Регулярно та без джинси. Як пишуть про волонтерство черкаські онлайн-ЗМІ

Черкаські ЗМІ не пишуть про всеукраїнські волонтерські ініціативи, проте розповідають про місцеві та індивідуальні, уникаючи при цьому джинси. 

Такі результати січневого моніторингу Інституту масової інформації, завданням якого було вирахувати частку новин про волонтерські ініціативи та розподілити їх за масштабом, а також визначити, яку частку таких публікацій складають матеріали з ознаками замовності і хто є цим замовником. 

До дослідження було взято новини зі стрічок сайтів 18000, Прочерк, Змi.ck.ua, Провсе та Вичерпно з 9 до 13 січня включно. За означений період у стрічках цих видань з’явилось 545 новин. До уваги не брались прогнози погоди, авторські блоги, колонки тощо. Найбільше публікацій було на сайті 18000 – 133, найменше – 87 – на Змі.сk.ua.

Лише 6% від загальної кількості – це новини про волонтерські ініціативи. 8 таких публікацій на 18000, 7 – на Прочерку, по 6 – на Вичерпно та Провсе і 5 – на Змі.ck.ua. Однак, до прикладу, у листопаді минулого року у моніторинговій добірці новин про волонтерські ініціативи було 3,5%,  у серпні – понад 12%, а у липні – також 6%. 

Зрештою, попри, здавалося б, досить невелику частку, тема волонтерства у медіа досить помітна. Так, кожен сайт щодня публікує у стрічці щонайменше одну новину цієї тематики, нерідко промотуючи той чи інший збір, або й долучаючись до нього, як це бувало і минулого року

Половина від усіх новин волонтерської тематики – це новин про місцеві волонтерські ініціативи: оголошення про ті чи інші збори коштів, звіти про передачу закупленого обладнання, амуніції, тощо. До прикладу, Прочерк, де і було найбільше таких публікацій, розмістив новину про те, що у Черкасах презентували рушникові орнаменти, відтворені на контейнерах для танкових снарядів. Декоровані вироби згодом продадуть на благодійному аукціоні для потреб Збройних Сил України. Провсе публікував замітку про те, що працівники Смілянської міськради зібрали гроші на  автівку та дрон. А 18000 прозвітували про те, що їхня редакція та колега-журналістка із Суспільного Вікторія Хамаза передали евакуаційний бус для медиків, які рятують життя наших бійців у Бахмуті. Кошти на цей проект були зібрані на заклик журналістів раніше, у грудні. 

Із посиланням на голову Черкаської ОВА Ігора Табурця усі медіа, крім 18000, писали про відправку на фронт двох автівок, придбаних за кошти соціально-відповідального бізнесу. Також з посиланням на голову ОВА, 18000, Прочерк та Вичерпно повідомляли про передачу закупленого за кошти перераховані однією з місцевих IT-компаній технічного підсилення підрозділам із Черкас,. 

35% новин про волонтерство – публікації про індивідуальні волонтерські ініціативи. До прикладу, усі, крім Прочерка писали про те, що захисник із Черкас виставив на аукціон свої нагороди, щоб зібрати кошти на антидроновий щит. Кілька сайтів розміщували оголошення про збір коштів на низку операцій з відновлення зору для пораненого захисника з Черкащини. Ініціаторка такого збору – його дружина. У той же час 18000 писав, що інший ветеран продає медаль Ігор Нескорених, щоб допомогти воїну відновити зір. Також, до прикладу, Вичерпно розповідали, що у селищі Стеблів кіт “збирає” на бронежилети для Збройних Сил України.

Загалом же, новин про індивідуальні волонтерські ініціативи найбільше у добірці з 18000. На Прочерку таких новин в означений період не було. 

15% новин про волонтерство – новини про міжнародну допомогу. Як от до прикладу, замітка про те, що неурядова організація “Асоціація друзів Бидгоща” передала Черкасам 100 000 злотих, яку розмістили усі, крім 18000.

Що ж до матеріалів з ознаками замовності, так званої “джинси”, серед добірки новин про волонтерські ініціативи не зафіксовано. 

 

Захар Колісніченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Черкаській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *