Із початком цього літа в Черкасах будуть вивозити великогабаритне сміття по-новому. Таким чином в обласному центрі сподіваються вирішити багаторічну проблему із нагромадженнями біля будинків великих побутових та будівельних відходів. У попередні роки цим мали займатися місцеві СУБи, проте через низький тариф комунальники по суті не мали коштів на таку послугу, а отже, вона фактично не надавалася.
Для вирішення ситуації в міськраді провели конкурс. За його результатом було укладено договір на 20 років із товариством «Сантехбудконструкція». Тепер питання має лягти на плечі приватника, справа лише за затвердженням обґрунтованого тарифу для населення.
Що конкретно зміниться у вивезенні великогабаритного сміття та що ці зміни означають для населення міста? Знайти відповіді на актуальні питання та загалом розібратися в ситуації виданню «18000» допомагав засновник товариства-надавача послуг, бізнесмен Андрій Бортник.
Як було раніше?
У попередні роки цю роботу мали виконувати черкаські СУБи, у той же час ОСББ повинні були вирішувати питання самостійно.
– Раніше ці послуги закладалися в тариф Служб утримання будинків. Проте цей тариф не збільшувався із 2011 року і був збитковим. Коли були кошти, то СУБ або тендер проводив, або укладав допорогову угоду. Загалом це досить затратна справа, адже тут не вийде, як з ТПВ – спресував в кілька разів та повіз на полігон, – розповідає підприємець Андрій Бортник.
– У тариф закладалися по суті копійки, тому СУБам доводилося брати кошти з інших напрямків. Натомість ОСББ повинні були самі вирішувати питання: при наявності великогабаритного сміття вони мали замовляти автомобіль для його вивезення.
Вступили в силу зміни в законі, це означало, що треба проводити конкурс. До того моменту, поки він не проведений, повноваження лишалися на СУБах. На цей травень у їхньому тарифі вивезення вже не закладено, а тариф нового переможця ще не затверджено, – коментує заступниця міського голови Людмила Бордунос.
Хто тепер вивозитиме великогабаритне сміття у Черкасах?
Договір терміном на 20 років міська влада уклала із ТОВ «Сантехбудконструкція». Це товариство зареєстроване в Черкасах і має статутний капітал у 8 мільйонів гривень. Кінцевими бенефіціарами є Марина та Сергій Атамасі й Андрій Бортник, директор фірми – Юрій Бортник.
Андрій Бортник – відомий в місті бізнесмен, засновник низки підприємств. Його пов’язують з підрядниками, що надають послуги із зимового утримання міських доріг та прибирання міста.
Минулого року ТОВ «Сантехбудконструкція» виграло лот на ліквідацію стихійних сміттєзвалищ на території міста на 299 тисяч гривень.
Яке сміття будуть вивозити та як утилізувати?
Підприємство-надавач послуг буде вивозити великі та ремонті побутові відходи.
– Всі купи сміття, які зараз лежать біля сміттєвих майданчиків – це наша зона відповідальності. Крім того, була пропозиція для ОСББ вивозити гілля і листя, бо в будинків немає такої можливості. Це не було передбачено від початку, але ми скоріш за все візьмемо на себе такі зобов’язання. Буде лише одне прохання: щоб це все не викидали на загальну купу, бо його важко сортувати. Представники ОСББ будуть надсилати СМС нашому диспетчеру, після цього відразу приїздитиме спецтехніка: вона забиратиме все, що треба, – розповідає Андрій Бортник.
Перед утилізацією сміття буде сортуватися.
– Сміття треба розділити, як мінімум на три частини. Далі – кожна з них буде утилізована. От, наприклад, для прийому залишків деревини є підприємство «Зелена країна» і ФОП Красовський. На вулиці Пацаєва є спеціально виділена територія, що приймає будівельне сміття. Все решта буде подрібнене і відправлене на полігон, – додає Андрій Бортник.
У чому суть угоди міста з підрядником?
Фірма-приватник буде вивозити великогабаритне сміття із спеціально визначених місць біля будинків раз в тиждень.
Як розповідає Андрій Бортник, від початку планувалося вивезення сміття із приватного сектору раз в місяць, проте опісля було вирішено змінити графік: і від багатоквартирних будинків, і від приватного сектору вивозитимуть кожного тижня.
– У приватному секторі люди одночасно виставлятимуть і бачок із твердими побутовими відходами, і негабаритне сміття. Приїздитимуть дві машини: одна – від «Служби чистоти», інша – наша. Тобто жителям міста не треба буде ходити в кінець провулку, там не будуть утворюватися склади зі сміттям. Крім того, якщо в когось назбиралася велика кількість сміття, то можна буде зателефонувати нашому диспетчеру: приїде автомобіль і все забере, – пояснює Андрій Бортник.
Бортник додає, що в планах товариства з часом змінити графік щодо багатоквартирних будинків і вивозити звідти сміття кожного дня.
За словами підприємця, згідно з угодою, «Сантехбудконструкція» протягом трьох років облаштує 140 контейнерів для збору сміття, також буде здійснено благоустрій майданчиків біля них. Окрім того, товариство зобов’язується поставити 10 підземних контейнерів великої місткості для ТПВ за європейським зразком. За підрахунками фірми, сума інвестицій від товариства загалом складе 10 мільйонів гривень.
На сьогодні «Сантехбудконструкція» має в своєму арсеналі 4 трактори з причепами, 2 великовантажні автомобілі, 3 навантажувачі, окрім того, будуть залучені малотонажні автомобілі для вивезення гілля. Загалом над наданням послуги працюватиме 30 осіб.
Скільки нововведення коштуватиме містянам і коли треба буде платити?
Після підписання угоди із приватником міськвиконком має затвердити економічно обґрунтований тариф на послугу.
За словами Андрія Бортника, такий тариф має скласти 11 гривень без ПДВ з людини в місяць. Коли система запрацює, черкащани отримають дві платіжки: окремо за вивезення твердих побутових відходів, і окремо – за негабаритне сміття.
Вартість тарифу буде внесена на засідання виконавчого комітету, після цього економічну обґрунтованість перевірять в міськраді. Далі буде запущено регуляторну процедуру, після завершення якої питання повторно внесуть на засідання міськвиконкому.
Заступниця міського голови Людмила Бордунос прогнозує, що нова послуга буде повноцінно надаватися уже із 1 червня.
На які 20 років? Хоче до кінця життя монополію тримати?
странно получається,в будинку роблять ремонт 2-3 квартири ,а за вивіз будівельних відходів платять всі мешканці будинку.зразу видно що ненажерливий бізнесмен!!!
Я не должна платить за чей-то крупногабаритный мусор. Может у меня его и 20 лет не будет, а я 20 лет буду платить за эту услугу каждый месяц сейчас по 11 грн без НДС, а потом еще больше, так как ее будут регулярно поднимать.
Я розумію, що у місті треба вирішувати проблему з великогабаритним сміттям, але отримавши платіжку за липень, просто втратила свідомість. Замість 55 грн зі служби чистоти за 3 особи, маю 72 грн зі служби чистоти і 43 за вивіз великогабаритного сміття- це 115 грн. тобто подорожчання в 2 рази, при тому,що управлінська компанія подорожчала в 1,8 рази замість 182 грн стало 330, чи не занадто дорого наш міськвиконком дозволяє брати з нас за сміття,якого немає. Схаменіться керівнички!!! У мене не пам”ятаю коли викидалося щось великогабаритне,чому я повинна платити за послуги,які не потрібні?
По вул Сумгаїтська14 1 під’їзд виносять будівельний мусор і висипають прямо у дворі по вул Прикордоника Лазаренка(Ярославська) 26.Це як називається?…..Це нормально?
А якщо мусорні контейнера стоять при дорозі, приїхав будь хто вигрузив все що можна а ми плати за нього.
Пропоную готовити позови до суду за нахабне нав’язування послуги, якої не отримуємо. Я також не виношу габаритного сміття, лише побутові відходи, кожного дня з вікна бачу, що під’їзджають до “нашої мусорки” сторонні мікроавтобуси, та нагло викидають своє будівельне сміття. Міськвиконком навчився приймати рішення, не вирішуючи проблему. встановіть відеокамери, та слідкуйте з якого напрямку це сміття “росте”, а потім вирішуйте на чиї плечі скидати ці проблеми.
13,2 з ПДВ * 279тис жителів = 3млн 682тис грн щомісяно. 350 працівників * 4173грн мінімалка = 1млн 460тис МАРЖА = 2млн 222 тис КРУТО ПАНОВЕ
Сміття завжди було гарним бізнесом – в одному місці взяв в інше вивіз вивалив не треба руцями ялозить, перебирать, сортувать…..кажуть – захоронення….смішні ….вони що не читали скільки згниває захоронений пластик ? А взагалі вивіз сміття має оплачуватись нашими податками, які тепер уже осідають у місті і тепер розкрадаються на місці….”.не отходя от кассы “
Не согласна ни с вашими тарифами, ни с вашей манерой навязывания услуги, которой я не пользуюсь. И почему с каждого прописанного? У меня двое детей. Они что, каждый день по дивану выбрасывают?
Живу в частном секторе. Машин, которые собирают ( якобы) крупногабарит не было. За что платить? За не предоставленные услуги?!!! Сегодня пришла квитанция, в которой указан мой долг за вывоз крупногабарита – на основании чего? Договор ни с кем я не заключала, услуги предоставлены не были. Так за что?
Живу в частном секторе. Машин, которые собирают ( якобы) крупногабарит не было. За что платить? За не предоставленные услуги?!!! Сегодня пришла квитанция, в которой указан мой долг за вывоз крупногабарита – на основании чего? Договор ни с кем я не заключала, услуги предоставлены не были. Так за что?
280 000 мешканців Черкас на 10 грн щомісяця 2,8 млн. грн. ЩОМІСЯЦЯ ! Це на 30 осіб робочих і 10 одиниць техніки . А не забагато? Це хто такі “откати” отримав? А таки правда, шо Бондаренко – бандит .
Если не платить, то эту услугу отключат?