16-річний черкащанин Андрій Плаксюк із Черкас власноруч майстує радіокеровані літаки. У колексії юнака вже вісім моделей.
Про це пише “Gazeta.ua“.
Андрій Плаксюк перейшов до 11-го класу. В авіамодельному гуртку навчається з 10 років. Остання змайстрована юнаком модель літака “Орлик” має 2-метровий розмах крил. Піднімається на висоту до 1 км.
— Я хотів щоб “Орлик” був схожий на “Cессну-150” або “Сессну-182”. Це легкі літаки малої авіації. Їх випускала американська компанія з 1959-го по 1977 рік. Стали найпопулярнішими для пілотів-початківців, — розповідає Андрій Плаксюк. — Креслення намалював на шпалерах. Провів центральну лінію й розмітив головні точки літака. Опісля розкреслив фюзеляж — корпус, до якого кріпляться крила і хвіст. Далі — його горизонтальну й вертикальну частину. Розміcтив головні точки крил і місця їхнього кріплення так, як у мого попереднього літака “Одуванчика”. Але не копіював. Пропорції виставив такі, щоб “Орлик” був удвічі більший.
Крила і хвіст Андрій зробив із пінопласту.
– Обклеїв плівкою оракал, щоб були жорсткішими. Фюзеляж вирізав із фанери й соснових рейок. Для шасі використав колеса від “кравчучки”. Приєднав їх до дюралевих трубок, які виточив сам, – розповідає юнак. – Двигун від італійської мотокоси дав мій тренер Сергій Володимирович Рябухін. Ми його вдосконалили, аби був легший. Раніше важив кілограм, а тепер — 500 грамів. Має об’єм 26 кубів. Кілька разів робили йому обкатку. Я трохи поморочився з підгонкою пропелера до потрібних розмірів. Готового “Орлика” пофарбував у жовтий і синій колір.
Змайстрований Андрієм літак “Орлик” важить 6,5 кг. Знизу корпуса він має люк, що відкривається автоматично.
Андрій неодноразово ставав переможцем обласних і всеукраїнських змагань з авіамоделювання. Має 15 медалей. Дев’ять із них — золоті.
— Цього року збірна команда Черкас стала чемпіоном України. Це вперше за роки існування нашого гуртка. Маю ще медаль “За волю до перемоги”. Щоб посісти третє місце, мені не вистачило 20 очок. Я хотів боротися, але тренер сказав — не варто, бо модель не витримає і під час посадки вилетить шасі.
— Тепер будую наступний літак, — продовжує хлопець. — Він важитиме чотири кілограми. Для нього теж використаю двигун від мотокоси з об’ємом 43 куби. Новий літак матиме на 20 сантиметрів більший розмах крил, ніж “Орлик”. Ця модель виписуватиме в повітрі фігури вищого пілотажу. Позаду лишатиме густий екологічно безпечний дим.
Хлопець зазначає, що головне завдання авіамоделіста — щоб літак був якомога легший, але потужний. І все в ньому має бути пропорційно.