Про накопичувальний фонд і витрати на будинок

Півтора місяця тому разом із Віктором Євпаком ми відкрили Офіс безоплатної юридичної підтримки. 

Консультації планувалися насамперед як правова допомога містянам при створенні ОСББ. Однак реальність внесла свої корективи в нашу роботу. І мені довелося відповідати також на безліч інших правових питань.

Більшість питань відвідувачів так чи інакше стосуються взаємовідносин з групою управлінських компаній «Нова якість». Деякі з цих питань настільки часто повторюються, що я вирішила винести їх у власний блог. А також дати відповіді на них.

Сьогодні розпочинаю серію публікацій щодо найбільш поширених питань містян.

Отже, питання перше:

Із публікацій ЗМІ нам відомо, що по нашому будинку ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» створений накопичувальний фонд. Як дізнатися розмір такого накопичувального фонду саме по нашому будинку і на що він має витрачатися? Як я можу дізнатися, яким чином компанія-управитель витрачає кошти на утримання мого будинку?”

Відповідь:

У разі  ухвалення рішення співвласниками багатоквартирного будинку та включення відповідних умов до договору про надання послуги з управління будинком управитель накопичує кошти на реконструкцію, реставрацію, проведення капітального ремонту, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку. 

У випадку включення до договору на управління будинком умов про здійснення капітального  ремонту/реконструкції будинку управителем, дійсно, компанія-управитель відкриває саме для таких видів платежів (проведення капітального ремонту, реконструкції тощо) окремий банківський рахунок, і гроші на такому спеціальному рахунку є власністю будинку, його накопичувальним фондом на капітальні витрати.

Але всі договори, укладені виконавчим комітетом Черкаської міської ради з управителем багатоквартирних будинків в місті Черкаси, укладалися на підставі типового договору, і не містять умов про здійснення управителем капітальних ремонтів та реконструкцій. Отже, чинними договорами з ТОВ «Сантехбудконструкція» (правонаступниками якої є управлінські компанії групи «Нова якість») ніякі «накопичувальні фонди» на будинки не передбачені. Договори також не містять умов про відкриття окремих банківських рахунків по кожному будинку, і хоча навіть за стандартним, типовим  договором, облік доходів і витрат має здійснюватися окремо по кожному будинку, але гроші від мешканців надходять на звичайні поточні рахунки компанії та є власністю останньої.  

 Відповідно до пункту 18 Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком в місті Черкаси, інформація про фактичні витрати відповідно до кошторису витрат на утримання будинку і прибудинкової території надається окремо на вимогу співвласника у зручний для співвласника спосіб.

Отже, ви можете будь-коли подати на управлінську компанію відповідний запит, і в самому запиті зазначити, яким чином бажаєте отримати відповідь – нарочним (через кур’єра, – ред.), звичайним листом або електронною поштою.

Маєте ще юридичні питання, що стосуються діяльності управителя або ОСББ, залишайте їх у коментарях – відповіді на них розкриватиму в наступних блогах. 

Надія Івашкова, юрист Офісу юридичної підтримки Віктора Євпака, керуючий партнер АО “Івашкова, Купченко і партнери”

Інші матеріали автора:

коментарі
1 Коментар
  1. Доброго дня! Компанія управитель платник ПДВ, згідно ріш.зборів відкриває окремий банк.рах.на кап.рем.ліфті , чи потрібно сплачувати ПДВ з надходжень від співвласників ? Якщо ні то чим керуватися, адже ПКУ розяснень немає, а ці надходження податківці можуть вважати авансовими

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *