Одними з популярних сортів кави є робуста й арабіка. Вони різняться, зокрема, підходами до вирощування, за смаком.
Про це під час відеоподкасту “Бульвар Шевченка” розповідали засновники кавового бренду з Черкас Світлана Литвак та Олексій Фіялко.
Робуста й арабіка
Як пояснили підприємці, йдеться про абсолютно різні продукти, зокрема, за смаком. Культура вирощування робусти доволі механізована: великі машини з дерева знімають ягоди разом із гілками. Смажать усе однаково темно, щоб не можна було відрізнити, з якої це країни і який сорт. Стандартизують, аби досягти карамельності, горіховості і гіркоти.
Арабіка навпаки цінна тим, що вказують країну її походження, фермера, який нею займався, унікальний смак.
– Йдеться про різні підходи до кави і не можна платити три копійки за каву, в яку вкладено багато роботи. Наші подорожі фермами у країнах Латинської Америки дозволили зрозуміти, наскільки цінний цей продукт і наскільки важкий шлях зерно проходить до того, щоб опинитися в чашці, – зазначили гості відеоподкасту.
Купаж
За їхніми словами, купаж (суміш кави – ред.) складається з арабіки та робусти. Але, зазвичай, більшість зерняток в купажі – це робуста, меншість – арабіка. Робуста – це про гіркий смак і, відповідно, вона більш насичена кофеїном. Через це робуста була дешевша, тому що в приготуванні відносно легша.
– Зараз ціна на комерційну арабіку дорівнює ціні на комерційну робусту. Якщо говорити відверто, ми штучно робимо купаж дешевше, бо люди так звикли. Але якщо співставити ціни, то купаж нині не є дешевшим. Можливо, це підштовхне ринок до арабіки або щось зміниться, – додали засновники кавового бізнесу.
Подкаст із обсмажниками кави
Також читайте. Чому дорожчає кава: обсмажувальники з Черкас розповіли причини.
Відеоісторії про черкащан, добірки корисностей та залаштунки життя команди “18000” – підписуйся на наш інстаграм