Черкаський аеропорт. Робота з обмеженнями і ще 367 мільйонів для повноцінного функціонування

На сьогодні першочергове завдання для Черкаського аеропорту – введення його в експлуатацію. Злітно-посадкова смуга зможе запрацювати з обмеженнями щодо класу літаків.

Для зняття обмежень і подальшої повноцінної роботи об’єкту треба ще 367 мільйонів гривень. Із відповідними проектами обласна адміністрація уже звернулася в «Укрінфрапроект» для отримання державного фінансування.

Про це йшлося сьогодні у приміщення аеропорту під час обговорення подальших перспектив роботи та розвитку проекту. «18000» вибрав головне із брифінгу за участі керівництва області та правоохоронних органів.

Історія питання і кримінальний шлейф

У 2017 році облрада виділила 1,34 млн грн на проектування Аеропорту. Вартість проекту склала 128 мільйонів гривень. Автор проекту – ТОВ “Рестал”. Підрядник, який виграв тендер на ремонт злітно-посадкової смуги – “Ростдорстрой”.

Роботи розпочалися у 2018 році. На сьогодні аеропорт не введений в експлуатацію, освоєно уже 125 мільйонів. За словами голови Черкаської ОДА Олександра Скічка, його готовність – 95%.

У 2018 році черкаська поліція та НАБУ розпочали розслідування ремонтних робіт в аеропорту, точніше – можливе завищення цін під час реконструкції злітної смуги.

Зокрема, йшлося про можливе суттєве завищення вартості георешітки, яку підрядник використовував для ремонту покриття злітної смуги. У ході розслідування цієї справи детективи НАБУ провели обшуки у колишнього керівництва області. Детально ми писали про це ТУТ.

Слідчі стверджували, що проектант “роздув” першочергову вартість ремонту із стартових 80,3 мільйонів гривень до 128,9 мільйона.

Проте сьогодні, 7 квітня, під час брифінгу заступник начальника ГУНП в Черкаській області Євген Рогачов повідомив, що ні слідчі черкаської поліції, ні детективи НАБУ не виявили розтрат, завищення цін чи об’ємів робіт під час реконструкції смуги. Тобто всі роботи відповідають проекту. Далі поліція обіцяє дослідити безпосередньо сам проект на предмет його відповідності технічним умовам. Результати відповідної експертизи обіцяють оприлюднити в другій половині травня.

Першочергове завдання – введення в експлуатацію. Аеропорт зможе працювати, але з обмеженнями

За словами голови Черкаської ОДА Олександра Скічка, на сьогодні наш аеропорт є в проекті розвитку аеропортів на 2022 рік. Завдання мінімум: ввести його в експлуатацію.

Для цього треба погасити кредиторську заборгованість (3,9 мільйона гривень), отримати сертифікат відповідності закінчення будівництва об’єкту, передати з департаменту капітального будівництва у власність облради та отримати сертифікат аеродрому. Це означатиме, що аеропорт зможе приймати малі літаки з обмеженнями.

Як пояснює Скічко, у результаті ремонтних робіт на злітно-посадковій смузі аеропорт може отримати класифікацію покриття PCN-26. Це впливає на технічні характеристики літаків, які може приймати аеропорт: на сьогодні це судна з обмеженнями 60 тонн. Це літаки класу «Ембраєр», у той же час більшість авіакомпаній використовують інший клас – «Боїнг». Після здачі в експлуатацію смуга зможе приймати один літак на добу.

Скічко розказує, що, окрім злітно-посадкової смуги, є також й інші обмеження. На сьогодні ні руліжка, ні перон не можуть приймати «Боїнг». Таким чином після ремонту злітно-посадкової смуги аеропорт зможе приймати лише літаки класу «Ембраєр». Проблема в тому, що такі літаки є дорогими в обслуговуванні. Тому це створить складність у знаходженні авіакомпаній для аеропорту.

Для повноцінної роботи аеропорту і щоб зняти всі обмеження, треба 367 мільйонів гривень

За словами Олександра Скічка, щоб зняти ці обмеження, треба виконати такі роботи:

  • 76 мільйонів для руліжки;
  • 168 мільйонів для капремонту перону;
  • 76 млн для світло-сигнального обладнання (без нього аеропорт зможе працювати лише у світлу пору доби);
  • 47 мільйонів для огородження.

Скічко додає: усі ці проекти подані на розгляд “Укрінфрапроекту”, для державного фінансування, оскільки суми є непідйомними для обласного бюджету.

Реклама МХП

коментарі
Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *