
Гарантію на сплату кредиту Черкасиелектротрансом планують дати в мерії
Депутати Черкаської міської ради розглянуть проєкт рішення про надання гарантії щодо закриття кредиту КП «Черкасиелектротранс» у 16 млн євро. Кошти планують отримати від європейського банку.
Відповідний проєкт рішення є у користуванні «18000».
Як раніше розповідав «18000», кредит Черкасиелектротранс отримає від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) для реалізації інвестиційного проєкту «RLF Проєкт модернізації громадського тролейбусного транспорту у м. Черкаси».
Умови кредиту
Кредит надають до 13 років. Його погашення здійснюватимуть 20‐ма рівними частинами щопівроку з урахуванням пільгового періоду три роки з дати сплати відсотків за користування кредитом.
Крім цього, Черкасиелектротранс має сплачувати ЄБРР комісійні за зобов’язання за ставкою 0,5 % річних на ту частину кредиту, яка на той момент залишається невиплаченою.
Якщо вдасться погасити кредит достроково, також передбачена комісія, як і за протермінування.
«Встановити, що місцева гарантія надається у розмірі всіх боргових зобов’язань позичальника та діє до повного виконання зобов’язань», – йдеться в проєкті рішення.
Крім цього, документ визначає розмір плати за надання місцевої гарантії для Черкасиелектротрансу в сумі 1000 гривень на місяць протягом терміну дії місцевої гарантії.
Кредит ЄБРР для Черкасиелектротрансу
Черкасиелектротранс, Черкаська міська рада та європейський банк підписали тристоронню угоду про підготовку до кредитного фінансування 25 жовтня 2024 року. Підготовка тривала з початку цього року – нещодавно КП «Черкасиелектротранс» захистило проєкт. Наступний крок – підписання «Проєкту модернізації громадського тролейбусного транспорту у м. Черкаси». Як розповів Борис Марченко, є вірогідність, що це відбудеться цього року. А вже в другій половині 2026 року, ймовірно, оголосять тендер на закупівлю тролейбусів, визначать переможця.
- Плануємо закупити близько 40 енергоефективних тролейбусів (раніше повідомляли про 45, – ред.). Насамперед вони замінять старі ЗіУ, ще частина буде з автономним ходом. Зокрема в плані – 12‐метрові тролейбуси з автономним ходом до 20 кілометрів. Вони працюватимуть там, де немає контактної мережі, щоб не будувати тягові підстанції, – розповів Борис Марченко.
Також за проєктом планують автоматизацію тягових підстанцій. Крім цього, має відбутися модернізація випрямлячів та вимикачів, встановлення автоматичних пантографів (струмоприймачів – ред.), оновлення 2,1 кілометра контактної мережі, капітальний ремонт покрівлі депо та встановлення дахової сонячної електростанції.
Серед джерел повернення кредиту:
- кошти КП «Черкасиелектротранс» за послуги з перевезення пасажирів;
- кошти за виконану роботу електротранспортом на міських маршрутах за договорами про організацію надання послуг з перевезень міським транспортом;
- кошти, надані Черкасиелектротрансу за послуги від інших видів діяльності.
Читайте також: Оновлення парку за 16 мільйонів, зарплати працівникам та відключення світла: як нині живе Черкасиелектротранс.
Разом допоможемо черкащанам на фронті отримати транспорт і зв’язок. Донатьте у збір від «18000»!


