По 12–14 ліжок у кімнаті, неналежне медичне обстеження, прострочені ліки виявили у Черкаській спеціальній школі‐інтернаті представники моніторингової групи.
Про це інформують на сайті Уповноваженого ВРУ з прав людини.
У школі‐інтернаті навчаються та проживають 117 дітей шкільного віку (1–9 класів) з Черкаської області. Вихованці закладу потребують корекції фізичного або розумового розвитку. Більшість з них мають порушення зору.
В закладі сформовано 12 навчальних та виховних груп. У частині класних кімнат є мультимедійне обладнання. Однак над дошками відсутнє підсвічування, чого вимагає санітарне законодавство для шкіл, де навчаються діти з порушенням зору.
У медичному пункті виявлено низку порушень. Зокрема, протерміновані медикаменти. Окрім того, було виявлено, що щорічні огляди лікарями медично‐профілактичних закладів здійснюються формально. Під час вибіркового вивчення медкарток дітей з’ясовано, що лікар в закладі зробив висновок, що вихованець є здоровим за наявності в нього серйозного захворювання, про що було зазначено в медичній документації. Також індивідуальні програми реабілітації дітей з інвалідністю вчасно не оновлюються.
У закладі обладнано 5 кімнат для дітей, які залишаються на ночівлю. Дві з них – для дівчат, три – для хлопців. У кожній по 12–14 ліжок. Через брак місця, деякі з них встановлені впритул.
У душі відсутні перегородки, двері в туалетних кабінках не зачиняють із середини. Всі ці недоліки призводять до порушення права дітей на приватність.
У школі з дітьми працюють лікар‐офтальмолог, лікар‐психіатр та лікар‐стоматолог. Для корекції зору використовуються спеціальні комп’ютерні програми. Індивідуальні і групові заняття для дітей проводить логопед та практичний психолог.
Вихованці безоплатно відвідують гуртки: інструментальний, вокальний, хореографічний, з риторики. Функціонує кабінет ЛФК, в якому займаються діти, що мають проблеми із опорно‐руховим апаратом. Діє кілька спортивних секцій: теніс, футбол, легка атлетика тощо. На громадських засадах у закладі працює театр «Петрушок», гуртки малювання, «Умілі ручки», оригамі. Впроваджуються елементи шкільного самоврядування «Шкільна країна».
Учні повністю забезпечені навчальними посібниками. У бібліотеці достатня кількість шкільної та художньої літератури для дітей. Окрім того для незрячих вихованців є тактильні книги та надруковані шрифтом Брайля із 3D‐ілюстраціями.
Як зазаначають на сайті, за результатами моніторингового візиту будуть підготовлені листи реагування Уповноваженого до Черкаської обласної державної адміністрації.


