Відтепер поскаржитися на проблеми благоустрою в Черкасах стало простіше. Команда молодих ІТ спеціалістів розробила чатбота, який дозволяє містянам повідомляти про проблему за одну хвилину. Про те, як ідея допомогти жителям комунікувати зі владою стала реальністю, вони розповіли в коментарі кореспондентці «18000».
Над розробленням телеграм-боту CheClean четверо студентів працювали близько трьох місяців. Усе – в межах проекту Masters Academy.
– Вирішили реалізувати саме такий проект, тому що бачили, як складно людям комунікувати зі владою, – переповідає студент ЧДТУ, учасник проекту Masters Academy Олександр Кретов. – Раніше, щоб повідомити про якусь проблему, треба було або шукати чиновників у фейсбуці або дзвонити комусь. Завдяки нашому чатботу тепер люди можуть це зробити менш ніж за хвилину.
Аби скористатися ботом, потрібно відкрити додаток «Telegram», ввести в пошук CheClean, у віконці коротко описати проблему, додати фото, а також відправити локацію, де існує проблема. Опісля заявку передають в міське управління інспектування, де її опрацьовує спеціаліст. Про виконання заявок управління інформує у фейсбуці. Також віднедавна слідкувати за перебігом вирішення проблеми можна на сайті. Крім того, там можна побачити інформацію й про інші подані містянами заявки. Нині таких – більше сотні. З них уже встигли виконати 15.
– Найбільше скарг стосуються сміття. Проте насправді повідомляти можна про всі проблеми, які стосуються благоустрою, – говорить Саша.
Щодо помилок, яких допускають люди під час оформлення заявок, то найчастіше вони стосуються визначення правильної локації.
– Одного разу в локації було зазначено Мавританію в Африці. Звісно, такі заявки не обробляються і одразу летять у корзину, адже виконати їх неможливо, – констатує Олександр Кретов.
За словами ще одного члена розробника Дмитра Білозора, робота в команді була поділена відповідно до завдань. Хтось розробляв чатбота, хтось працював над базою даних, інші – над створенням сайту. Та найскладніше, продовжує хлопець, було не тільки створити продукт, а й знайти його замовника.
– Ми одразу задумались, кому він буде потрібний або корисний. Побачили у фейсбуці сторінку управління інспектування. Зрозуміли, що їм це може бути цікаво, написали. Їм ідея відгукнулася, – переповідає Дмитро.
Надалі чатбота планують удосконалити. Зокрема, інтегрувати його в інші месенджери. Також серед майбутніх оновлень – коментар від виконавця. Це дозволить черкащанам краще розуміти, на якому етапі виконання їхньої заявки.
– Ми й надалі продовжуємо підтримувати роботу чатбота, хоч і робимо це для влади зовсім безкоштовно. Натомість ми отримуємо інше – цінний досвід, – резюмує Діма.
За словами ментора проекту Дмитра Вакуленка, одним із головних завдань під час його реалізації було визначити для кожного члена команди своє завдання, аби всі працювали злагоджено. Непростою була й сама реалізація проекту, адже в ньому потрібно було поєднати три системи: чатбот, веб-сайт і база даних.
За словами Дмитра, корисним досвід створення проекту є не лише для його учасників, а й самих менторів.
– Менторство у проекті дозволяє нам прокачати власні навички комунікації з іншими людьми. Окрім того, дає змогу підняти і свій особистий рівень знань. Адже коли ти щось пояснюєш іншій людині, маєш бути точно впевненим, що технологія працює саме так. Тож це теж певне тренування і для самих менторів, – говорить Дмитро.
***
Masters Academy – освітній благодійний проект, створений IT-командою Master of Code Team. У межах проекту ментори проводять курси з різних технічних напрямків. А головною метою є створення позитивного впливу на місто: корисні для суспільства випускні роботи студентів, підтримка ІТ-спільноти, благодійна допомога обраному проекту.
Зараз в Masters Academy відкрита реєстрація на новий сезон курсів. Приєднатись і дізнатись більше можна за посиланням: https://bit.ly/32P1Rhu.