Віктор Євпак

13 найпопулярніших питань до управителя черкаських будинків

З 1 червня цього року замість ліквідованих СУБів послуги по утриманню черкаських багатоквартирних будинків надає приватний управитель. Компанія «Сантехбудконструкція», яка виграла конкурс від міськвиконкому, була реорганізована у 40 дільниць під назвою «Нова якість», яка і значиться у платіжках.

З початку діяльності управителя ведеться активна роз’яснювальна робота щодо його функції, структури тарифів, переваг перед комунальними СУБами тощо. Проте на сьогодні, станом на вже 4 місяць роботи, у місцевих жителів все ще залишається чимало питань до «Нової якості».

Ми зібрали головні з них і переадресували співвласнику компанії підприємцю Андрію Бортнику. Він відповів на всі.

Що таке «Нова якість?»

 – Конкурс на визначення управителя багатоквартирних будинків, який проводив міськвиконком, виграло підприємство «Сантехбудконструкція» (детально про це ми писали ТУТ – ред.). Щоб оптимізувати бізнеспроцес, засновники ухвалили рішення про виокремлення 40 дільниць під назвою «Нова якість». Тобто по суті «Нова якість» – це правонаступник «Сантехбудконструкції».

Куди поділися СУБи?

 – СУБи закінчили своє життя фактичним банкрутством: тариф служб утримання будинків не збільшувався з 2016 року. Крім того, вони були не оптимальними з точки зору організації роботи. Оскільки вони були комунальними, то могли набирати заборгованість. Це не приватна компанія, де власники слідкують, щоб діяльність була не збитковою. У результаті СУБи безславно закінчили свою діяльність із 10 мільйонами боргів.

Чим приватний управитель кращий за СУБи?

 – На кожен будинок, що ми обслуговуємо, відкрито рахунок, на якому акумулюються кошти жителів. Тобто управлінська компанія фактично працює за тими ж правилами, що і ОСББ. Це вигідно відрізняє нас від СУБів, які просто збирали кошти з усіх будинків і витрачали їх на свій розсуд. Коли глянути на статистику, куди йшли ті кошти, то виходить, що більшість із них спрямовувалися на зарплати, лише частина – на аварійні ремонти.

Ми зараз виконуємо заявки, які подавалися в СУБи три чи п’ять років тому. Наприклад, до нас звернулася бабуся: вона чекала ремонт покрівлі із 2013 року. Ми закрили цю заявку наступного дня після її звернення.

Які послуги надає управитель?

 – Це обслуговування та поточний ремонт інженерних мереж у будинку: водопостачання, каналізація, опалення, електропостачання. Також це прибирання території, дезінсекція, обслуговування ліфтів, диспетчеризація ліфтів. Взимку додаються прибирання снігу, оброблення піском прибудинкових територій.

Скільки будинків зараз обслуговує «Нова якість»?

 – На сьогодні це 853 будинки. Останнім часом до нас додалися ще 8 будинків. Там були створені ОСББ на момент конкурсу. Проте вже після нього вони вирішили, що вигідніше передати функції «Новій якості», ніж займатися самостійної діяльністю. 

Окрім того, є будинки, які хотіли відмовитися від послуг управителя і створили ОСББ. Але після того, як вони порахували тариф, то зрозуміли, що з управителем буде дешевше. І тепер питають, чи можуть повернутися до нас.

Що вже зроблено компанією за майже 4 місяці?

 – На сьогодні «Нова якість» провела поточний ремонт дахів у 115 будинках, промито системи трубопроводів у 84 будинках, відремонтовано міжпанельні шви у 18 будинках, проведено дезінфекцію у підвалах 125 будинків.

Окрім того, ми облагородили 15 дитячих майданчиків. Триває процес завезення піску для підготовки до зими. Планується завезення 800 тонн піску.

Тобто робота активно ведеться. Для тих, хто вимагає всього і зразу, хочу наголосити: ми реформуємо по суті 50% житлово-комунальної сфери. Тому неможливо чекати результату, так би мовити, на другий день.  Зміни – процес поступовий.

Щоб вийти на рівень, який ми самі для себе визначили, треба час. Будинки мають зібрати кошти на ремонтні роботи. Управляюча компанія може ефективно працювати лише тоді, коли на накопичувальному рахунку є кошти. Тоді ми можемо зробити все в найдешевший спосіб швидко і якісно. 

Чому були нарікання, що «Новій якості» важко додзвонитися?

 – Так, спочатку були скарги, що важко додзвонитися на стаціонарні телефони. Причина – ці телефони не були пристосовані, щоб нам дзвонило все місто. Опісля ми запустили 10-канальний кол-центр і зняли напруження з дзвінками. Додали мобільні телефони. Далі уже було прохання, щоб при дзвінку повідомлялося, яка людина в черзі. І це теж вже працює. Тобто все робиться поступово. Ми наближаємося до стандартів, які собі самі поставили. Нагадаю телефони. Єдиний номер для дзвінків з мобільного: 291-51-51 Vodafone: (099) (066) (050) Lifecell (093) (073) (063) Kyivstar  (068) Додаткові номери Kyivstar (067) 299-51-51 та (096) 290-51-51. Також традиційно діє 56-01-01.

Чи може бути зменшена квартплата у будинках?

 – Управляюча компанія працює за винагороду, що становить 15% від суми тарифу. Сюди входять зарплати, користування кол-центром, абонентським відділом, загалом всією технікою.

Решта коштів – це гроші на утримання будинків. Вони діляться на постійні витрати і накопичувальний фонд. Коли ми бачимо, що у цьому фонді зібрано достатньо коштів, то немає сенсу продовжувати їх збирати. Тому, коли був зібраний фонд, ми зменшили тариф по 25 будинках. Це триватиме й далі. Коли немає великих витратних проектів по будинку, то ми будемо зменшувати тариф.

Великі проекти, як-от, утеплення, модернізація системи опалення тощо, ми будемо обговорювати із кожним будинком. Якщо жителі голосують, що це потрібно, ми рахуємо кошторис, і будинок може взяти участь у програмі співфінансування міської ради.

Як жителям дізнатися про ситуацію з накопичувальним фондом?

 – Зараз програмісти київської компанії розробляють нам сайт, де працюватиме режим особистого кабінету. Сподіваюся, що в платіжках за жовтень уже будуть надруковані логін і пароль для заходу на сайт. Кожен зможе побачити там наступне: свої нарахування і оплату по квартирі, інформацію загалом по будинку, формування й витрати коштів накопичувального фонду.

Що зробити жителям, щоб скористатися співфінансуванням?

 – Очікуємо, що на наступній сесії міської ради будуть виділені кошти під цю програму. Жителі, що захочуть робити капітальний ремонт будинку, повинні звернутися до нас.

Наприклад, зараз ми порахували вартість ремонтів 150 ліфтів (всього планується ремонт 255 ліфтів). Уже порахована кошторисна документація. Як тільки будуть кошти на програму, ми винесемо це питання на обговорення будинку. У подальшому ці ремонти будуть проплачені в більшості не за рахунок додаткових внесків, а з накопичувального фонду.

Яку матеріально технічну базу та штат на сьогодні має «Нова якість»?

 – У нас задіяно більше 350 працівників, які обслуговують будинки: двірники, сантехніки, електрики, зварювальники, покрівельники, муляри, штукатури, інженерно-технічний персонал, водії тощо.

У наявності п’ять машин аварійної служби, дві машин сантехніків, одна для каналізаційних мереж, одна – електрики, ще одне авто в резерві. Коли багато заявок по певному напрямку, то ми викликаємо додаткову зміну тих людей, які потрібні в цей момент.

Додатково у нас ще 15 машин на дільницях. 

Чому жителі будинків не підписували договори з управителем?

 – Згідно із законом про житлово-комунальні послуги, якщо конкурс проводить міськвиконком, то договір підписується уповноваженою особою органу місцевого самоврядування за кожен з будинків окремо. Жителям будинків не треба підписувати договори. Наприклад, коли договір укладається з ОСББ, то там його теж підписує людина, яку жителі уповноважили на це на зборах.

Що буде з тими, хто не платить за послуги «Нової якості»?

 – Ми дали час жителям, щоб вони усвідомили зміни, щоб люди були належним чином проінформовані через інтернет, газети, радіо та телебачення.

Станом на серпень рівень проплат становить  82%. Зараз наші юристи будуть розсилати попередження тим, хто не оплатив послуги, з вимогою заплатити протягом 15 днів. Якщо і після цього не будуть сплачені кошти, ми будемо змушені звертатися до суду. Як наслідок, людина буде вимушена оплатити ще судові витрати.

Ми відчуваємо відповідальність перед тими, хто сумлінно сплачує. Варто розуміти, людина, яка не платить, по-перше, шкодить всьому будинку, по-друге, вона ще й відтягує в часі процес із зменшенням тарифу для будинку.

***

Нагадаємо, з червня цього року послуги по утриманню багатоквартирних будинків у Черкасах надає приватний управитель. Договір із ним був укладений за результатами конкурсу, який проводим міськвиконком.

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
коментарі

1 Коментар

  1. Чому серед “основних питань” відсутнє про ненадання піль категоріям громадян, яким ці пільги надані Законом України (багатодітні сім’ї)? На запит до Департаменту соцполітики отримали відповідь, що ми маємо право і ненадання – є порушення Закону. Пільговиків не стосується питання відшкодування державою (місцевим бюджетом) коштів за надані пільги.
    Закон має діяти.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.