На смілянському фестивалі малої авіації влаштували аеробачення, польоти й майстер-класи

Фото: “Суспільне”

У Ротмістрівці на Смілянщині втретє організували фестиваль малої авіації “ЯСЛА”. Цього року, окрім виставки авіатехніки, показових і пробних польотів, тривало й аеробачення. 

Про це розповідає “Суспільне”.

Назва фестивалю розшифровується як “Я люблю Саміт Любителів Авіації”. Голова оргкомітету Володимир Осичнюк зазначив, головна мета фестивалю — об’єднати пілотів, аматорів та людей, які самі будують, конструюють і модернізують літальні апарати.

У межах фестивалю організували виставку саморобних літальних апаратів. Ці моделі оглядала технічна комісія, яка давала свої рекомендації.

Фото: “Суспільне”

Мета організаторів — дати можливість пілотам та конструктором поділитися досвідом, а ще — дізнатися як зробити так, щоб зареєструвати свої вироби та мати змогу “офіційно” на них літати.

— Ми поставили собі за мету зробити тут, на Смілянщині, центр аматорської авіації. Учора, в перший день фестивалю, ми провели установчі збори та створили Федерацію експериментальної, аматорської авіації України. Значна кількість літаків, які всі бачать на виставці, не можуть легально підніматися в небо. Ми хочемо, щоб колись вони мали змогу літати. Щоб це було безпечно, законно та доступно, — розповів пан Володимир.

Володимир Осичнюк додав, що зі своїми літальними апаратами на Черкащину з’їхалися учасники з усієї України. Мали бути й з-за кордону, однак завадила пандемія.

Фото: “Суспільне”

Враховуючи експериментальні моделі, зібрали близько сотні апаратів. Однак підніматися в повітря дозволили виключно зареєстрованим літакам. А гості фестивалю мали нагоду політати з досвідченими пілотами.

Олександр Голубніченко з Тернополя привіз на Смілянщину літак “Макряк”. Чоловік став пілотом у 1988-му році.

— У мене був літачок у 1991 році “Як-12”. Він мені дуже подобався і в мене була мрія зробити такий самий, але вдвічі менший. І зробив, — розповів пілот Голубніченко.

Фото: “Суспільне”

Додав, що це п’ятий літак, який він змайстрував власноруч. Колір для “Макряка” підібрала дружина, а назва — від імені персонажа “Качиних історій” Зигзага МакКряка.

Черкащанин Віктор Юзва в авіації із 1975 року. Він став одним із ідейних натхненників фестивалю.

— Я, коли був малим, бачив великі літаки і хотів літати сам. Починав у аероклубі, потім вступив до льотного училища. Велику роль у становленні мене як пілота зіграв легендарний Іван Кожедуб, — розповів чоловік.

Фото: “Суспільне”

На цьогорічних “ЯСЛАх” черкащанин презентував “Синицю”.

— Сьогодні вона виставкова. Конструював її пів року. Цей літачок зроблений для душі. Зібралися старі пілоти, які ще хочуть літати, і зробили. Це для того, щоб ми продовжували нормальне життя, — зазначив Віктор Юзва.

Із Ізюму, що на Харківщині, приїхав Микола Ярошенко. Сам розповів, що не пілот, та як спробував, уже не може жити без польотів.

— Ми тут були у 2019 році з друзями. Нам сподобалося. Цьогоріч вирішив приїхати уже зі своїм літальним апаратом, — зауважив пан Микола.

Фото: “Суспільне”

Ольга та Богдан разом із маленьким Сашком на цьому фестивалі вперше.

— Дитині цікаво все розглядати, та й самим тут подобається. Радує, що в нас розвивається ця галузь і нарешті звернули увагу й на Черкаський аеропорт. Є надія, що скоро не треба буде їхати в Бориспіль, щоб полетіти кудись на відпочинок, — розповів чоловік.

За словами Володимира Осичнюка, крім вистаки та польотів, у цьогорічній програмі фестивалю були майстер-клас по парапланеризму, авіамайстерня для дітей, кубинська вечірка з ді-джеями та пілотські “посиденьки”, на яких вони мали нагоду поділитися досвідом.

Фото: “Суспільне”

А ще — фінал конкурсу “Аеробачення”, де виконавці презентували свої авторські пісні про авіацію українською мовою. Організувати його вирішили після того, коли зрозуміли, що українській естраді бракує таких композицій.

Також новини “18000” є в Telegram і Viber, слідкуйте за нами в Instagram.

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Реклама МХП

коментарі
Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *