Цієї весни найдорожчий асфальт купують у Черкасах. В усіх інших громадах Черкаської області — дешевше, а на Канівщині взагалі — вдвічі.
За традицією у березні-травні на Черкащині стартував дорожній сезон. Після впровадження децентралізації саме в цей напрямок зазвичай йде найбільше коштів платників податків.
І якщо минулого року цей сезон мав частковий збій (Черкас це не стосується, тут все одно закопали в асфальт 100 мільйонів гривень) через повномасштабне вторгнення, то станом на сьогодні розпорядники бюджетних коштів уже остаточно адаптувалися до нових реалій та активно запустили процедури закупівель ремонтів дорожнього покриття.
18000 проаналізував найбільші дорожні підряди і співставив вартість ключової сировини для цих робіт і послуг — на асфальтобетон.
Із інформації про закупівлі в Черкаській області наразі найдорожчий асфальт купили у КП ЧЕЛУАШ. Комунальники беруть 1500 тонни суміші асфальтобетонної дрібнозернистої тип Б (10) марка 1 — по 5225 гривень за тонну та 2720 тонни суміші тип Б (20) марка 1 на бітумах з адгезійними добавками — по 5365 грн\т. Загальна вартість тендеру — 23,78 млн грн. Асфальт має поставити добрий знайомий черкаських замовників — ПП “Дорстрой”.
Ця вартість загалом нібито відповідає середній ціні по області, але є дорожчою, ніж в більшості областей України.
Цей же ПП “Дорстрой” також і виграв перший тендер на поточний ремонт черкаських вулиць. Його вартість — 42,88 млн грн. У межах цього договору підрядник ремонтувати в Черкасах низку вулиць (Чигиринська, Семена Палія, Олени Теліги), серед яких і одна з магістральних — вулиця Надпільна. Ремонт останньої уже викликав появу заторів в центрі міста та обурення місцевих у соцмережах.
У цей договір підрядник заклав більше 5 тисяч тонн асфальту Б1 по 5043 грн\т, тобто дешевше, ніж продав такий же асфальт ЧЕЛУАШу.
У всіх інших містах та громадах області асфальт коштує значно дешевше, ніж в Черкасах.
У Чигирині беруть 607 тонн асфальту по 4942 грн\т (постачальник — “Євробуд-Індустрія”), у Чорнобаї закладають у поточний ремонт вартість у 4591 грн\т (підрядник — “Будівельне управління-77”), КП «Комунальник» зі Сміли купило 330 тонн асфальту по 4400 грн\т. (постачальник — “Зет компані” із Сміли), у Городищі купують 300 тонн асфальту за 4250 грн\т (“Євробуд-Індустрія”), в Умані у ремонт вулиці закладають ціну 3886 грн\т (підрядник Уманьдоррембуд).
У Кам’янці вже багато років фактичним монополістом із ремонтних робіт є товариство «Інтербудтехсервіс», яке колись належало нинішньому міському голові Володимиру Тірону. Від початку року фірма має уже 17 угод на 5 мільйонів гривень на поточні ремонти доріг в місцевій громаді. У закупівлю асфальту закладена його вартість 3900 грн\т.
Загалом же найдешевшу ціну на асфальт цієї весни вдалося знайти у колишньому Канівському районі. Ліплявська сільрада замовляє ремонт вулиці в селі Сушки. Загальна вартість тендеру — 2,17 млн грн. Підрядник, яким став “Канів граніт”, заклав у кошторис вартість 400 тонн асфальту по 2560 грн\т.
Також варто зазначити що картина із цінами є не до кінця повною, адже частина замовників приховує ціни на матеріали. Наприклад, як Дмитрушківська сільрада (Уманщина, вартість договору — 1,44 млн грн) чи Ватутінська міськрада (Звенигородщина, вартість — 1,38 млн грн).
Для порівняння візьмемо цифри від Державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М. Шульгіна. Так, за його оцінкою, загалом вартість асфальтобетонної суміші по країні цією весною коливається від 3240 до 7914 грн\т.
Асфальтобетонна суміш дрібнозерниста щільна тип Б1, якої зазвичай найбільше використовують для поточних ремонтів, найдешевша в Хмельницькій області — 3875 грн\т. У цьому рейтингу Черкащина ближча до кінця — 5336 грн\т. Дорожче — лише в 5 областях: Донецькій, Харківській, Одеській, Дніпропетровській та Херсонській.
Як писав 18000, у Черкасах оголосили ще один тендер на поточний ремонт доріг за 77 млн.
Оперативні новини від команди “18000” – у нашому телеграм-каналі “Шо там у Черкасах?”