
На Черкащині модернізуватимуть систему оповіщення. Фото: Depositphotos
Черкаська ОВА уклала договір щодо модернізації системи оповіщення населення з «монополістом» цих робіт в країні – компанією «Укрзалізничавтоматика». Саме під неї прописали всю процедуру закупівлі.
Про це пише «18000» у матеріалі – «Що і в кого найдорожче купували на Черкащині цьогоріч».
Деталі закупівлі щодо модернізації сирен
Згідно з договором, роботи з модернізації сирен в області мають виконати до кінця наступного року. Також вартість закупівлі зменшили зі 121 мільйона до 119 мільйонів. Всю суму мають профінансувати з місцевого бюджету.
На 2025 рік передбачено дещо менше 8 мільйонів гривень. За ці кошти мають виконати частину підготовчих, монтажних та пуско‐налагоджувальних робіт.

Закупівля з модернізації сирен
Що відомо про Укрзалізничавтоматику?
«Укрзалізничавтоматика» – компанія, що зареєстрована у Києві і є дистриб’ютором польських систем оповіщення «Digitex».
Директором ТОВ «Укрзалізничавтоматика» значиться Олексій Невінгловський, а власником є ТОВ «Нафтогазові технології», бенефіціар якого – Олексій Колесник.
Нині «Укрзалізничавтоматика» фактично є «монополістом» на ринку модернізацій систем оповіщення в Україні. Нині вона має угоди на відповідні роботи, які укладені із Миколаївською ОДА (86 мільйонів гривень), Вінницькою міською радою (49 мільйонів), Кам’янською міською радою (24 мільйони), Луцькою міськрадою (14 мільйонів) тощо.
Попри те, що фірма зареєстрована ще у 2010 році, тендерні успіхи, згідно з аналітичним порталом clarity.project, прийшли до неї лише влітку 2023 року, після активності Сергія Шахова із депутатськими зверненнями (про це далі – ред.). У 2023‐му компанія отримала замовлення на розроблення проєктів модернізації для Покровської та Кам’янської громад.
За інформацією clarity.project, «Укрзалізничавтоматика» уже має договорів на майже 200 мільйонів гривень, і ще очікує контрактів на 154 мільйони. Солідно, як для компанії, що до великої війни мала два публічні договори на 400 тисяч.
Хто такий Сергій Шахов?
За інформацією національних ЗМІ, публічна активність і «просування» питання необхідності модернізації систем оповіщення в регіонах розпочалася у 2023 році.
Hromadske інформує, що фактичним ініціатором питання нібито став народний депутат від групи «Довіра» Сергій Шахов. Зокрема, медіа публікує лист Шахова на адресу прем’єр-міністра Шмигаля від 20 лютого 2023 року. Там Шахов аргументує необхідність модернізації несвоєчасними сповіщеннями про повітряні тривоги і, як наслідок, загибеллю та пораненнями людей.
Сергій Шахов – скандальний народний депутат. Був одним із лідерів проросійської партії «Наш край», що була заборонена у 2024 році, а в 2025‐му – саморозпустилася. Зокрема, представником партії був нинішній колаборант із Херсона Володимир Сальдо.
У березні 2023 року Шахова оголосили у розшук у справі про недекларування майна на 88 мільйонів гривень. Навесні 2025 року «Схеми» повідомляли, що Шахов мешкає в елітних апартаментах у Дубаї.
Шахов приїздив у Черкаси у 2020 році перед місцевими виборами в межах власної піар‐кампанії, де розповідав, що першим із народних депутатів «здолав коронавірус». У Черкасах Шахов піарив представника партії Анатолія Нужного, який далі невдало балотувався на посаду міського голови, набравши півтора відсотка голосів.
У травні 2023‐го, невдовзі після вище згаданих листів Шахова до Шмигаля, медіа hromadske випустило великий матеріал про монополізацію ринку ТОВ «Укрзалізничавтоматика», про лобізм народного депутата та про нібито «російський слід» в історії компанії.
За версією журналістів, він прослідковується через радника Шахова – Миколу Самбожука.
Якщо коротко, то Самбожук через одного із своїх менеджерів може бути пов’язаний із Олексієм Колесником, який фактично є бенефіціаром ТОВ «Укрзалізничавтоматика». Окрім того, пише hromadske, Самбожук нібито мав аналогічний (впровадження систем оповіщення) бізнес в росії і, ба більше, за словами журналістів, із 2007 року мав російський паспорт. За ним, зокрема, нібито літав до Німеччини у 2020 році.
Детальніше читайте в матеріалі: Фірма з «російським слідом» може взятися за модернізацію сирен у Черкаській області. Ціна питання – 120 мільйонів.
Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю авторів ГО «Черкаської інформаційної агенції «18000» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу
Разом допоможемо черкащанам на фронті отримати транспорт і зв’язок. Донатьте у збір від «18000»!


