Будь-які рішення мають свою ціну. Учора, користуючись повітряною тривогою і як наслідок – вільним часом, я вирішив показати, які збитки приносять необраховані рішення у сфері транспорту.
І так у черкаських тролейбусах запрацювали бригади контролерів. Здавалося б, з початком їхньої роботи кількість пасажирів, які оплачують проїзд, мала б наблизитися до рівня, який забезпечували кондуктори.
В інтерв’ю Ільдані заступник департаменту ЖКК заявив: «Учора (21 липня – ред.) вперше на маршрут вийшли три бригади, за вчорашній день виручка склала вже 60 тисяч гривень». Тобто платним проїздом скористалися 6 тисяч пасажирів.
У своїх документах я вирішив пошукати, яка виручка була у 2019 році, коли тролейбуси працювали не по сидячих і з кондукторами.
Отже, 22 липня 2019 року, коли вартість проїзду складала 3 гривні, черкаські тролейбуси привезли 67 749 грн виручки! Тобто на 7+ тисяч більше ніж зараз, при вартості проїзду в 10 гривень.
І де тут ефективність?
А тепер порахуймо, скільки б привезли черкаські тролейбуси при вартості проїзду в 10 гривень і наявності кондукторів в тролейбусах.
67 749/3 = 22 583 платних пасажири.
22 583*10 = 225 830 грн. Такою була б виручка.
Ну і щоб порахувати чисті втрати від “геніальних управлінських рішень” від нашої виручки 225 830 грн віднімемо витрати на кондукторів (38 709 грн) і отримуємо 187 121 грн чистого доходу в місяць.
Ну і наостанок рахуємо втрати бюджету:
187 121 – 54 000 = 133 121 грн
(Не забуваємо, що з 60 тисяч доходу компанія, яка ставила валідатори, забирає 10%, тобто в нашому випадку 6 тисяч гривень).
Таким чином, втрачаючи кожного дня по 130 тисяч, за місяць назбирується 4 мільйони. А це 10 пікапів для передової чи 4 тролейбуси для нашого міста.
І тепер в мене питання: хто відповість за нанесені бюджету міста збитки?