Боротьба не лише в економічній площині: як ІТ сектор Черкас допомагає Україні під час війни (ФОТО)

Повномасштабна війна в Україні стала несподіванкою для всіх. Навіть попри те, що наступ російських військ прогнозували закордонні розвідки, а за місяць до вторгнення українці почали активно задумуватися над тривожними валізами, ніхто до кінця не вірив, що це можливо в цивілізованому світі. А тому події 24 лютого шокували навіть тих, хто готувався до гіршого. 

Водночас шоковий стан в українців синтезувався із почуттям єдності та жагою до боротьби за свою землю. А тому ще в перший день війни наші громадяни почали долучатися до волонтерської діяльності, територіальної оборони та ЗСУ. Не залишився осторонь й ІТ бізнес. І хоч одне з його головних завдань нині – підтримка економіки України валютними надходженнями, від початку повномасштабного вторгнення айтівці активно допомагають й на інших “фронтах” цієї війни. 

“18000” поспілкувався з компаніями Master of Code Global, SPD-Ukraine, MEV, Active Bridge, Avenga, Ekreative та InterLink, аби дізнатися, як ІТ сектор Черкас допомагає Україні наблизити перемогу 

Найперше – допомога колегам

Люди – найважливіший актив усіх ІТ компаній. Тож не дивно, що першочергово компанії мали подбати про безпеку своїх команд. А тому ранок 24-ого у кожної з них був схожим: дзвінки, відеоколи та переписки в месенджерах про те, хто з членів колективу залишається, а хто має намір евакуюватися в інше місто чи навіть країну. Далі – безпосередня допомога колегам, які цього потребували, та налагодження процесу роботи в нових умовах. 

– Того дня багато хто прийшов в офіс, аби обговорити подальші дії: хто чим планує займатися, куди може переїхати, формат роботи, хто залишається на місці. Фактично більшість залишилася в Черкасах та районі працювати віддалено й допомагати чим може, – згадує перший день війни інтернет-маркетологиня компанії Active Bridge Дар’я Зиміна

Швидко зорієнтувалися в подальших діях за умов війни в компанії InterLink. Тут говорять: поки менеджери збирали та систематизували дані щодо статусу та планів колег, хтось складав перелік необхідних організаційних заходів та комунікував із замовниками, аби розповсюдити правдиву інформацію про повномасштабне вторгнення. Кожен того дня знайшов справу, щоб допомогти, як компанії та колегам, так і країні. 

– Наші колеги з технічного відділу від самого ранку були на роботі та налаштовували віддалені доступи або готували відправку техніки тим колегам, хто змушений був виїхати з Черкас. Хтось відразу почав збирати список необхідного для передової та відправляти допомогу, – розповідає HR Lead ІТ компанії InterLink Ірина Чернишова

Водночас, реагуючи на різні прогнози, задумуватися про можливість евакуації членів команди ІТ компанії почали ще до початку війни. А тому до 24 лютого вже мали чіткий план переміщення свого бізнесу чи частини колективу в найменш “травматичний” для цього спосіб. 

– У нас напоготові був пропрацьований план релокації всіх членів команди до Львова та на Захід країни. Лише частина колег використала цю можливість, – ділиться VP of People компанії MEV Вікторія Булдигіна. – Ми організували трансфер, допомогли знайти житло та адаптуватися. Виділили 2 оплачувані бізнес-дні для того, аби кожен охочий міг переїхати та облаштуватися. У перший день війни проінформували про те, що всі охочі можуть прийти й забрати техніку та організували допомогу у доставці техніки усім, кому це було необхідно. 

Цілодобовий штаб для координації роботи із допомоги колегам створили в компанії Avenga. Тут членам команди, які бажали переїхати у більш безпечне місце, організували трансфери, забронювали тимчасове житло та створили спеціальні чати для комунікації та інформування. 

– 96 % спеціалістів Avenga повернулися до своїх проєктів. Більшість перебувають вдома, дехто переїхав до родичів чи почали винаймати житло у інших регіонах чи у тимчасовому житлі, яке організувала компанія. Також частина спеціалістів переїхала до Польщі, – ділиться Employer Branding Specialist компанії Avenga Мар’ян Шпитак.

Не зупинилися бізнес-процеси і в решті ІТ компаній міста. Ба більше – із часом їхні команди навіть почали поповнюватися. 

– Наша команда активізувалася та адаптувалася максимально швидко й активно включилася в роботу та волонтерство, – ділиться з “18000” VP of Operations компанії Ekreative Тетяна Ковальова. – Нині вся команда продовжує працювати в повному складі. За час від початку війни ми навіть додали кількох людей і маємо нові відкриті вакансії. 

Крім цього, в компаніях говорять: ставляться з повагою до бажання колег долучатися до волонтерства, а тому розуміють прохання змінити графік чи працювати менше, ніж до повномасштабної війни. 

– Хтось залишився працювати фул-тайм, хтось перейшов на парт-тайм, щоб більше часу приділяти волонтерській діяльності. Щопонеділка у нас є загальна перекличка в робочому чаті: хто де перебуває, чи продовжує працювати, – ділиться інтернет-маркетологиня компанії Active Bridge Дар’я Зиміна. – Зараз, як і до війни, у нас немає чітко встановленого графіку початку й кінця робочого дня. Головне – результат. Тому тут нічого не змінилося. 

Також продовжують підтримувати компанії й колег, які долучилися до лав тероборони та ЗСУ. Зокрема, надають їм оплачувані відпустки, підтримують фінансово та гуманітарно. 

Війна потребує боротьби на всіх “фронтах”

Допомагати ЗСУ більшість ІТ компаній Черкас почали ще 8 років тому, а тому із початком повномасштабного вторгнення кожна з них вже мала розуміння, в які фонди можна направити кошти на потреби армії. Водночас ще 24 лютого стало зрозуміло: цього – недостатньо, адже, окрім допомоги ЗСУ, її потребували й тероборона та переселенці. Ба більше, боротьба має вестися не лише на полі бою, а й в інформаційній площині. Тому як компанії загалом, так і члени їхніх команд окремо стали допомагати й волонтерити в різних напрямках. 

Допомога ЗСУ та теробороні

Напевно, думка про те, що спершу потрібно допомагати саме військовим, чи не першою з’явилася в кожного українця. Тож уже 24 лютого кожен зібрався допомагати в міру своїх сил. 

– Волонтерська робота почалася з першого дня війни. Зранку ми з товаришем вже були задіяні на будівництві блокпосту: займалися організацією доставки будівельних матеріалів, пошуком техніки, підвозом пального, – згадує проджект-менеджер компанії SPD-Ukraine та волонтер Олександр Кожем’якін.

Нині саме допомога ЗСУ та територіальній обороні – один із головних аспектів волонтерської діяльності Олександра. 

– Напряму комунікую з підрозділами ТРО. Маємо окремий підрозділ, яким опікуємось на постійній основі, проте завжди відповідаємо й на потреби від ЗСУ, поліції або волонтерів, – ділиться чоловік. 

Розпочали свою волонтерську діяльність із цього напрямку й команди інших ІТ компаній міста. Паралельно зі збором та перерахуванням коштів на потреби армії відбувався й процес збору гуманітарної допомоги військовим.

– Перші кроки з допомоги ми розпочали з того, що зібрали в офісі все, що могло стати у пригоді: медикаменти, батарейки, солодощі, одноразовий посуд, засоби гігієни й багато чого іншого. Відвезли це в Ambros HUB та частину – хлопцям в СБУ, – ділиться VP of People компанії MEV Вікторія  Булдигіна. – Окремій бригаді територіальної оборони Черкаської області передали принтер, ноутбуки та монітори.

Вікторія додає: за перший місяць війни MEV перерахувала на потреби ЗСУ 1 млн грн і допомагає й надалі. Крім цього, у компанії створили й спеціальний фонд Friends of MEV”, кошти з якого дозволяють закуповувати необхідне для військових обладнання в Європі та США.

– Перше замовлення на суму більше ніж 9000 євро уже було виконано та доставлено зі Словаччини нашим військовим. Фонд продовжує збирати кошти і як тільки накопичується хоча б 2-3 тисячі євро, одразу виконується нове замовлення, – розповідає Вікторія Булдигіна.

Більше 2 млн грн допомоги армії в перший місяць повномасштабної війни зібрали в офісах компанії Avenga. 

– За один день наша компанія зібрала грошову допомогу армії у розмірі 2,4 млн гривень та здійснила перший переказ до фонду “Повернись живим”. Другий переказ компанії становив 50 000 євро, – ділиться Employer Branding Specialist компанії Avenga Мар’ян Шпитак. – Також щодня ми надаємо силам територіальної оборони необхідну комп’ютерну техніку.

Ще понад 1,5 млн грн за перший місяць війни “інвестувала” в захист країни компанія Ekreative. Тут стверджують, що пишаються своїми людьми, адже знають, що кожен із команди додатково та на постійній основі донейтить, допомагаючи нашому народу.

Водночас у компаніях наголошують: співпрацювати варто з перевіреними фондами.

– Позиція нашої компанії – донейтити на перевірені благодійні та державні фонди, які можуть проводити закупівлю військового обладнання й амуніції більш ефективно та мають можливість робити закупівлю оптом за більш низькими цінами й можливість перевірити сертифікати та якість наданої продукції. Ми весь час підтримуємо великі фонди та глобальні волонтерські організації, такі як: Повернись живим, Фонд Сергія Притули, Госпітальєри,  – говорить HR Lead ІТ компанії InterLink Ірина Чернишова. – Нагадуємо, що нині є можливість робити перерахування благодійних коштів офіційно, зокрема на спецрахунок НБУ для Збройних Сил України безпосередньо з рахунку компанії. Це ж саме стосується компаній, що хочуть віддати на допомогу товари, які вони виробили, або надати послуги як благодійність. 

Рахунки, фонди та центри, куди черкаські айтівці радять перерахувати кошти на допомогу ЗСУ та надавати іншу допомогу військовим:

Окрім фінансової допомоги та допомоги технікою, члени ІТ команд Черкас доєднуються до допомоги ЗСУ й особисто: закуповують необхідні речі, роблять захисні сітки, шиють бронежилети. Зокрема, розробник компанії Master of Code Global Олександр Заруба організував у Черкасах виробництво полум’ягасників для автоматів – деталі вогнепальної зброї, що служить для зменшення спалаху дульного полум’я при пострілі. Нині до їхнього виробництва залучив кілька черкаських підприємців.

Фото: Master of Code Global

– Я в цій справі – координатор. Коли побачив потребу в полум’ягасниках, спочатку дослідив, як це краще зробити, щоб можна було виготовляти серійно. Далі зробив декілька зразків, дав досвідченим людям на тестування й отримав відгук, що це корисна та потрібна річ. Тоді почав збирати кошти: розмістив пост у Facebook, а там репост за репостом і назбирали трохи, – ділиться Олександр. – Паралельно почав шукати місцевих підприємців, які мають потрібне обладнання для виготовлення цих виробів. 

Він додає: із одного боку полум’ягасники допомагають захисникам та захисницям боронити Україну від ворога, а з іншого – роблять внесок у підтримку економіки, зокрема місцевого бізнесу. 

Колега Олександра – HR Administrator Аліна Ширенко – також допомагає військовим. Окрім перерахування коштів на перевірені рахунки та фонди, дівчина шукає тканину для маскувальних сіток. Говорить: дістає її в цеху, де шиють військову форму.

– У волонтерському центрі мені сказали, що такі матеріали – це просто золото, – розповідає Аліна. – Щоб дістати потрібну за кольором, якістю та обов’язково водовідштовхувальну тканину – треба ставати у чергу, бо багато волонтерських організацій теж звертаються, тому потрібно попередньо домовитися, коли можна забрати обрізки.

Почасти допомогою ЗСУ та теробороні айтівці займаються не лише командами, а й сім’ями чи парами.

– Моя дівчина займається пошивом одягу, тому як тільки в нашу країну прийшла біда, одразу зрозуміли, що потрібна якась допомога в цій сфері. Побачивши дуже багато звернень в соціальних мережах про відсутність балаклав для наших захисників, ми відразу почали виготовляти необхідну кількість для черкаської тероборони, – розповідає айтівець із команди Active Bridge Владислав. – За кілька тижнів ми пошили більше 300 балаклав для наших хлопців. 

ІТ армія та інформаційна боротьба

Війна потребує боротьби на всіх “фронтах”. Й інформаційний – не виключення, адже російська пропаганда діє саме шляхом поширення неправдивих новин усіма доступними їй каналами. Тому ще з перших днів повномасштабного вторгнення в Україні почала формуватися інтернет- та інформаційна армія. І якщо тримати в руках зброю – діло не кожного айтівця, то “покласти” ворожий сайт – для нього справа честі. Тож паралельно з основною діяльністю ІТ фахівці Черкас стали запускати DDoS-атаки на сайти окупантів. Так, аби робити це ефективно, айтівці із компанії MEV навіть створили спеціальний канал. 

– Задля інформаційної війни наші хлопці та дівчата запустили приватний канал, де діляться досвідом щодо DDoS: які інструменти використовувати, звідки брати цілі, як автоматизувати процес, – розповідає VP of People компанії Вікторія Булдигіна.

Крім атак на сайти росіян, ІТ фахівці допомагають і створюючи нові продукти, зокрема чат-боти. Два з них вже розробили спеціалісти компанії Master of Code Global. Йдеться про чат-бот UA Anti Spam Bot” та Employer Bot” для Telegram. Перший із них не дає поширювати стратегічну інформацію про пересування ЗСУ, другий – допомагає розміщувати вакансії у м. Черкаси та області до телеграм-каналу “Робота на Черкащині”, завдяки чому знайти роботу під час війни стає простіше як місцевим жителям, так і переселенцям. 

Фото: Master of Code Global

Створення чат-бота, який блокував би поширення інформації про пересування українських військових  – ідея та особиста ініціатива розробника компанії Master of Code Global Дмитра Вакуленка

– Із перших днів війни я помітив, що у різних чатах та пабліках розповсюджується стратегічна інформація, яку наші ЗСУ просили приховувати. Хоч як адміни чатів не намагалися модерувати повідомлення, але вони не завжди встигали робити це оперативно. Тоді в мене виникла ідея розробити чат-бот, який би автоматично видаляв повідомлення, які містять стоп-слова “бабахнуло”, “горить” тощо, – розповідає Дмитро. – Від ідеї до розробки першого прототипу пройшов один день. Я показав принцип роботи всередині команди – ідею підтримали і в розробку включилося більше людей. 

Нині над чат-ботом постійно працює волонтерська команда із семи спеціалістів. 

Допомога внутрішньо переміщеним особам та людям у “гарячих” точках 

Чим довше триває війна – тим більше людей страждає від її наслідків. Хтось втікає від міст, де ведуться бої, за кордон, хтось ховається від обстрілів в укриттях свого рідного міста, очікуючи визволення від окупанта, а хтось шукає прихистку в більш спокійних містах на Заході та в Центрі України. Слугує тилом для внутрішньо переміщених осіб і Черкащина. Від початку війни тут “осіли” понад 70 тисяч людей. Ще більше – проїхати нашу область транзитом. Водночас кожен із них потребує прихистку та речей першої необхідності, адже часто покидати домівку доводилося ні з чим. Допомогу таким людям швидко організували в кількох осередках у Черкасах, функціонування яких забезпечують волонтери. Саме вони займаються збором та сортуванням речей, купівлею продуктів і засобів гігієни, готуванням їжі. І якщо хтось зосереджений безпосередньо в центрах допомоги, роль інших – допомагати їм, відповідаючи на актуальні запити. Серед них – і фахівці ІТ компаній. 

Приймає продукти від людей, сортує їх та допомагає відправляти в “гарячі” точки й військовим і рекрутерка компанії Master of Code Global Світлана Ілляшенко. Дівчина – волонтерка Центру надання допомоги армії з другого дня війни. Також допомагає вимушеним переселенцям і її колега Аліна Ширенко

– Я збираю та передаю одяг, взуття, дитячі речі та необхідні ліки. Є багато знайомих, які не знають як можуть допомогти: куди відвезти речі або де знайти людей, яким вони потрібні. У такому випадку я координую або самостійно забираю необхідне і передаю волонтерам, – ділиться Аліна. – Крім цього, по можливості, закуповую харчові продукти та передаю в пункти, де готують для біженців, купую базові засоби гігієни. 

Фото: Master of Code Global

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ: Тонни м’яса та капусти: як черкаські освітяни й освітянки підтримують військових

Інколи трансформуються в гуманітарні центри й офіси компаній. Нещодавно таке “перевтілення” сталося з одним із черкаських офісів Ekreative. 

– Тепер тут – сортувальний центр речей першої необхідності для людей, які перебувають у гарячих точках. Також тут зможуть знайти допомогу українці, які були вимушені залишити свої домівки через війну та опинилися у Черкасах у пошуках безпеки, – розповідає VP of Operations компанії Ekreative Тетяна Ковальова

Фото: Ekreative

Вона додає: паралельно компанія допомагає самотнім людям поважного віку, які не можуть забезпечити свої базові потреби. Для них Еkreative-ці розвезли вже понад 330 пакетів з їжею та гігієнічними засобами, а ще 470 таких пакетів були доставлені тим громадянам, які потребують зараз такої підтримки.

Поради, куди віднести гуманітарну допомогу для біженців та черкащан, які її потребують:

  • Центр допомоги переселенцям 317.UA;
  • Гуманітарний центр ЧМР (вул. Благовісна, 170). Потреби оновлюються тут;
  • Територіальний центр надання соціальних послуг м.Черкаси.
Співпраця з колегами та клієнтами з-за кордону

Комунікація із закордонними колегами, клієнтами та друзями – хороший спосіб інформування населення в різних куточках планети про ситуацію та потреби українців. Крім цього, деякі товари для військових нині майже неможливо придбати та знайти в Україні, тоді як за кордоном така можливість є. 

– Ми активно співпрацюємо з нашими клієнтами з-за кордону для допомоги Україні. Опрацьовуємо запити лише з особисто перевірених каналів, де точно знаємо, що не буде зайвої бюрократії та зволікань з доставленням, – говорить CEO Master of Code Global Дмитро Гриценко. – Також організовуємо збори, які анонсуємо для наших клієнтів, партнерів та нашої глобальної команди. 

Комунікують із закордонними колегами для закупівлі обладнання й у компанії InterLink. 

– Колеги за кордоном зосередилися на пошуку та закупівлі девайсів та обладнання, доставці закупленого в Україну, а також беруть участь у демонстраціях та тиснуть на місцеву владу задля прийняття важливих для України рішень, – ділиться HR Lead ІТ компанії Ірина Чернишова. 

Переконався у важливості комунікації волонтерів та бізнесу не лише всередині країни, а й поза нею, і фахівець компанії Active Bridge Віталій

– Простий приклад: коли потрібно було закупити прибори нічного бачення й оптичні приціли на 300 тисяч доларів, то в умовах тотального дефіциту в Україні саме волонтери в діаспорі купили все це та передали на митницю. Звідти наші волонтери й доставили товар військовим. Із оплатою проблем не було. Була проблема із постачанням, – зазначає Віталій. 

Окрім інформаційної, фінансової та логістичної підтримки, закордонні колеги й волонтери здатні допомогти і з переїздом та адаптацією українським біженцям. Нині такий напрям взаємодії з партнерами налагодили в компанії Ekreative.

– Разом із нашими закордонними партнерами ми допомагаємо знайти житло та надаємо документальний супровід на оформлення візи та тимчасового проживання в Сполученому Королівстві Великої Британії і Північної Ірландії для тих, хто був вимушений залишити свої домівки через війну, – говорить VP of Operations компанії Ekreative Тетяна Ковальова

Крім цього, завдяки інформуванню ІТ компаніями своїх іноземних клієнтів та партнерів про злочини окупантів на території України ще з перших днів війни багато із європейських та американських фірм покинули російський ринок. Зокрема, уже відмовилися від співпраці з рф американські компанії GoDaddy та PitchBook, що є клієнтами SPD-Ukraine.  

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ: Як англієць із українським корінням популяризує Україну в Тіk Tok

Допомога медичним закладам 

Робота медиків сьогодні – важлива, як ніколи. А надання якісної та оперативної допомоги залежить не лише від лікарів, а й обладнання та препаратів, що наявні в медустановах. Саме тому допомога медичним закладам в умовах війни – також один із напрямів волонтерської діяльності ІТ компаній. 

Так, у березні новий апарат електрокоагуляції з’явився в Черкаській лікарні швидкої медичної допомоги №3. Його придбала та передала компанія Ekreative. 

– За допомогою пристрою хірурги значно скоротять час операції. Це сприяє зменшенню ризику крововтрат. Цей апарат є дуже важливим як для військових травм, так і для мирного часу, – коментують у компанії. 

Також тут знаходять і постачають до медичних закладів життєво необхідні ліки. 

Передала медичне обладнання для ультразвукової діагностики, апарати для електрокардіографії, тонометри та ліки до медзакладів і компанія Avenga. Медичну допомогу компанії надіслали з її європейських офісів.

– Avenga – це глобальна компанія з офісами в різних країнах світу. Тож дякуємо нашим авенгівцям, які долучилися до процесу збирання та передачі медичної допомоги Україні, – коментує employer branding specialist компанії Avenga Мар’ян Шпитак

Він додає: також компанія закупила комплекти Starlink, які вже передали на потреби армії.

Фото: Avenga

Допомога тваринам

Страждають від війни не лише люди, а й тварини. Якщо одних домашніх улюбленців господарям вдається забрати із собою під час евакуації, інші змушені залишатися в небезпечних місцях під обстрілами без їжі та прихистку. На щастя, деяких тварин рятують зооволонтери, вивозячи з окупованих територій. Проте забезпечити кормом та домівками всіх не вдається. Саме тому волонтери й зоологічні парки часто проводять збір коштів для купівлі кормів, до якого просять долучатися всіх за змогою. 

– Моє “болюче місце” – це допомога тваринам, оскільки притулки та зоопарки зараз, як ніколи, її потребують. Тут я допомагаю або коштами, або закупкою корму для локального притулку, – ділиться своїм досвідом HR Administrator компанії Master of Code Global Аліна Ширенко

Крім цього, допомогти можна й прихистивши врятовану тварину. Зокрема, у Черкасах можливість взяти чотирилапого назавжди чи на перетримку надають у БО “ДоброКіт”. Нещодавно до їхнього притулку привезли кілька десятків котиків із Маріуполя, яким продовжують шукати домівку. 

ЧИТАЙТЕ: Маріуполь – Черкаси. Як зооволонтерки рятують котів з-під обстрілів

Перевірені організації та притулки, що збирають допомогу тваринам у Черкасах: 

  • БО “Доброкіт”;
  • Черкаське міське товариство захисту тварин “Друг”;
  • Черкаський зоопарк (інколи проводить збір коштів для закупівлі кормів своїм тваринам).

Спочатку кисневу маску потрібно одягнути на себе. Як допомагати ефективно?

Після понад місяця допомоги військовим та волонтерства ІТ фахівці переконані: головне в ефективній допомозі іншим – змога її систематизувати та визначати пріоритети. Адже якщо братися за все відразу – не допоможеш нікому. 

– Спочатку потрібно завершити збір однієї допомоги, і лише потім братися за інше. Чую від волонтерів, що багато хто починає падати духом, оскільки інколи запитів так багато, що намагаєшся вхопитися за всі й допомогти всім, однак це виявляється не ефективно, – розповідає проджект-менеджер SPD-Ukraine та волонтер Олександр Кожем’якін. – Наприклад, я намагаюся систематизувати запити відповідно до їхньої критичності. Так, медичні препарати мають більший пріоритет, одяг – менший.  

Водночас волонтер додає: якщо є бажання приєднатися до волонтерського руху, варто почати з малого – допомогти тим, хто поряд із вами

– Зараз дуже багато переселенців із діточками, літніми людьми. У багатьох із них немає нічого, окрім одягу, що на них був. У багатьох закінчилися гроші або ліки. Подивіться навколо – впевнений, поряд буде той, хто потребує вашої допомоги, – радить Олександр. 

Також перш ніж надавати допомогу, варто переконатися, що вона досі є актуальною. В іншому випадку – ви змарнуєте час та ресурси, які могли б направити на допомогу тим, хто її дійсно потребував у цей момент.  

– Найкраще – це особисто перевіряти джерела, звідки ви отримуєте запити на допомогу. Також важливо актуалізувати потреби, перш ніж включатися в збір коштів або закупівлі. Адже ситуація навколо дуже швидко змінюється, – ділиться CEO Master of Code Global Дмитро Гриценко. – І звісно ж у волонтерстві потрібно бути щирими перед собою. Адже буває так, що невелика дія, зроблена із щирим бажанням допомогти, може принести більше користі, аніж потреба “відкупитися” і закрити якесь питання.

Пам’ятати потрібно й про те, що співпрацювати варто з перевіреними людьми та фондами. Тому для початку зв’яжіться особисто із тим, хто просить про допомогу, аби переконатися в його чесності. Якщо ж не бажаєте ризикувати – доєднайтеся до відомих у місті гуманітарних штабів чи волонтерських центрів. 

– Волонтерам варто кооперуватися. Є багато фондів, які займаються волонтерством давно і розуміють логіку процесів, знають, де є потреба, та мають напрацьовані логістичні зв’язки. Радимо співпрацювати саме з такими організаціями, – говорить Employer Branding Specialist компанії Avenga Мар’ян Шпитак

Хочете допомогти фінансово? Надсилайте кошти лише до офіційних чи перевірених фондів та рахунків. Зокрема, до тих, із якими ми вас познайомили вище. Також актуальні потреби можуть публікуватися на сторінках представників міської та обласної влади. 

Більше про перевірені фонди та організації, із якими можна співпрацювати – ТУТ

Водночас чи не найголовніше правило полягає в тому, що перш ніж дбати про когось – подбайте про себе. Будучи подавленим чи захворівши через виснаження, ви не допоможете ні собі, ні іншим. 

– Важливо у бажанні допомогти не забувати про себе і свій вичерпний ресурс. Адже тільки зберігаючи баланс ви зможете бути максимально корисним не тільки у волонтерстві, а й у підтримці рідних та близьких. Не забувайте про це, – радить VP of People компанії MEV Вікторія  Булдигіна.

Звісно, по-справжньому “видихнути” кожен із нас зможе лише після закінчення війни, проте все ж не варто забувати дбати як про свій фізичний, так і емоційний стан. 

– У нинішній час важливо “полікувати” себе, віднайти у собі сили до оптимізму та щоденної праці. Із початку війни ми провели тренінг-підтриму для наших колег із практикуючим черкаським психологом Євгенією Тиріновою і плануємо продовжувати подібні зустрічі. Адже допомагати можна лише тоді, коли сам ти маєш ресурс, – ділиться HR Lead ІТ компанії InterLink Ірина Чернишова.

Вона додає: волонтерство – це свого роду професія, що потребує цілодобового залучення, тож варто цінувати працю таких людей. 

– Такі люди живуть своєю справою цілодобово. Ми завжди намагаємося підтримувати відомих всеукраїнських та місцевих волонтерів, адже розуміємо та цінуємо їх вклад. Наші колеги по мірі можливості у вільний час долучаються до якоїсь посильної для себе допомоги: пошуку необхідної інформації, пошуку або закупівлі товарів, плетіння сіток, розвезення допомоги престарілим або маломобільним людям. Ми не прирівнюємо це до волонтерства та титанічних зусиль тих людей, хто покладає на це усе своє життя та увесь свій час. Вклоняємося їм за відвагу та підтримуємо їх, водночас максимально ефективно виконуючи свою роботу в ІТ. Адже сьогодні це не просто наша робота, а наш фронт, – додає Ірина. 

Якщо ж ви помітили, що вже опинилися в емоційній ситуації, із якою не можете впоратися самостійно – не бійтеся звернутися до психолога. Ба більше – під час війни багато спеціалістів консультують безкоштовно та роблять це як офлайн, так і онлайн. 

Зокрема знайти допомогу можна в:

Анастасія Небога

По темі

    коментарі

    Залиште свій коментар

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *