За період із 1 вересня до 25 жовтня 2020 року кандидати на посаду мера міста лише зі своїх офіційних та партійних сторінок витратили на політичну рекламу у фейсбуці понад 22 тисячі американських доларів, що за тодішнім курсом – понад 600 тис. грн.
Таку інформацію опублікувала ГМ ОПОРА.
Нагадаємо минулого року за крісло мера Черкас боролися 13 кандидатів. Кожен із них проводив свою агітаційну кампанію у фейсбуці. Загалом за період із 1 вересня до 25 жовтня у мережі на 242 сторінках з’явилось 2688 рекламних публікацій, які стосувались політики. І це лише тих, які щонайменше на 60% таргетувались на Черкаську область.
У топ‐5 за кількістю реклами:
- сторінка колишнього очільника обласного осередку партії народного депутата Антона Яценка;
- міський осередок партії «Національний корпус»;
- регіональна сторінка осередку партії «За майбутнє»;
- регіональна сторінка партії «Наш край»;
- сторінка кандидатки на посаду міського голови Умані Ірини Плетньової.

Фото: ГМ ОПОРА
На графіку видно, що рекламна активність почалася ще до офіційного старту виборчого процесу. Сягнула піку в 188 публікацій за один день 21 жовтня і не припинялась аж до дня тиші, коли також з’явилось 21 нове оголошення.
Якщо ж сконцентрувати увагу лише на виборах Черкаського міського голови, то за той же період, до першого туру за 13 кандидатів агітували щонайменше із 31 сторінки.
Свої особисті публічні сторінки у фейсбуці мали десять із тринадцяти кандидатів на посаду Черкаського міського голови. Окрім того, за них агітували зі сторінок партій, громадських організацій та ймовірно спеціально створених під кампанії сторінок. Агітацію в соціальних мережах у тій чи іншій мірі використовували всі, витративши на неї загалом понад 600 тисяч гривень. І це лише з 1 вересня по 25 жовтня.
За інфографікою ОПОРИ, найбільше коштів витратив на рекламу в фейсбуці Віктор Євпак – 4170 доларів, розмістивши 45 публікацій на офіційній сторінці. На другому місці – Сергій Кудактін – 2156 доларів за 43 рекламних дописи. До трійки належить і міський голова Анатолій Бондаренко, який сплатив 1439 доларів за 11 рекламних публікацій.
Більшість кандидатів на посаду міського голови Черкас розпочали свою агітацію в соцмережах дочасно. Серед них і ті двоє, що вийшли у т. зв. другий тур перегонів: Анатолій Бондаренко та Віктор Євпак. Обох місцева ТВК зареєструвала 21 вересня, проте агітувати у фейсбук вони почали ще задовго до того.

Фото: ГМ ОПОРА

Фото: ГМ ОПОРА
Згiдно з даними facebook‐analyzer, 24–25 жовтня, в день тиші, у соцмережі було 77 рекламних публікацій політичної реклами з таргетингом понад 60% на Черкаську область із 41 сторінки. Тут також в лідерах партія «За майбутнє» та очільник її обласного осередку нардеп Антон Яценко, а також сторінки Уманських медіа. Саме Умань є центром округу згаданого мажоритарника. Замикає п’ятірку кандидат на посаду міського голови Умані від партії»Слуга Народу» Андрій Дикун.

Фото: ГМ ОПОРА
На рівні виборів голови Черкаської міської ради була реклама зі сторінок Сергія Воронова, Анатолія Бондаренка, а також зі сторінок партій «За майбутнє», «Слуга Народу», «Перемога Пальчевського», «Європейська Солідарність», «Ошукані українці», «Національний корпус».



