Хобі стало справою життя: у Черкасах з’явився крафтовий виробник натуральної косметики

Обкладинка косметика

Виготовляти натуральну косметику, що безпечна як для людей, так і для природи, можливо. Крафтовий бізнес у Черкасах започаткувала Юлія Марченко. Мама трьох дітей перетворила своє хобі в справу життя. “Краще робити і боятися, ніж не робити зовсім”, ー каже засновниця бренду ANVI. Її творчість із авторських рецептів тепер втілюється в шампунях, бальзамах для губ, дезодорантах, кремах і сироватках власного виробництва. 

Історію про те, як ризикнути і створити під час війни етичне й веганське виробництво, “їстівну” косметику, при цьому використовуючи Zero Waste пакування, черкащанка розповіла “18000”. 

“Напевно, це моє покликання”

Задовго до того, як стати підприємицею у сфері косметики, дівчинка на ім’я Юлія переїхала зі Ставпропільського краю на батьківщину батька ー в Україну, на Шполянщину. Навчалася менеджерству в уманському університеті. Пізніше переїхала в Черкаси і працювала за спеціальністю на різних підприємствах і фірмах.  

ー Далі стався затягнутий декрет: маю трьох діток. Потім уже не хотіла повертатися до попередньої роботи й вирішила втілювати свою мрію, ー захоплено розповідає жінка. 

Переломний момент стався після народження сина. Юлія каже, що подивилася на склад дитячих засобів і не зрозуміла, чому має наносити їх на шкіру своєї дитини, адже вони містять, наприклад, продукти нафтопереробки. Також жінка почала цікавилася, що в складі косметики, якою користується сама. 

ー Напевно, це моє покликання. Я творча людина. Завжди хотілося щось створювати, але якщо й робити, то щось корисне. З часом захопилася косметикою, тепер творю в цьому напрямку, ー каже черкащанка. 

Крем

Авторські рецепти під час навчання в британській школі 

До відкриття власної справи Юлія цілеспрямовано йшла чотири роки. Базові знання для створення косметики вона здобула в британській школі органічної косметики, підтвердивши їх на іспитах. Хоча каже, що навчання для неї залишається безперервним.

ー До того, як потрапити в британську школу, я багато спостерігала за людьми, які працюють із косметикою в Америці та Європі. Дізнавалася, де вони навчалися, як будують бізнес, ー пояснює Юлія. ー Навчання в британській школі тривало онлайн, це був платний курс, але диплом отримала за результатами іспитів. Були і тести, і домашні завдання з виготовлення косметичного засобу.

Під час занять із британськими фахівцями Юлія створювала свої перші рецепти, формули перевіряли, вдосконалювали, а потім вони “оживали”. Так одним із перших з’явився бальзам для губ із кокосової олії та рисового воску.  

ー Мені хотілося створювати таке, щоб було бажання самій цим користуватися. Маю бзик: якщо можеш зробити сама, то зроби, ー сміється Юлія. ー Я здобула освіту, щоб розуміти ази в косметиці, визначитися з напрямками розвитку, щоб бути впевненою, що роблю продукт згідно зі стандартами і він не зіпсується. Коли йдеться про бізнес, за якість товару треба відповідати своїми ім’ям і репутацією. 

Рецептура косметики

“Косметика ー це та справа, якою я б все одно займалася, навіть просто так”

Офіційно підприємицею Юлія Марченко стала у вересні 2022-го. Зізнається, що війна також є одним із факторів, який підштовхнув її до створення власної справи. Після вторгнення вона з сім’єю виїхала за кордон, але за кілька місяців повернулася в Україну.

ー Коли ми тікали від війни, взяла з собою лише шампунь і дезодорант. Тоді трішки страждала, що не мала ще чогось із косметики. Водночас розуміла: навіщо мені купувати її, якщо сама знаю, як створити косметику і що в неї класти, ー розповідає черкащанка.

Каже, що тоді з’явилося відчуття моменту ー коли ж діяти, як не зараз. Рішення про відкриття бренду підтримав і чоловік Юлії. 

ー Він фінансист, але допомагає мені як і з бізнесом, так і вдома. Завжди кажу, що відкрити свій бізнес було не важко, бо з усіма паперами мені допомагає чоловік, ー жартує Юлія. ー А страхи були і є зараз. Щоразу страшно переходити на новий етап, але краще робити й боятися, ніж нічого не робити. Я відчуваю, що маю амбіції, особливо коли люди надсилають схвальні відгуки й дивуються нашій продукції. Косметика ー це та справа, якою я б все одно займалася, навіть просто так.

Із обладнанням допоміг грант, із людьми – Центр зайнятості 

Відкриття бізнесу починалося з пошуку приміщення, облаштування там каналізації й витяжки. Отриманий грант на власну справу допоміг із купівлею обладнання.

ー Зробили косметичний ремонт власними силами і почали збирати необхідні меблі. За місяць отримали грант на 250 тисяч гривень, придбали лабораторне обладнання, зокрема для виробництва шампунів. Замовили пресувальну машину. Ще в нас є міксер і машина для розливу бальзамів, дозатор і лабораторна мішалка, ー описує своє виробництво підприємиця. 

Мішалка для косметики

Із часом сформувалася команда, адже крафтове виробництво, попри залучення обладнання, потребує ручної роботи. Працівників Юлія відбирала самостійно. Каже, що з пошуком кадрів їй допоміг Центр зайнятості. Нині в лабораторії разом із засновницею бізнесу працює технолог. Є людина, яка допомагає пакувати товар і відправляти його клієнтам. СММниця слідкує за сторінкою бренду в інстаграмі. 

ー Шукала фахівців, але все одно навчала їх нашій технології, оскільки рецептуру писала сама і сама ж за нею виготовляла. Ми постійно вдосконалюємо рецепти, кожні кілька місяців знаходимо новий інгредієнт і оновлюємо продукцію. Для нас це принципова позиція, ー каже Юлія. 

Також читайте. Із досвідом у власну справу: подружжя черкащан розвиває сироварню на Звенигородщині.

Бізнес ー це і про маркетинг 

Паралельно, навчаючись новим напрямкам у сфері косметики, черкащанка вивчає маркетинг. Ці знання допомагають їй краще розуміти клієнта і втілювати свій творчий задум. 

ー Мені важливо, щоб покупець був задоволений продуктом. Щоб коли відкривав коробочку, виникав ефект “вау”. Наприклад, ми подбали про людей, які не люблять аромати, для них також є пропозиції, ー розповідає підприємиця. 

Бальзам для губ

Першим був створений бальзам для губ. Юлія пояснює, що він найпростіший у виробництві, відповідно, недорогий, тому покупця легше переконати його спробувати. Після вдалого використання одного продукту клієнт звертається за іншою косметикою. Наприклад, щоб перевірити якість шампуня, покупцю пропонують пробничок із найменшою вагою.

ー У людей є великий страх пробувати щось нове, у дівчат, наприклад, змінити шампунь. До речі, до твердих шампунів досі є недовіра. Покупцю простіше зробити невеликий “дотик” ー придбати бальзам для губ. Якщо не сподобається ー не так сумно, ー каже черкащанка і додає жартівливо: ー Моя донька так розпробувала бальзам, що з’їла пів тюбика, але нічого страшного, в них їстівний склад. 

Закордонна сировина й український вайб  

Сировину для косметики черкащанка замовляє з різних країн: Японії, Німеччини, Франції, Нідерландів. Цю основу під час виробництва поєднує з українськими активами. 

ー Нині модно додавати олію дині Калахарі, але ми транслюємо, що українська конопляна олія є набагато кориснішою. Який там насичений склад! Те саме можна сказати і про обліпихову олію, а ще є олія зародків пшениці, шипшини, гарбузова ー супер. Також використовуємо багато екстрактів: м’ятний, кропив’яний, з вівса, ー пояснює Юлія Марченко. 

Для твердих шампунів підприємиця закуповує ПАРи ー поверхнево активні речовини. Здебільшого їх отримують із фракції кокосової олії або інших рослинних олій. Вони відповідають за піноутворення й очищення шкіри голови й волосся. У свій продукт Юлія додає різні активи, наприклад, для жирної шкіри голови: кропиву, гідролізатор пшениці, який є аналогом кератину, ефірну олію м’яти, ментол.  

Для дезодоранту, на який підприємиця витратила до двадцяти спроб, аби він був натуральним, дієвим і гарно наносився, із діючих речовин потрібен оксид цинку та магнію. Вони чинять бактеріальну дію, але працюють не так грубо, як хімічні речовин ー створюють середовище, де бактерії не розмножуються. Ці мінерали також надають постачальники. 

Багато часу Юлія приділила й ароматам, їх більше десяти. Є і “свіжий”, і “невагомий”, а ще “цитрус”, “лаванда”, “кедр” й “ліс після дощу”. Наприклад, у складі останнього ー ефірні олії ялівця, м’яти і лаванди. Жінка каже, що це важливий компонент продукту, над яким часто фантазує. 

ー Цей аромат ще не презентували, але хочу його виділити. Це крем із апельсином і корицею. Він має цитрусово-новорічний аромат. У складі ー справжні частинки кориці. Я турбуюся про запах, тому не використовую синтетичних ароматів, тільки ефірні олії або природні, як кориця, ー розповідає черкащанка. 

Екологічна, етична і веганська 

Продукція, яку створює Юлія, заснована на кількох принципах. Вона екологічна, оскільки не має синтетичних і штучних складових або продуктів нафтопереробки, наприклад, парафіну, чи силіконів. Косметика також етична, бо її не тестують на тваринах. Крім того, веганська ー не містить продуктів тваринного походження, таких як колаген, що добувають зі шкіри корів. 

ー Ми вже маємо технічні умови. Тобто кожний рецепт затверджений Держпродспоживслужбою. Нині займаємося міжнародною сертифікацією, ー підтверджує підприємиця. 

Шампунь

А ще свою продукцію Юлія називає дієвою. Каже, щоб перевірити це, потрібно багато часу. Орієнтуються, зокрема, на відгуки клієнтів. 

ー Те, що косметика працює, ー це суб’єктивна думка. Бо цей процес потребує часу. В 90 % випадків клієнти кажуть, що з твердим шампунем шкіра голови залишається свіжою на один день довше, ніж раніше. Оце і є результат дієвості, ー каже Юлія.  

Жартує, що спершу свої творчі спроби тестує на чоловікові й друзях, а потім вже взаємодіє з аудиторією. 

ー Коли сформувалася вже певна кількість клієнтів, ми анонсуємо вихід нового продукту і формуємо групу охочих протестувати цей зразок. Товар надаємо безкоштовно й чекаємо на відгуки. За ними потім вдосконалюємо косметику, ー розповідає черкащанка. 

Ще один принцип, який застосовують для черкаської косметики, полягає у пакуванні, що є безвідходним. Юлія пакує свій товар лише у скляну й паперову тару, останню доводиться замовляти з Китаю. Екологічне пакування не шкодить ні природі, ні товару.

Пакування косметики

До речі, нерафіновані олії, на яких створена косметика, збагачені корисними речовинами, що насичують шкіру, й мають невеликий термін придатності ー від шести місяців до року.

“Хочу розповідати про крафтову й натуральну косметику. Вона існує, її треба використовувати”

Нині крафтове виробництво з Черкас може працювати, виготовляючи двотижневий запас продукції. Кожного дня в лабораторії створюють один із видів продукції бренду. 

ー Рахували, що здатні виготовляти до двохсот одиниць на день, ー розповідає Юлія. ー Із кожним місяцем кількість клієнтів збільшується ー це близько трьохсот замовлень із різних міст країни. 

Придбати косметику Юлії Марченко можна в двох роздрібних точках продажу косметики в Києві або ー отримати поштою, замовивши її на сайті або в інстаграмі. Нині підприємиця планує розширення бізнесу й запуск нових продуктів, щоб поставляти свій товар і для черкасців у місцеві магазини. Жінка запевняє, що вже має рецептів на кілька років уперед. 

Юлія Марченко

ー Я хочу, щоб якомога більше людей знали про альтернативу, що не обов’язково користуватися брендами з масмаркету. У природи є стільки класних продуктів, з яких можна добути корисні інгредієнти. Хочу розповідати про крафтову й натуральну косметику, що вона існує і що її треба використовувати, ー зазначає черкащанка. 

Також читайте. Солодкий стартап: як на уманській пасіці зародилося виробництво авторського крем-меду.

Фото Юлії Марченко

“18000” і Хамаза збирають 3 мільйони гривень на подарунки для ЗСУ. Стань Миколайчиком для воїна! Відправляй свій важливий донат на банку. Більше інформації та інші реквізити ТУТ.

коментарі
5 Коментарів
  1. Як Вас знайти ?Адреса в Черкасах?

    1. Зв’язатися з героїнею матеріалу можна або через сайт бренду, або в інстаграмі. Покликання на обидва джерела є наприкінці статті

  2. Где можно познакомиться с продукцией.

  3. Чому одразу не вказуєте де можна придбати?

    1. У статті ж написано, як замовити))). Зокрема, адреса сайту

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *