У театрах Європи частіше створюють нові проєкти, ніж в Україні. Наші підходи до формування репертуару різняться.
Про це у відеоподкасті “Бульвар Шевченка” розповів головний режисер Черкаського драматичного театру Станіслав Садаклієв.
– Ще до повномасштабного вторгнення до нас приїздила людина з Англії. Він працював у непоганому театрі як освітлювач, мав свій театрик, де був режисером. Він дивувався, що у нас велика трупа на 30 акторів, є свій оркестр, балет, що всі на ставці, – розповів режисер. – У них інакше: оголошують кастинг, набирають акторів. Вони готують на сезон чотири проєкти і не грають те, що було 30 років тому.
За словами Станіслава Садаклієва, більшість європейських театрів – проєктні. Хоча існують і симбіози, коли кілька сезонів поспіль грають репертуарні вистави, наприклад, “Гамлета”, але є й додаткові проєкти.
– У нас репертуарний театр. Ми граємо в середньому від 15 до 20 вистав кожного місяця і паралельно створюємо нові, – додав режисер черкаського театру.
Також Садаклієв розповів, що в Європі є різні структури театральної системи. Він навів приклад Німеччини, де театрів багато і їх підтримує держава. Водночас у Франції, Англії, державного фінансування менше.
Відеоподкаст із Станіславом Садаклієвим:
Також читайте: Читачів “18000” запрошують на глибинні інтерв’ю.
Знайомся ближче з командою “18000” – підписуйся на інстаграм @18000_team