
Як діяти, якщо ліфт зупинився під час вимкнення електроенергії
Майже тисяча випадків зупинки ліфтів сталася через відключення електроенергії у Черкасах. Така статистика – менше ніж за місяць – від 10 жовтня до 6 листопада. Щоб визволити людину із ліфта, електромеханікам потрібно близько 20 хвилин. А чекати аварійну службу доводиться до пів години.
Про це розповіли у Черкасиліфт, відповідаючи на запит «18000».
На 6 листопада підприємство зафіксувало 997 випадків зупинки ліфта з людьми всередині через відключення електроенергії у будинках Черкас.
Чому під час відключень електроенергії у деяких будинках ліфти працюють?
Під час відключень електроенергії ліфти зупиняються не всюди. Так відбувається, бо у деяких будинках при будівництві конструктивно передбачили окремі лінії живлення для ліфтів та побутових споживачів.
Водночас роботу ліфтів під час відключень можуть забезпечувати резервні джерела живлення. Питання їхнього встановлення у Черкасиліфт порадили вирішувати з ОСББ чи на рівні загальноміської програми.
Чи спрацьовує у ліфтах система безпеки, коли зникає електроенергія?
Система безпеки під час відключення електроенергії спрацьовує тільки для ліфтів останнього покоління: опускання або підіймання на найближчий поверх із відкриванням дверей. Тоді резервне живлення подають через вбудовані акумулятори.
«У черкаських будинках встановлені здебільшого ліфти з терміном експлуатації понад 25–40 років. У них виробниками не передбачена система безпеки», – відповіли у Черкасиліфт.
Додають, що у Черкасах такі системи мають лише 5 % ліфтів.
Як Черкасиліфт підготувалося до сезону відключень?
До сезону відключень електроенергії у Черкасиліфт подвоїли кількість бригад аварійної служби. Також підприємство розробило власну систему диспетчеризації, що дозволяє автономно та дистанційно контролювати роботу ліфтів.
На запитання щодо перевірок систем аварійного живлення та їхніх результатів у Черкасиліфт зазначили:
«Системи аварійного живлення перевіряють щомісячно під час проведення регламентних робіт у ліфтах».
Скільки часу потрібно, щоб визволити людину із ліфта?
Щоб визволити людину із ліфта, що зупинився через відключення світла чи поломку, електромеханікам без урахування часу на доїзд потрібно не більше 20 хвилин. Час роботи залежить від того, де саме зупинилася кабіна: між поверхами чи на крайніх рівнях. Також впливає те, чи спрацювали уловлювачі (система безпеки ліфта, яка спрацьовує, якщо кабіна раптово починає падати або рухатися неконтрольовано, – ред.) та кінцеві вимикачі.
За словами фахівців, найбільше часу займає підйом електромеханіка на останній поверх в машинне приміщення. Це може бути від 9 до 17 поверху.
Який орієнтовний час очікування фахівців аварійної служби?
Зазвичай чекати аварійну службу доводиться до пів години. Однак, як пояснили в Черкасиліфт, через відключення електроенергії чи масове застрягання час очікування може збільшуватися і, тоді чіткого регламенту прибуття електромеханіків немає.
Як правильно викликати аварійну службу?
Якщо у ліфті не працює аварійна кнопка зв’язку, мешканцям радять телефонувати до аварійної служби за багатоканальними номерами, які розміщені у кожній кабіні:
- 063/073/093/096/097/050/099/ 0–520-520;
- (0472) 520–520.
У підприємстві додають, для ліфтів із новітньою системою диспетчеризації при відключеннях електроенергії зв’язок працює.
Найпоширеніші помилки під час застрягання у ліфті
Як йдеться у відповіді на запит, під час застрягання люди часто панікують, намагаються зламати двері та самостійно вибратися із кабіни. Фахівці закликають цього не робити, тому що це небезпечно.
А основна помилка – люди, знаючи про графіки відключень, все одно користуються ліфтом, сподіваючись, що встигнуть доїхати.
Як користуватися ліфтами у періоди відключень електроенергії?
У Черкасиліфт радять уважно стежити за графіками відключень і не користуватися підіймачами вже за 10–15 хвилин до цього та навіть якщо відключення не відбулось.
Читайте також. Є пандус, але немає ліфта: як черкаський краєзнавчий музей робить перші кроки до інклюзивності.
Оперативна інформація про Черкаси та область. Підписуйся на вайбер‐канал «18000»