністю за державний кошт. Також у кластерів є можливість отримувати фінансування своїх проектів із європейських структурних фондів. У нас поки що такої можливості немає, тому що Україна не є членом Європейського Союзу.
Сьогодні в Польщі відкрито близько 50 000 ІТ-вакансій. На міжнародному рівні більшість країн змагається за людський капітал. Український ІТ-бізнес докладає дуже багато зусиль, щоб розвивати галузь і утримувати талановиту молодь. Але ресурс бізнесу завжди обмежений і в міжнародному контексті цього буде замало. На допомогу повинна прийти влада і структурно сформувати стратегію розвитку на національному рівні, щоб мати у майбутньому перевагу над іншими країнами.
У цілому для кластерів інтернаціоналізація – це один із напрямів діяльності організації, яка повинна забезпечувати вихід компаній на нові ринки і знайомство з новими потенційними клієнтами. Черкаський кластер не є виключенням, ми будемо надалі розвивати цей напрямок.
Любов Ропало, директор Черкаської агенції регіонального розвитку
Нам в Агенції участь в саме цій місії за сприяння наших польських партнерів є особливо важливою. Адже по-перше, ми мали нагоду безпосередньо дізнатись про успіхи й виклики розвитку ІТ-індустрії в Черкасах та інших областях. Звісно, це не абсолютні дані, проте принаймні не надумане або взяте з просторів інтернету. По-друге, почерпнули методику і специфіку організації b2b саме для кампаній зі сфери ІТ-індустрії. І по-третє, переконались, що організація подібних торговельних місій для компаній ІТ-індустрії, особливо регіонального рівня, досить важливі.
Юрій Цибровський, проджект-менеджер компанії “Everlabs”
Було дуже цікаво взяти участь як для себе особисто, так і для компанії. Сподобалося, з яким настроєм у Польщі сприймають ініціативи у підприємництві. Звернув увагу також, скільки спеціалістів із України нині працюють у сусідній країні. Для мене, як я представника компанії, це тривожний дзвоник. Попри те, що зазвичай життя у не своїй країні складніше, відчувалось, що українцям там комфортно. Через усе це сьогодні Польща справді може стати серйозним ризиком для нашого “дешевого” ІТ. Але слід сприймати це не як загрозу, а як можливість повчитися.
Якщо в планах буде вихід на ринок «продукту», я б частину команди розмістив у Польщі, щоб попрацювати з їхніми акселераторами/грантодавцями, а також для отримання досвіду ведення бізнесу в “нормальних” умовах.
Борис Абажер, CEO компанії Triare
Участь у місії була цікавою як для першого разу, коли не знаєш, чого очікувати. Підготовка з польської сторони була дуже хороша та продумана. Підбір заходів та компаній для зуcтрічей був досить вдалим. Найбільше сподобався нетворкінг. Нам вдалося розпочати переговори з кількома компаніями і, сподіваємось, ми домовимось про реальну роботу.