Українці стали стійкішими до дезінформації, частіше читають новини з соцмереж і довіряють онлайн-ЗМІ

74 % українців дізнаються новини з соціальних мереж. Використання телебачення для отримання новин цьогоріч впало порівняно з 2015 роком більш як у двічі.

Такі результати опитування USAID-Internews, повідомляє Укрінформ.

– Використання телебачення для отримання новин впало з 85% у 2015 році, коли USAID/Internews вперше провели це дослідження, до лише 36% у 2022 році. Зараз 74% опитаних отримують новини із соціальних мереж, – поінформувала директорка Internews в Україні Джилліан МакКормак.

Окрім того, цьогоріч помітно зросла популярність регіональних медіа: регіональні сайти підвищили популярність із 27% минулого року до 55% цього року, використання місцевого телебачення майже подвоїлося з 27% у 2021 році до 44% у 2022 році, також значно зросло використання місцевого радіо та газет.

Водночас дослідження, яке проводилося у фокус-групах серед внутрішньо переміщених осіб, засвідчило, що вони досі цікавляться новинами з громад свого походження.

Опитані заявили, що зараз більше довіряють медіа, причому зросла довіра до онлайн-медіа та телебачення на національному та місцевому рівнях. Високу довіру як джерелам інформації респонденти висловили друзям (81%) та родині (86%), а також Генеральному штабу ЗСУ/Міністерству оборони (79%) та Офісу Президента (73%). Інформації, що походить із церкви, довіряють 40% респондентів.

Цього року також відбулося значне покращення в оцінці поширених неправдивих наративів. Зокрема, довіра до неправдивих антиукраїнських наративів значно зменшилася. Українці набагато рідше, ніж у попередні роки, вірять заявам, які применшують авторитет та значущість України у вирішенні власної долі.

Крім того, 23% респондентів готові платити за доступ до своїх улюблених цифрових медіа, порівняно з 20% минулого року.

Як зазначила директорка Internews в Україні, загальний висновок дослідження – українці споживають більше новин, стійкіші до дезінформації та більше довіряють своїм медіа під час російської війни у 2022 році.

Також читайте: Лише 14% українців готові змінити місце проживання у разі блекауту. 

Дослідження «Українські медіа, ставлення та довіра у 2022 р.» було виконано соціологічною компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). У липні-вересні цього року представники InMind опитали 4000 респондентів у 12 областях України. Похибка вибірки не перевищує 2,5%.

Любите гортати стрічку в інстаграмі? Тоді підписуйтесь на сторінку “18000” і витрачайте час у мережі із користю

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *