Черкаська міська рада не підтримала програму підтримки міського електротранспорту на наступний рік. Її прогнозований бюджет – 212 мільйонів гривень.
Про це повідомляє кореспондентка “18000” із засідання міської ради.
Представив проєкт програми директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури Сергій Отрешко. За його даними, на сьогодні в місті близько 131 тис. людей, які мають право на пільговий проїзд у тролейбусах. А саме:
- близько 90 тис. пенсіонерів;
- діти до семи років (щороку в місті народжуються близько 1,5 тис. дітей);
- школярі;
- учні професійно-технічних училищ (близько 500 людей);
- студенти місцевих вишів (близько 15 тисяч людей).
За словами Отрешка, загалом у місті користуються громадським транспортом щодня близько 170 тисяч людей, 45 % яких – мають пільгу і пересуваються безоплатно. Здебільшого на тролейбусі. У підсумку щодня місто втрачає близько 765 тис. гривень – ті кошти, які могло би виручити КП, якби не перевозило левову частину людей безоплатно.
– Дев’ятнадцять мільйонів гривень щомісяця – на цю суму мешканці міста їздять в громадському транспорті безоплатно, – резюмував Отрешко.
Аби компенсувати проїзд пільгових категорій, а також виплатити зарплату працівникам, на наступний рік необхідні 212 млн гривень. Водночас за підрахунками чиновника, якщо возити безоплатно всіх пасажирів, на рік електротрансу потрібно не набагато більше – 230 млн.
Частина депутатів поставилася скептично до підрахунків чиновника. Зокрема, депутат міськради Віктор Євпак зазначив, що КП працює неефективно, цифри є неточними, а електротранс є “чорною діркою”, куди витрачають бюджетні кошти.
Інший депутат Нарек Казарян додав, що вважає роботу керівництва КП “Черкасиелектротранс” неефективною. Також він припустив, що насправді кількість пасажирів у тролейбусах є значно меншою.
У ході дискусії депутати також з’ясували, що у 2024 році керівництво КП підняло зарплату працівникам на 25 %, таким чином бюджет підприємства зріс ще на 28 мільйонів. Загалом же цьогорічний фонд зарплати на підприємстві склав 90 мільйонів гривень. Нині там працює 301 працівник, середня зарплата – 24 тис. грн.
Зрештою за програму проголосували лише шестеро депутатів. Тепер її розглянуть уже на наступному засіданні.
Нові тролейбуси для Черкас
Нагадаємо, що у Черкасах планують придбати до 45 нових тролейбусів за кредитні та грантові кошти. Міська рада підписала угоду із КП “Черкасиелектротранс” та Європейським банком реконструкції та розвитку. Згідно з проєктом, за кредитні та грантові кошти планують купити до 45 нових тролейбусів та модернізувати тролейбусну контактну мережу. Загальна сума інвестицій – 15 мільйонів євро на термін до 13 років.
Додамо, що Європейський банк реконструкції та розвитку готовий був дати Черкасам кредит на оновлення тролейбусного парку ще у 2020 році. Угоду повинна була погодити міська рада.
Тоді також йшлося про 45 нових тролейбусів. Втім Черкаси їх не отримали. Вже у лютому 2022 року Верховна Рада затвердила угоду з Європейським інвестбанком щодо позики у 200 млн євро на розвиток міського громадського електротранспорту. Черкаси мали придбати тих самих 45 тролейбусів.
Важливі новини про ситуацію в Черкасах та країні. Без маніпуляцій та неперевіреної інформації. Підписуйся на телеграм-канал “18000 | Шо там у Черкасах?”