Політика, кримінал і коронавірус – основні теми публікацій на фейсбук-сторінках Черкаських онлайн-ЗМІ

Менше третини новин регіональних онлайн-ЗМІ потрапляють на їхні сторінки у фейсбуці. Такими є результати серпневого моніторингу ІМІ, метою якого було дослідити, як і який контент публікують онлайн-медіа на своїх сторінках у фейсбуці, проаналізувати, чи публікують медіа на своїх сторінках джинсу та чи застосовують рекламне просування для своїх публікацій. 

Моніторинг проводився з 10 по 16 серпня 2020 року. До дослідження було взято сторінки сайтів 18000, Провсе, Вичерпно, Прочерк та Zmi.ck.ua. На сайтах за цей час з’явилась 641 новина. За той же час на фейсбук-сторінках цих медіа з’явилося 192 публікації. Так, сайти публікували на своїх сторінках від шести (на сторінці сайту Провсе) до 56 (на сторінці Прочерка). Таким чином, на фейсбук-сторінки згаданих медіа в середньому потрапляє майже 30% контенту з їхніх стрічок.

Переважно на сторінках з’являються пости з новинами власне самих сайтів. Однак на сторінці 18000 також публікуються онлайн-трансляції з подій, на сторінці Прочерка окрім новин із сайту, публікують, наприклад, прогнози погоди, а також за період моніторингу були публікації новини із сайту ТСН, блогу головного редактора на сторонній платформі та посилання на відео на ютуб-каналі сайту. Вичерпно, окрім новин, публікують трансляції своїх інтерв’ю. Zmi.ck.ua постять лише свої новини. 

За період моніторингу лише на сторінках ЗМІ у фейсбуці була опублікована лише одна новина з ознаками замовності – сайт Прочерк поділився на своїй сторінці неналежно маркованою рекламної публікацією, що стосувалась досягнень заводу “Уманьпиво”. 

Також слід зазначити, що за період моніторингу жоден із ЗМІ не використовував платну рекламу у фейсбуці для просування своїх постів серед аудиторії. 

До слова, аудиторія фейсбук-сторінок тих медіа, які підлягали моніторингу, чисельно доволі різниться. Від 3116 користувачів, які стежать за сторінкою Прочерка до понад 10 тисяч користувачів у Zmi.ck.ua.

Що ж до тематики новин, які медіа публікують на своїх сторінках у фейсбуці, варто відзначити співвідносність зі стрічками сайтів безпосередньо. Як і на сайтах, у стрічках найбільше політики та криміналу, 48 та 38 публікацій відповідно.

Найбільше політики на сторінці видання Вичерпно – 20 публікацій. У Прочерка – 18. У Прочерка також найбільше криміналу – 13 публікацій. По 7 постів на цю ж тематику у 18000 та Вичерпно. 

 Ще однією “головною” темою є коронавірус. Всього на своїх сторінках ЗМІ зробили 29 публікацій на цю тему, що складає 15% від їх загального числа. Найбільшою  кількістю тематичних постів відзначились Прочерк та Zmi.ck.ua, зробивши по 9 дописів про епідемію.

Для порівняння, за звітний період публікацій на тему спорту на сторінках медіа у фейсбуці з’явилось сім, на тему екології – одна, розважального контенту – 13 публікацій. 

Загалом, слід зауважити, що доволі значна меншість публікацій викликають велику кількість реакцій та обговорення безпосередньо на сторінках ЗМІ. Також, як показав моніторинг, активність на сторінці не залежить від кількості підписників. Відтак досить часто медіа публікують свої новини у тематичних чи новинних спільнотах, чи ж просто у спільнотах, де велика кількість активних підписників, на кшталт спільноти “Наша Черкащина”, на яку підписані майже 100 тисяч користувачів.

Разом із тим можна відзначити, що ЗМІ, принаймні за моніторинговий період, не використовували свої сторінки у фейсбуці задля збільшення аудиторії матеріалів з ознаками замовності. А також не використовують рекламні можливості фейсбуку задля просування своїх власних публікацій. Також онлайн-ЗМІ не досить активно залучають користувачів до діалогу, чи зворотного зв’язку, інколи навіть нехтуючи якісним прев’ю до публікації. Також з’являється доволі мало публікацій, які не пов’язані із т. зв. “розшаренням” новин. Однак, наприклад, 18000 та Вичерпно, використовують свої сторінки для відеотрансляцій, що безумовно є позитивним прикладом.

Захар Колісніченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Черкаській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *