Із масштабним вторгненням російських військ на територію України в нас у Черкасах, як і в інших містах, влада вирішила зробити проїзд в громадському транспорті безоплатним. Однак якщо в інших містах безкоштовний проїзд не вводили або за кілька днів від цієї ідеї відмовилися, оскільки транспорт працює не на повітрі, то в Черкасах ні. І замість того, щоб в умовах війни витрачати кошти на оборону, комплектацію війська, допомогу армії, міська влада Черкас витрачає бюджетні кошти на дотацію безоплатного проїзду.
Певне, на думку черкаських чиновників міському бюджету не потрібні додаткові 4,3 мільйони гривень, які кожного місяця електротранс може привозити у вигляді виручки за проїзд. Цієї суми достатньо було б на десяток пікапів, які так необхідні війську, однак мерія вирішила, що краще популізм, ніж забезпечення війська.
Працюючи не по сидячих місцях, за рік тролейбуси провезли 7,5 мільйонів платних пасажирів, тобто в середньому по 622 тисячі в місяць. При нинішній вартості проїзду дохід від платних пасажирів становитиме 4,3 мільйона в місяць.
Історія показує, що соціалізм не працює. І міський бюджет не може потягнути безоплатний проїзд. Однак замість того, щоб піти по практиці інших міст і відмовитися від ідеї безоплатного проїзду, наші черкаські чиновники вирішили зекономити, і залишити сотню черкаських сімей без роботи в складний час.
Так, скориставшись смертю голови профспілки директором електротрансу паном Кучером була розпочата процедура скорочення кондукторів. Так, 29.03.2022 по підприємству видано наказ за номером 105-к «Про скорочення працівників підприємства». Відповідно до наказу, з 1.07.2022 року 114 працівників, 107 з яких кондуктори, мають бути скорочені.
Дійсно, на перший погляд скорочення такої кількості людей мало б дати економію однак… Економія заробітних плат становить близько 1,3 мільйона на місяць, в той же час як робота кондукторів може приносити підприємству і бюджету 4,3 мільйона гривень щомісячно. В результаті таких дій ми отримуємо не економію, а збитки близько трьох мільйонів щомісячно.
Але і це ще не все. Як ви бачили, в десятку тролейбусів встановлені валідатори, решта тролейбусів мають встановлене обладнання для валідаторів. Все це обладнання встановлено за кошти компанії – переможця конкурсу на організацію системи автоматизованої оплати проїзду. Відповідно до цього конкурсу, компанія – переможець мала обладнати тролейбуси валідаторами та організувати систему виручки, за що отримувати відсоток від оплати проїзду. Однак про який відсоток може іти мова, коли виручка не збирається? Таким чином своїми діями наше черкаське панство попросту «кидає на гроші» інвестора. В принципі така ситуація складається не вперше, що в свою чергу робить місто не привабливим для інвестицій.
Як би це мало бути при нормальному управлінні?
Із обладнанням всього транспорту валідаторами і кількістю безготівкових оплат проїзду більше 70 % можна скорочувати кондукторів без втрат для бюджету. Однак навіть за такого відсотку тією ж концепцією транспортної реформи передбачено переведення частини кондукторів в контролери… Але відповідно до того ж наказу пана Кучера електротранс скорочує навіть контролерів.
Що ми маємо в підсумку?
- чисті втрати бюджету в розмірі три мільйони щомісячно;
- сотня сімей черкасців, які в складний для країни час залишаються без роботи;
- кинута на гроші компанія-інвестор;
- нерівність серед містян, адже послугами безкоштовного транспорту можуть користуватися не всі платники податків, оскільки місто покрите тролейбусами не повністю;
- занепад системи громадського транспорту, адже з 2021 року для його розвитку зроблено рівно 0, а внаслідок цих шкідливих дій місто втрачатиме кошти, які генерує транспортна система;
- внаслідок занепаду транспортної системи ми отримаємо збільшення проблем із парковками та екологією, адже основне джерело забруднення повітря в місті – транспорт;
- недоотримання податків у бюджет, адже сотня працівників електротрансу це, як мінімум, 200 000 гривень податків ПДФО щомісячно.
То чи вартий популізм із безоплатним проїздом таких наслідків?
Закликаю міського голову Анатолія Бондаренка, членів виконкому та депутатів одуматися і не вчиняти шкідливі дії!
Вже коли хотів віддавати цю статтю на публікацію, дізнався ще один приголомшливий факт!
Керівництво електротрасу в особі пана Кучера цинічно вирішило залишити працівників електротрансу навіть без належних виплат при скороченні. На кожного працівника підготували наказ про призупинення дії трудового договору, яким поклали виплати заробітної плати на країну – агресора. Однак що банально їсти працівникам, чекаючи на ці міфічні виплати?
Мені от цікаво, чи не соромно було Петру Кучеру, отримуючи 50+ тисяч гривень на місяць, прикриваючись словами що це міський голова дав таке розпорядження, підписувати такий наказ?
Адміністрація ЧТУ роздута як міх, скоротити на 30-40% і буде єкономія, адже у них ЗП неяк у кондуктора
ШановнийБондаренко допоможіть нам кондукторам яких оставили без роботи.
Интересно, а кто захочет ездить платно в троллейбусе если при сигнале тревоги троллейбус прекращает движение и высаживает пассажиров? Вы не подумали про тех людей которые уже остались без работы и денег на проезд у них нет? Элементарно скупиться в одном магазине не всегда получается с нашими ценами и ассортиментом.
приходится кататься по всему городу, чтоб сэкономить. Так что хоть какая-то социалка в городе. Да и бесплатный проезд для местных это не ноу-хау. В разных городах Европы такое практикуется. Кондукторов согласно приказа увольняют аж с 01.07
А то что люди в большинстве остались без роботи и то что безплатний проезд хоть как-то жизнь улучшает и так пострадавшим. Безобразие эти все поборы в военное время.