Аудитори нарахували у міській раді 800 млн збитків. Чиновники – виправдовуються

За даними перевірок Державної аудиторської служби, обсяг недоотримання коштів міського бюджету Черкас разом із матеріальною шкодою КП “Черкасиводоканал” за 5 років склав понад 800 млн грн. Натомість чиновники та міський голова вважають, що кошти витрачалися відповідно до нагальних потреб та без порушень. 

Про це вони повідомили під час пресконференції міського голови Черкас Анатолія Бондаренка 13 жовтня.

Аудит міського бюджету міста Черкаси провели в департаменті фінансової політики та у фінансово-господарській діяльності в п’яти департаментах міськради, серед яких – департамент управління справами та юридичного забезпечення, департамент ЖКК, департамент економіки та розвитку, департамент охорони здоров’я та медичних послуг, департамент архітектури та містобудування, а також КП “Черкасиводоканал”.

За словами міського голови Черкас Анатолія Бондаренка, замість зазначених на папері 30 робочих днів аудитори фактично перебували на території міськради 65 робочих днів, чим задавали незручностей працівникам мерії. 

Загалом за період з 01.09.2015 до 31.05.2020 перевіряючі виявили порушень на понад 800 млн грн. 

Зокрема, аудитори зафіксували недоотримання міським бюджетом 165,9 млн грн доходів на підготовку учнів, які є жителями Черкаської області у формі міжбюджетних трансферів з обласного бюджету міському бюджету або платної освітньої послуги закладів профтехосвіти. 

– Перше порушення стосується фактично того, коли держава передала нам ПТУ. Це сталося з початку календарного, а не навчального року. Держава повинна була забезпечити нам освітню субвенцію на дітей, які є жителями Черкаської області та інших областей. Неодноразово я звертався до голів обласних державних адміністрацій і ця дискусія неодноразово піднімалася й в ЗМІ, – зазначив Анатолій Бондаренко. – Виходить, що ми повинні були наші ПТУ закрити й скоротити персонал, і виключно навчати лише тих учнів, шо є жителями міста Черкаси. Зрозуміло, що ми направили заперечення.

Серед інших порушень у департаменті освіти та гуманітарної політики:

  • недоотримання 46,3 млн грн через встановлення міськрадою пільгової батьківської плати в розмірі 60% вартості харчування дітей у дошкільних навчальних закладах;
  •  недоотримання 20,2 млн грн через незабезпечення наповнюваності чотирьох загальноосвітніх навчальних закладів (№6, 25, 29 та НВО №36), які варто було реорганізувати;
  • недоотримання 15,9 млн грн через незабезпечення скорочення працівників загальноосвітніх навчальних закладів (крім педагогічних) щонайменше на 10% відповідно до п. 4 ч. 6 Прикінцевих положень Закону України від 24.12.2015 №911-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів;
  • недоотримання 7,9 млн грн, спрямованих на функціонування додаткових класів в семи загальноосвітніх навчальних закладах міста Черкас, що не є достатньо наповненими;
  • недоотримання через нарахування виплати працівникам департаментів, серед яких освіти та гуманітарної політики, допомоги на оздоровлення в розмірі середньомісячної заробітної плати, а не в розмірі посадового окладу. Загальна сума недоотримання усіма департаментами – 18, 2 млн грн.

Очільник департаменту освіти та гуманітарної політики Сергій Воронов натомість зазначив, що “фактично аудитори відкрили ящик пандори”, оскільки колег в інших областях виявлені в Черкасах порушення стимулюватимуть перекладати фінансування на державний бюджет.

Щодо недоотримання коштів через фінансування недостатньо заповнених класів Сергій Воронов додав, що таке рішення було прийнято у зв’язку з тим, що за законом міста обласного значення не можуть мати шкільних автобусів, а при реорганізації класів більшості дітей довелося б добиратися до навчальних закладів, розташованих задалеко від їхнього дому. 

Також він вважає, що під час перевірки “мало місце упереджене ставлення”. 

– У нас одна з найвищих наповнюваностей в країні, – констатував Воронов.

Ще 107,3 млн гривень, згідно з висновками аудиторів, було недоотримано міськими закладами охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на їхнє утримання. Пов’язують це з тим, що  протягом 2017 – 2019 років та перше півріччя 2020 року було проліковано 20 796 пацієнтів, що не є жителями міста Черкаси. 

Щодо цього порушення міський голова вважає, що медичні заклади надавали невідкладну допомогу пацієнтам, які цього потребували, незалежно від району. А відповідальність за недоотримання коштів перекладає на керівників територіальних громад області, ОДА та обласної ради, які не підтримали листи з пропозиціями надання субвенції міському бюджету за це.

Крім цього, у сфері охорони здоров’я було виявлено ще такі недоотримання:

  • 38,4 млн грн – непереведення окремих типів закладів на самоокупність ( “Астра”, “Черкаська міська реабілітаційно-оздоровча поліклініка” та “Черкаська міська стоматологічна клініка”);
  • 23,1 млн грн – включення до мережі департаменту охорони здоров’я комунального некомерційного підприємства “Черкаська міська інфекційна лікарня”, яка є лікувальним закладом охорони здоров’я, що надає вторинну медичну допомогу та має фінансуватися з обласного бюджету;
  • недоотримання через нарахування виплати працівникам департаментів, серед яких і охорони здоров’я та медичних послуг, допомоги на оздоровлення в розмірі середньомісячної заробітної плати, а не в розмірі посадового окладу. Загальна сума недоотримання усіма департаментами – 18, 2 млн грн.

Порушень на 66,8 млн грн виявили перевіряючі в КП “Черкасиводоканал”. Недоотримання коштів аудитори вбачають від централізованого водовідведення внаслідок невиставлення рахунків по переробці стоків. 

Натомість очільник комунального підприємства Сергій Овчаренко стверджує, що порушення – надумані, а також не виключає можливості звернення до суду. 

– Ми були абсолютно спокійні, але ця перевірка нас здивувала: перевіряючі абсолютно не брали до уваги наші зауваження. Усі ці зауваження (зазначені аудиторами в актах, – ред.)  – це лише на думку перевіряючих. Якщо брати по пунктах ці порушення – вони абсолютно всі надумані, – стверджуває Овчаренко.

Водночас на вказаному комунальному підприємстві  аудитори виявили ще й такі недоотримання коштів:  

  • 27, 6 млн грн – здійснення в 2017-2019 роках та І півріччі 2020 року витрат із міського бюджету щодо гарантійних зобов’язань за позичальників та не повернутих підприємствами (сплачені міським бюджетом кредити КП “Черкасиводоканал” та КП “Черкаситеплокомуненерго”, які підприємства не повернули); 
  • нарахування та виплата працівникам допомоги на оздоровлення в розмірі середньомісячної заробітної плати, а не в розмірі посадового окладу. Загальна сума недоотримання усіма департаментами та КП – 18, 2 млн грн;
  • 8,9 млн грн – унаслідок невжиття належних заходів стягнення дебіторської заборгованості за надані КП “Черкасиводоканал” послуги, що була просто списана.

Також не згодні з висновками аудиторів у департаменті фінансової політики. Там стверджують, що в отриманому ними акті ревізії були наявні порушення по іншим департаментам. 

Серед інших виявлених аудиторами недоотримань:

  • 53,1 млн грн за незапровадження збору за місця для паркування транспортних засобів на території  міста Черкаси;
  • 24,3 млн грн унаслідок неприйняття міськрадою рішень щодо своєчасного виготовлення технічної документації із нормативної оцінки грошової оцінки земель;
  • 11, 6 млн грн через здійснення видатків на утримання бюджетних установ;
  • 7,5 млн грн через здійснення видатків на фінансову підтримку громадської оргнізації “Баскетбольного клубу “Країна Баскетболія”, яка не має статусу всеукраїнської, та підтримки семи ГО, які надають соціальні послуги;
  • 6,7 млн грн – через довготривале вирішення питання щодо затвердження містобудівної документації “Внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізаці)”, що призвело до прийняття рішень всупереч законодавству згідно з якими здійснено відчуження земельних ділянок із комунальної власності в приватну. 

Аудиторську перевірку чиновники вважають такою, що мала на меті “паплюження п’ятирічної діяльності міської ради”.

– Люди, які виконували перевірку, самі усвідомлювали, що виконували злочинний наказ. І повірте мені, що вони відповідатимуть, – зазначив Анатолій Бондаренко. – Я не знаю, ким оточив себе президент, але ці люди потрохи доведуть нашу країну до прірви. 

Нагадаємо, раніше Державна аудиторська служба України повідомляла про блокування та неможливість проведення перевірки департаменту освіти та гуманітарної політики через недопуск перевіряючих.

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі
1 Коментар
  1. Заказуха то понятно, нечего было прыгать выше головы. Но исходя из Толиных изречений, терять деньги, потому что, видите ли, ему сложно запоминать, какие бумажки ему на подпись несут, ничего удивительного в растратах нет

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *