Як у фільмах Marvel. Розповідаємо, хто створив графіку для виступу Go_A на Євробаченні та у чому її головний меседж
Днями в нідерландському Роттердамі відгриміло Євробачення-2021. На ньому представники України хоч і не здобули перше місце, однак запам'ятались слухачам як Європи, так і всього світу. На конкурсі Go_A зробили ставку на вокал та самобутність, повністю виконавши пісню українською. І не прогадали. Саме завдяки загадковим мотивам невідомого для іноземців українського фольклору в поєднанні з техно звучанням пісня викликала неабиякий інтерес у фанів Євробачення, принісши друге місце за результатами глядацького голосування. Однак національне журі було не таким прихильним до України, подекуди поставивши політичні інтереси вище музичних смаків. А тому в підсумку на Євробаченні-2021 Go_A зайняли п'яте місце. Водночас такий результат не применшив інтересу до "Шуму", який сьогодні заполонив тренди Тік Тока, потрапив у топи Apple Music та навіть очолив світовий чарт Spotify. І поки іноземці намагаються здогадатись, що насправді означає нібито зрозуміле їм "see you" (насправді ж "сію", - ред.) та хто такий Шум, на вітчизняних просторах увага більше прикована до символізму номера Go_A. Коли одні стверджують, що головний лейтмотив номера - відродження природи, інші навіть вбачають у ньому посилання на ядерні вибухи.
Аби дізнатись, який зміст насправді вкладався у номер Go_A на Євробаченні, "18000" поспілкувався із тими, хто створив усю графіку для нього - продакшином Pravdin Production, засновником якого є черкащанин Віталій Правдін
Та спочатку - передісторія
Гурт Go_A мав представити Україну на Євробаченні ще в 2020-ому з піснею "Соловей", однак тоді пандемія COVID-19 внесла свої корективи й пісенний конкурс скасували. Водночас за гуртом було залишено право представити Україну на Євробаченні-2021, щоправда, із новою піснею. За результатами розгляду журі нею став "Шум", що спочатку був написаний не для конкурсу, а для концертної діяльності гурту.
Виступ Go_А із піснею "Соловей" під час нацвідбору на Євробачення 2021
У березні 2021 року стало відомо, що Євробачення цього року точно відбудеться. Залежно від епідситуації, конкурс мав чотири сценарії проведення, один із яких - наживо з дотриманням соціальної дистанції й 20% заповненням залу глядачами. Саме такий варіант і втілився в життя.
Уже наприкінці квітня стало відомо, що Україна виступить у першому півфіналі Євробачення під номером 15, а 9 березня Go_A презентували фінальну версію пісні та кліпу "Шум". Гурт адаптував попередній варіант до стандартів Євробачення, скоротивши хронометраж та дещо змінивши базований на народних веснянках текст, аби зробити його більш унікальним.
Уже наприкінці квітня стало відомо, що Україна виступить у першому півфіналі Євробачення під номером 15, а 9 березня Go_A презентували фінальну версію пісні та кліпу "Шум". Гурт адаптував попередній варіант до стандартів Євробачення, скоротивши хронометраж та дещо змінивши базований на народних веснянках текст, аби зробити його більш унікальним.
“
Ми зробили сиквел - другу серію "Шуму". Якщо в першій серії ми стоїмо в ковідних костюмах і закликаємо весну, то в другій - весна вже прийшла й прокинулась. Ми подумали, навіщо коротити пісню, якщо можна додати й створити нове.
Перша версія кліпу
Друга версія кліпу
18 травня в Роттердамі відбувся перший півфінал Євробачення, за результатами якого Go_A вийшли до фіналу. Тоді, за прогнозами букмекерів, гурт перебував у п'ятірці потенційних переможців, а відео виступу України набрало одну з найбільших кількостей переглядів серед конкурентів (11 млн станом на сьогодні, - ред.).
Фінал пісенного конкурсу відбувся 22 травня. За результатами голосування, Go_A посів п'яте місце, отримавши 97 балів від журі (дев'ятий результат) та 267 балів від глядачів (другий результат). Від національного журі максимальну кількість балів, а саме 12, нашій країні дала тільки Литва. Водночас за голосами глядачів Україну випередили лише переможці конкурсу - італійський гурт Måneskin. Самі ж італійці своїм фаворитом на конкурсі назвали саме пісню Go_A.
Фінал пісенного конкурсу відбувся 22 травня. За результатами голосування, Go_A посів п'яте місце, отримавши 97 балів від журі (дев'ятий результат) та 267 балів від глядачів (другий результат). Від національного журі максимальну кількість балів, а саме 12, нашій країні дала тільки Литва. Водночас за голосами глядачів Україну випередили лише переможці конкурсу - італійський гурт Måneskin. Самі ж італійці своїм фаворитом на конкурсі назвали саме пісню Go_A.
Уже за кілька днів після фіналу "Шум" очолив рейтинг найпопулярніших треків на сервісі Spotify.
Звідки Go_A взяли кошти на участь в Євробаченні?
Ще у 2020-ому році, вигравши національний відбір, Go_A підписали контракт із Національною суспільною телерадіокомпанією України. Згідно з документом, Суспільний мовник фінансував участь гурту на Євробаченні та своїм коштом віз його до Роттердаму.
Водночас телеканал СТБ взяв на себе всі витрати, пов'язані з виробництвом номера для Євробачення й зйомку резервного відео.
Водночас телеканал СТБ взяв на себе всі витрати, пов'язані з виробництвом номера для Євробачення й зйомку резервного відео.
Відродження природи та "сяйво чистого розуму". У чому головний меседж номера Go-A на Євробаченні?
Цьогоріч над розробкою концепції номера та постановкою виступу України на Євробаченні працювала творча команда, до складу якої ввійшли режисери Костянтин Томільченко і Олександр Братковський. А над образом солістки та музикантів працював стиліст Дмитро Курята.
Водночас усю графіку для виступу гурту Go_A на Євробаченні створив продакшин "Pravdin Production", засновником якого є черкащанин Віталій Правдін. Раніше команда вже працювала з великими медіа-холдингами України та створювала графіку для таких артистів як NK, "The Hardkiss", Оля Полякова, Олег Винник та інші.
За словами Віталія Правдіна, щодо створення графіки для номеру України на Євробаченні до продакшину звернулась режисерська команда, яка працювала над виступом Go-A. Постановники Костянтин Томільченко і Олександр Братковський прийшли до них вже з готовою ідеєю та власним баченням її втілення, однак дали команді й свободу дій.
Водночас усю графіку для виступу гурту Go_A на Євробаченні створив продакшин "Pravdin Production", засновником якого є черкащанин Віталій Правдін. Раніше команда вже працювала з великими медіа-холдингами України та створювала графіку для таких артистів як NK, "The Hardkiss", Оля Полякова, Олег Винник та інші.
За словами Віталія Правдіна, щодо створення графіки для номеру України на Євробаченні до продакшину звернулась режисерська команда, яка працювала над виступом Go-A. Постановники Костянтин Томільченко і Олександр Братковський прийшли до них вже з готовою ідеєю та власним баченням її втілення, однак дали команді й свободу дій.
“
Цьогоріч через пандемію коронавірусу однією з вимог "Євробачення" був план Б: бекап-виступ кожного конкурсанта. Українська creative team вирішила використати новітні технології і записати цей виступ у студії "One location" (віртуальний куб, багатостороннє полотно для зйомок кліпів, фільмів, телевізійних проектів з використанням LED екранів та VR технологій, - ред.). Такі майданчики у світі можна перелічити на пальцях. Технічно це достатньо складна задача. І врешті-решт, представники української команди прийшли до нас. На той момент ми були єдиними, хто міг і технічно, і творчо виконати завдання на такому високому рівні. Для нас робота над проектом розпочалася 1 березня і тривала близько місяця.
Загалом над створенням графіки працювало семеро відеодизайнерів та троє програмістів. Команда мала чіткі дедлайни та працювала під керівництвом режисерської групи. Робота завершилася за півтора місяця до початку конкурсу передачею контенту у Роттердам.
У продакшині додають: жодних обмежень до наповнення контенту організатори Євробачення не висували, а вимоги стосувались лише технічної частини.
У продакшині додають: жодних обмежень до наповнення контенту організатори Євробачення не висували, а вимоги стосувались лише технічної частини.
Щодо самої ж графіки Віталій Правдін наголошує, що на цьогорічному Євробаченні в Go_A вона була чи не єдиною, що мала саме смислове навантаження, а не просто виконувала роль декорації, відображаючи настрій номера.
“
У решті виступів відеодизайн був покликаний швидше "прикрасити" номер. У нашому ж випадку - графіка повинна була підсилити смисловий посил пісні. Візуальні образи слугували за інтернаціональну мову, зрозумілу усім без винятку глядачам. Адже пісня, представлена українською командою, вперше від початку до кінця виконувалася українською мовою.
То які ж сенси закладались у відеодизайн номера? Українці можуть простежити їх за словами самої пісні, адже базується вона на народних веснянках, які зі свого боку покликані пробуджувати природу. Уже в словах "заплетися, Шуме, барвіночком" ми бачимо заклик до оновлення природи, адже Шум є богом лісу, який може заплестися барвіночком навесні, коли пробуджується все живе. Саме ці сенси й підсилює графіка.
“
Основний посил - єднання людини з природою, осяяння людства, усвідомлення того, наскільки для людини важлива її природна ідентичність. Ми створили "відкритий" контент - такий, що спонукає до роздумів. Можна сказати, подарували глядачам свободу інтерпретувати побачене крізь призму їхнього світосприйняття. А щодо наших "кібер-панкових марафонців" (всміхається) - це дійсно пробуджене людство, яке в фіналі трасформується в "сяйво чистого розуму".
Які технології використовувались у створенні графіки для номеру Go-A?
За словами Віталія Правдіна, контент для номера був створений у програмі Unreal Engine. Цікаво, що її використовували й для віртуальних зйомок у блокбастерах MARVEL, нових "Зоряних війнах" та серіалі "Мандалорець".
“
Його (Unreal Engine, - ред.) можна сміливо назвати проривом в індустрії кінотехнологій та візуальних спецефектів. У той час, коли увесь український шоу-бізнес завмер із початком пандемії, ми всі свої сили кинули на вивчення нових віртуальних технологій. Таким чином, уже за рік ми були готові взятися за виробництво візуальних спецефектів такого рівня для виступу наших на "Євробаченні".
Хто створив образи Go_A для виступу?
Окрім графіки та постановки номера, значну роль у створенні його атмосфери зіграли й образи учасників гурту, зокрема його солістки Катерини Павленко. На сцені Євробачення образ співачки доповнювався автентичними елементами, а костюм містив алюзії на природу. Вдалось досягнути такого ефекту завдяки кільком елементам - корсету з еко-шкіри, шовковій спідниці, зеленій шубі та металевим прикрасам на руках й у волоссі. Крім цього, корсет Катерини прикрасило символічне "третє око".
Музиканти та танцівники під час виступу були одягнені більш нейтрально - у білі костюми з прозорими жакетами.
Музиканти та танцівники під час виступу були одягнені більш нейтрально - у білі костюми з прозорими жакетами.
Ескіз костюма Катерини / Фото: СТБ
Працював над створенням образів української команди стиліст Дмитро Курята. В інтерв'ю "НВ" він розповів, що шуба для Катерини була виконана з перук та штучного волосся, а тому гримеру доводилось робити зачіску не лише солістці, а й постійно начісувати шубу. Саме цей елемент одягу символізував відродження природи й "зеленую шубу", згадка про яку містилась у первинній версії пісні.
Костюми музикантів та танцюристів, за словами Дмитра Куряти, хоч і були різними, однак виконувались в одній стилістиці й мали нагадувати вбрання із першого кліпу на пісню "Шум", де герої постають у захисних костюмах.
Додамо, у ході репетицій костюми та прикраси учасників Go_A видозмінювались задля їхнього комфорту.
Підготувала Анастасія Небога