Сьогодні в Черкасах відкрили виставку експонатів з підкупу виборців, чорного піару та політичної реклами “Музей виборчого трешу”. Організатори – Рух ЧЕСНО та Суспільне мовлення. До створення черкаської експозиції долучився також Комітет виборців України.
Про це пише “Суспільне“.
Парфуми, канцелярія, агітки, предмети побуту, одяг та продукти — все, чим обдаровували кандидати виборців під час передвиборчих кампаній, впродовж місяця містяни можуть побачити за адресою вулиця Байди Вишневецького 35/1 у Черкасах.
Працюватиме виставка у будні з 9:00 до 18:00. Вхід — вільний. Дотримання карантинних норм — обов’язкове.
– Ми робимо виставку для того, щоб навчити людей розрізняти підкуп виборців, викликати у них емоцію супротиву до підкупу і щоб показати, якою має бути нормальна агітація, — зазначає комунікаційниця руху ЧЕСНО Ірина Вівчар.
– Важливо нагадати виборцям, що концерти, продуктові набори, аптечки, окуляри, насіння, все, що їм роздається напередодні виборів — це є прямий чи непрямий підкуп, — додає продюсерка Черкаської філії Суспільного Олена Баніна.
Громадянська мережа “ОПОРА” на Черкащині вже зараз, ще до офіційного старту виборчого процесу, фіксує роздавання продуктових наборів, надання матеріальної допомоги.
За словами координатора спостереження ГО ОПОРА за виборами у Черкаській області Захара Колісніченка, цьогоріч штрафуватимуть не лише тих, хто намагатиметься підкупити, а й тих, хто згодиться на підкуп.
– Також ми фіксуємо купівлю меблів для шкіл, футбольної форми, сертифікати на проходження безкоштовних курсів комп’ютерної грамотності та багато інших “благодійних” активностей від політичних сил і кандидатів, – каже Захар Колісніченко.
Виставки,організовані Рухом ЧЕСНО, вже працюють в Одесі, Харкові, Сумах, Житомирі. Незабаром експозиції відкриються у Кропивницькому, Херсоні та Чернівцях.