7 міфів про “Нову якість”. Що треба знати черкащанам?

З початку роботи управлінської компанії “Нова якість” з уст політиків-популістів пролунали десятки гучних та неправдивих фактів про компанію. Часто через нівелювання важливих деталей про товариство та незнання законодавства, мешканці піддаються на провокації: перестають сплачувати за надану послугу, надсилають заяви про відмову від їх отримання, не розуміючи підстав для таких дій.

Аби популістичні заяви не стали причиною ваших негараздів у майбутньому, розвінчуємо 7 найпоширеніших міфів та пояснюємо, як це може вплинути на якість надання послуги, субсидію тощо.

Міф №1. Компанія назбирає мільйони і зникне

Правда:  

Кожен будинок має свій особистий рахунок. Управитель списує щомісяця лише кошти на обов’язкові витрати (електроенергію, обслуговування ліфтів, роботу двірників, аварійних бригад тощо), решта надходжень формують накопичувальний фонд будинку. На власний розсуд “Нова якість” не має права їх використовувати, окрім витрат на поточний ремонт по будинку.

Засновники “Нової якості” вже не один рік працюють в місті. Мають доброчесну репутацію, є засновниками товариств, одне з яких функціонує понад 60 років. Компанія налічує сотні працівників, має арсенал  необхідної техніки та обладнання.

Міф №2. Хай спочатку покажуть роботу, а потім вирішите, чи варто платити

Правда:

Система так не працює. Будинок – це власність мешканців, тому його утримання – їхня відповідальність. Управлінська ж компанія лише надає послугу з управління на комерційній основі.

Що це означає? Аби у вашому будинку справно працював ліфт, було освітлення в місцях загального користування, а на аварійні виклики приїздили наші бригади, потрібно вчасно сплачувати рахунок за послугу. Ці кошти витрачають виключно на потреби вашої багатоповерхівки.

Міф №3. Вони не впораються із управлінням та негабаритом

Правда:

Впораємося. Перелічені послуги надають різні підприємства. Кожне із них обслуговує різна  техніка та робітники, які щоденно працюють над наданням передбачених договорами послуг.

Управлінням будинками займається понад 350 працівників. Компанія має на озброєнні 25 одиниць техніки. Цілодобово працює 5 аварійних бригад (у колишніх СУБах була лише одна). Щодня вони мають близько пів сотні виїздів за терміновими заявками.

У надання послуги із вивезенням негабариту залучені понад 60 осіб. На озброєнні – 30 одиниць техніки. Вони обслуговують все місто. Щодня вивозять понад 140 кубічних метрів сміття.

Нагадаємо, компанія, згідно із графіком, вивозить негабарит із 210 майданчиків для збору сміття з багатоквартирних будинків та від кожного двору – у приватному секторі в день вивезення твердих побутових відходів.

Міф №4. “Нова якість” не відпускає будинки в ОСББ

Правда:

Вже дві багатоповерхівки Черкас, які обслуговувала компанія, перейшли на іншу форму управління – мешканці створили ОСББ.  Натомість підписали угоду з “Новою якістю” про обслуговування аж близько 10 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Для розірвання угоди з будинком управлінська компанія має два місяці. Цей термін передбачений законодавством для вивчення документів ОСББ. У нашій практиці вже траплялися протоколи створення ОСББ, які мали факти підробки. Нині зареєстровані 4 заяви про злочини.

Міф №5. В ОСББ тариф – менший, а послуг – більше

Правда:

Середній тариф в черкаських ОСББ суттєво не відрізняється від того, який обґрунтувала управлінська компанія. Для порівняння: винагорода управителя по будинку, який щомісяця збирає 20 тисяч гривень, складає 3 тисячі (лише 15%). В окремих ОСББ ж витрати на зарплати лише голови та бухгалтера складають близько 12-15 тисяч гривень. Це більше половини місячного бюджету на утримання будинку.

Щодо послуг: управлінська компанія має необхідну техніку, фахівців та дозволи на виконання усіх робіт, які передбачені договором. Це дозволяє економити час та кошти. ОСББ доводиться залучати всі ці ресурси зі сторони. На ринку вартість послуг подекуди у рази вища.

Міф №6. Управителю можна не платити, ви ж договір не підписували

Правда:

З такими голослівними заявами нині виступають деякі черкаські політики. Пояснюємо: договори на управління із понад 850 будинками були підписані Черкаською міською радою. Чому не кожним з мешканців? Адже Законом України “Про житлово-комунальні послуги” не передбачені індивідуальні договори на управління будинками, якщо управителя визначено виконкомом на конкурсі.

Цитуємо статтю 15:

“Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком укладається від імені співвласників багатоквартирного будинку уповноваженою особою органу місцевого самоврядування”.

Міф №7. Щоб не платити за вивезення негабариту достатньо заяви про відмову

Правда:

Чинними положеннями законодавства не встановлено порядку відмови від надання цієї послуги з урахуванням особливостей накопичення великогабаритного сміття та потреби у його прибиранні. Тому заяви, які надходять від жителів міста під впливом популістичних промов політиків, не мають ніяких юридичних наслідків.

Закликаємо бути відповідальними: справно сплачувати за надані послуги та укладати договори. Адже Закон України «Про житлово-комунальні послуги» говорить, що споживач не звільняється від оплати послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.

Чим може загрожувати несплата за послугу?

  • Накопичення боргу!
  • Втрата субсидії!
  • Відсутність коштів на рахунку для виконання робіт та обслуговування будинку!
*Імідж-інформація
коментарі
1 Коментар
  1. якисть нова и тарифы а работают по старому.сплошная лапша на ушах.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *