Півтора місяця тому разом із Віктором Євпаком ми відкрили Офіс безоплатної юридичної підтримки.
Консультації планувалися насамперед як правова допомога містянам при створенні ОСББ. Однак реальність внесла свої корективи в нашу роботу. І мені довелося відповідати також на безліч інших правових питань.
Більшість питань відвідувачів так чи інакше стосуються взаємовідносин з групою управлінських компаній «Нова якість». Деякі з цих питань настільки часто повторюються, що я вирішила винести їх у власний блог. А також дати відповіді на них.
Сьогодні розпочинаю серію публікацій щодо найбільш поширених питань містян.
Отже, питання перше:
“Із публікацій ЗМІ нам відомо, що по нашому будинку ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» створений накопичувальний фонд. Як дізнатися розмір такого накопичувального фонду саме по нашому будинку і на що він має витрачатися? Як я можу дізнатися, яким чином компанія-управитель витрачає кошти на утримання мого будинку?”
Відповідь:
У разі ухвалення рішення співвласниками багатоквартирного будинку та включення відповідних умов до договору про надання послуги з управління будинком управитель накопичує кошти на реконструкцію, реставрацію, проведення капітального ремонту, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку.
У випадку включення до договору на управління будинком умов про здійснення капітального ремонту/реконструкції будинку управителем, дійсно, компанія-управитель відкриває саме для таких видів платежів (проведення капітального ремонту, реконструкції тощо) окремий банківський рахунок, і гроші на такому спеціальному рахунку є власністю будинку, його накопичувальним фондом на капітальні витрати.
Але всі договори, укладені виконавчим комітетом Черкаської міської ради з управителем багатоквартирних будинків в місті Черкаси, укладалися на підставі типового договору, і не містять умов про здійснення управителем капітальних ремонтів та реконструкцій. Отже, чинними договорами з ТОВ «Сантехбудконструкція» (правонаступниками якої є управлінські компанії групи «Нова якість») ніякі «накопичувальні фонди» на будинки не передбачені. Договори також не містять умов про відкриття окремих банківських рахунків по кожному будинку, і хоча навіть за стандартним, типовим договором, облік доходів і витрат має здійснюватися окремо по кожному будинку, але гроші від мешканців надходять на звичайні поточні рахунки компанії та є власністю останньої.
Відповідно до пункту 18 Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком в місті Черкаси, інформація про фактичні витрати відповідно до кошторису витрат на утримання будинку і прибудинкової території надається окремо на вимогу співвласника у зручний для співвласника спосіб.
Отже, ви можете будь-коли подати на управлінську компанію відповідний запит, і в самому запиті зазначити, яким чином бажаєте отримати відповідь – нарочним (через кур’єра, – ред.), звичайним листом або електронною поштою.
Маєте ще юридичні питання, що стосуються діяльності управителя або ОСББ, залишайте їх у коментарях – відповіді на них розкриватиму в наступних блогах.
Надія Івашкова, юрист Офісу юридичної підтримки Віктора Євпака, керуючий партнер АО “Івашкова, Купченко і партнери”
Доброго дня! Компанія управитель платник ПДВ, згідно ріш.зборів відкриває окремий банк.рах.на кап.рем.ліфті , чи потрібно сплачувати ПДВ з надходжень від співвласників ? Якщо ні то чим керуватися, адже ПКУ розяснень немає, а ці надходження податківці можуть вважати авансовими