На смілянському фестивалі малої авіації влаштували аеробачення, польоти й майстер-класи

Фото: “Суспільне”

У Ротмістрівці на Смілянщині втретє організували фестиваль малої авіації “ЯСЛА”. Цього року, окрім виставки авіатехніки, показових і пробних польотів, тривало й аеробачення. 

Про це розповідає “Суспільне”.

Назва фестивалю розшифровується як “Я люблю Саміт Любителів Авіації”. Голова оргкомітету Володимир Осичнюк зазначив, головна мета фестивалю — об’єднати пілотів, аматорів та людей, які самі будують, конструюють і модернізують літальні апарати.

У межах фестивалю організували виставку саморобних літальних апаратів. Ці моделі оглядала технічна комісія, яка давала свої рекомендації.

Фото: “Суспільне”

Мета організаторів — дати можливість пілотам та конструктором поділитися досвідом, а ще — дізнатися як зробити так, щоб зареєструвати свої вироби та мати змогу “офіційно” на них літати.

— Ми поставили собі за мету зробити тут, на Смілянщині, центр аматорської авіації. Учора, в перший день фестивалю, ми провели установчі збори та створили Федерацію експериментальної, аматорської авіації України. Значна кількість літаків, які всі бачать на виставці, не можуть легально підніматися в небо. Ми хочемо, щоб колись вони мали змогу літати. Щоб це було безпечно, законно та доступно, — розповів пан Володимир.

Володимир Осичнюк додав, що зі своїми літальними апаратами на Черкащину з’їхалися учасники з усієї України. Мали бути й з-за кордону, однак завадила пандемія.

Фото: “Суспільне”

Враховуючи експериментальні моделі, зібрали близько сотні апаратів. Однак підніматися в повітря дозволили виключно зареєстрованим літакам. А гості фестивалю мали нагоду політати з досвідченими пілотами.

Олександр Голубніченко з Тернополя привіз на Смілянщину літак “Макряк”. Чоловік став пілотом у 1988-му році.

— У мене був літачок у 1991 році “Як-12”. Він мені дуже подобався і в мене була мрія зробити такий самий, але вдвічі менший. І зробив, — розповів пілот Голубніченко.

Фото: “Суспільне”

Додав, що це п’ятий літак, який він змайстрував власноруч. Колір для “Макряка” підібрала дружина, а назва — від імені персонажа “Качиних історій” Зигзага МакКряка.

Черкащанин Віктор Юзва в авіації із 1975 року. Він став одним із ідейних натхненників фестивалю.

— Я, коли був малим, бачив великі літаки і хотів літати сам. Починав у аероклубі, потім вступив до льотного училища. Велику роль у становленні мене як пілота зіграв легендарний Іван Кожедуб, — розповів чоловік.

Фото: “Суспільне”

На цьогорічних “ЯСЛАх” черкащанин презентував “Синицю”.

— Сьогодні вона виставкова. Конструював її пів року. Цей літачок зроблений для душі. Зібралися старі пілоти, які ще хочуть літати, і зробили. Це для того, щоб ми продовжували нормальне життя, — зазначив Віктор Юзва.

Із Ізюму, що на Харківщині, приїхав Микола Ярошенко. Сам розповів, що не пілот, та як спробував, уже не може жити без польотів.

— Ми тут були у 2019 році з друзями. Нам сподобалося. Цьогоріч вирішив приїхати уже зі своїм літальним апаратом, — зауважив пан Микола.

Фото: “Суспільне”

Ольга та Богдан разом із маленьким Сашком на цьому фестивалі вперше.

— Дитині цікаво все розглядати, та й самим тут подобається. Радує, що в нас розвивається ця галузь і нарешті звернули увагу й на Черкаський аеропорт. Є надія, що скоро не треба буде їхати в Бориспіль, щоб полетіти кудись на відпочинок, — розповів чоловік.

За словами Володимира Осичнюка, крім вистаки та польотів, у цьогорічній програмі фестивалю були майстер-клас по парапланеризму, авіамайстерня для дітей, кубинська вечірка з ді-джеями та пілотські “посиденьки”, на яких вони мали нагоду поділитися досвідом.

Фото: “Суспільне”

А ще — фінал конкурсу “Аеробачення”, де виконавці презентували свої авторські пісні про авіацію українською мовою. Організувати його вирішили після того, коли зрозуміли, що українській естраді бракує таких композицій.

Також новини “18000” є в Telegram і Viber, слідкуйте за нами в Instagram.

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *