Ремонт ділянки дороги Київ-Одеса вартістю 619 мільйонів гривень виконає скандально відоме товариство ТОВ ШРБУ-48 з Умані.
Служба автомобільних доріг в Черкаській області провела тендер на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-05 Київ-Одеса на ділянці км 143+028 – км 152+918, що пролягає на Черкащині.
Послуга має бути надана протягом 2019 року. Підрядник облаштовує дорожнє полотно, тротуари, бордюри, огорожу, насипає узбіччя та розчищає кювети. Техзавданням передбачено розширення проїзної частини. Окрім того, підрядник ремонтує автопавільйони, улаштовує два придорожні туалети, встановлює зупинки, наносить дорожню розмітку пластиком та стрічкою, встановлює 250 дорожніх знаків.
Замовник не допустив до аукціону ТОВ «Автомагістраль-Південь» через відсутність матеріально-технічної бази. Окрім того, товариство «Главшляхбуд» звернулося до АМКУ із скаргою щодо дискримінаційних вимог ТД, проте згодом цю скаргу відкликало.
Аукціон розіграли два учасники: ТОВ ШРБУ-48 та ТОВ «Ростдорстрой». У ході торгів пропозиція першого виявилася дешевшою, і 14 лютого замовник повідомив про намір укласти з ним договір на 618,9 мільйонів гривень.
ТОВ ШРБУ-48 прописане в Умані. Його директором значиться Руслан Губа. Головним бенефіціаром товариства (90%) є Бахтіяр Сапаєв, по 5% мають Ігор Воткалюк та Руслан Губа. Воткалюка, Сапаєва та Губу поєднує скандально відоме ПАТ “Уманьавтодор”, яке покинуло недобудованим міст у Запоріжжі і нині фігурує в низці кримінальних проваджень. Воткалюк працював там головним інженером, Губа був головою правління товариства, а Сапаєв – одним із власників.
Зазначимо, що Сапаєв продав свій контрольний пакет акцій в “Уманьавтодорі” у вересні 2017 року, а у жовтні разом із Губою увійшов до числа засновників ШРБУ-48, яке на той момент очолював Воткалюк. З тих пір і розпочалися великі тендерні перемоги підприємства. Із 2017 року ТОВ ШРБУ-48 виграло дорожніх тендерів на 1,2 мільярди гривень. З їх числа угод на 984 мільйони гривень укладено із САД в Черкаській області, без урахування “свіжого” тендеру на ділянку дороги Київ-Одеса.
У 2005-2010 роках Сапаєв очолював Службу автомобільних доріг в Черкаській області, а в 2010 році був директором ДК «Автомобільні дороги України». Видання Forbes у своєму розслідуванні пов’язало його із Володимиом Демішканом – другом Віктора Януковича і багаторічним очільником Служби автомобільних доріг.
У своїй тендерній пропозиції ТОВ ШРБУ-48 вказує, що орендуватиме техніку в іншого уманського товариства, що належить Сапаєву – ТОВ “Авангард”. За інформацією київської прокуратури, ШРБУ-48 та “Авангард” разом з ПАТ “Уманьавтодор” звітують до податкової з однієї ІР-адреси.
З листопада 2017 року прокуратура розслідує злочинну схему за участі “Уманьавтодору” та “Авангарду”. Досудове слідство встановило, що загальна сума коштів, яка була знята готівкою та привласнена фактичними керівниками «Уманьавтодору» протягом 2016-2017 років складає 117 мільйонів гривень. Всі ці кошти надходили на рахунки товариства від служб автомобільних доріг у Київській, Запорізькій, Волинській та Полтавській областях.
У рамках розслідування, у червні минулого року суд арештував банківські рахунки «Уманьавтодору», а в серпні арештував рахунки ТОВ «Авангард».
Окрім того, ГУНП в Черкаській області розслідує ремонтні роботи ШРБУ-48 на місцевій дорозі Орадівка – Христинівка-Жашків-Корсунь-Шевченківський-Мошни-Сарни та на державній дорозі Т-02-02 Могилів-Подільський – Ямпіль – Бершадь – Умань через можливе завищення об’ємів виконаних робіт. Останнє засідання по цій справі відбулося ще в квітні 2018 року.