Минуло більше місяця відтоді, як ТОВ «Сантехбудконструкція» (нині його підприємство-правонаступник – ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість») виграло конкурс і стало найбільшою управлінською компанією в місті.
У товаристві звітують, що зроблено за цей час і чи могли люди побачити зміни порівняно з роботою СУБів?
Водопостачання і каналізація
Проводиться поточний ремонт трубопроводів каналізації, водопостачання та опалення, здійснюється заміна насосів, водонапірної арматури.
– Ці роботи взагалі тривалий час не виконувались. Тому зараз ми займаємося тим, що «підчищаємо хвости» за СУБами. Оперативна служба міськвиконкому 1505 надала нам доступ до тих заявок, що люди подавали до СУБів кілька місяців і навіть кілька років тому. Ми виїжджаємо на місце, з’ясовуємо ситуацію, якщо заявка підтверджується – усуваємо проблему, – розповідає засновник ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Андрій Бортник. – А взагалі ми прагнемо добитися того, щоб ремонт каналізації був плановим, двічі на рік. Знаєте, як в старі добрі радянські часи. Якщо таку прочистку каналізації робити планово і вчасно, то кількість заявок на аварійний ремонт (тобто коли помешкання вже заливає нечистотами) зменшиться в десятки разів.
Двори
Понад 80 % черкаських дворів покосили. На жаль, СУБи цього року взагалі цю роботу не проводили, тому траву довелося косити вже сухою, перестояною, занадто високою. Звісно, якби покос виконувався вчасно, якість його була б кращою. Двадцять працівників компанії працюють над цим без вихідних і скоро завершать ці роботи по всьому місту.
Ремонт даху
По перших 26 адресах у Соснівському та Придніпровському районах Черкас розпочато роботи з поточного ремонту дахів. Заявки на ці роботи СУБи отримали ще кілька років тому, але нічого зроблено не було. Загальна сума цих заявок становить понад 3 мільйони гривень. Як обиралися ці адреси? В першу чергу звертали увагу на ступінь аварійності даху. А по-друге, велику роль грала наявність коштів на особистому рахунку будинку. Тобто якщо жителі будинку сплатили хоча б певну суму на той рахунок, з якого ТОВ «Сантехбудконструкція» має можливість узяти кошти на обслуговування цього будинку, то приймалось рішення про проведення ремонту.
– Річ у тім, – пояснює Андрій Бортник, – що ми маємо можливість надавати будинку кредит у розмірі двох нарахувань наперед. Тоді, якщо цих коштів достатньо, ми розпочинаємо роботи.
Приміром, будинок щомісяця повинен покласти на свій рахунок 20 тисяч гривень, якщо усі його мешканці сплатять за своїми платіжками. Скажімо, люди сплатили хоча б 5 тисяч. Тобто сплатили ще не всі, але спишемо це на сумбурну ситуацію зі зміною управителя. Є надія, що решта наслідує приклад своїх сусідів і також сплатить. Тоді ми можемо надати цьому будинку кредит на суму у 40 тисяч – нарахування за два місяці. Чому саме два місяці? Бо за законом, мешканці можуть на загальних зборах ухвалити рішення про створення ОСББ і за два місяці зобов’язані попередити про це компанію-управителя. Далі вони же будуть ОСББ і самі фінансуватимуть усі роботи на власний розсуд. Тому ми обмежені такою сумою і виконуємо роботи, які можна виконати на ці гроші. Крім того, управлінська компанія самостійно проводить обстеження покрівель будинків за допомогою власних фахівців; можна також продовжувати подавати заявки на проведення поточного ремонту на 15-05, як і раніше. За заявкою приїде комісія, проведе обстеження, визначить обсяги ремонтних робіт, можливість їхнього проведення (це, зокрема, залежить від стану поточного рахунку будинку – див. вище). Найприскіпливіші жителі Черкас можуть завітати за вказаними адресами і переконатися особисто, що роботи ведуться.
Прибирання прибудинкових територій
В управлінській компанії «Нова якість» буде застосована нова система контролю роботи двірників за допомогою самих мешканців. У випадку якщо мешканцями будуть виявлені факти неякісного прибирання прибудинкової території, то двірника взагалі замінять. І в такому разі кошти на прибирання за цей місяць з будинку не стягуватимуть. Поки двірників у компанії не вистачає, визнає Андрій Бортник. Він запевняє, що буде радий узяти на роботу відповідальних і працьовитих людей, незалежно від віку і статі, аби тільки мали бажання та фізичну спроможність упоратися з навантаженням.
Дезінсекція підвальних приміщень
Роботи з дезінсекції (тобто знищення комах, зокрема бліх) мають проводитись планово двічі на рік – навесні і восени. Зазвичай такої очистки потребують підвальні та інші технічні приміщення в будинку – горища, технічні поверхи, прибудови тощо. СУБи знову ж таки ні восени торік, ні цієї весни цих робіт не провели, пояснюючи це традиційно – нестачею коштів. Бо для цього їм треба було наймати сторонні організації – свого обладнання та розхідних матеріалів вони не мають. Тому популяція комах у підвалах черкаських будинків дуже суттєво збільшилась (з гризунами ситуація не така загрозлива, хоча скарги від мешканців теж є). За словами керівника компанії-управителя, за цей місяць надійшло понад сотню заявок на проведення робіт із дезінсекції. – Ми закупили таке обладнання, адже розуміємо, що воно потрібне постійно, а не вряди-годи. Вибрали найсучасніше з того, що зараз є на ринку. Це аерозольні генератори туману. Провели, звісно, відповідні навчання серед своїх працівників, які виконуватимуть (і вже виконують) ці роботи. По суті, це розпилювачі отрути для комах, яка осідає у вигляді дрібнесеньких крапельок на поверхнях – стінах, підлозі, стелі – і знищує комах, що там живуть, – зазначає Андрій Бортник. – Використовуємо отруту відомої французької фірми BAYER та українського виробника КЕН, які добре себе зарекомендували на міжнародному ринку. Ці отрути, нищівні для бліх, майже нешкідливі для людей: вони мають ІІІ клас небезпеки, тобто практично той же, що і лак для волосся. Проте наші робітники після проведення дезінсекції обов’язково залишають оголошення на під’їздах будинку, аби додатково убезпечити мешканців. Це потрібно також для того, щоб, заходячи в підвал одразу після обробки і протягом 24 годин, вони не створювали протягів – адже це знижує ефективність дії отрути. Андрій Бортник додає, що після обробки приміщень, на які була заявка, працівники компанії додатково в плановому порядку обробляють й інші сусідні приміщення теж.
– Нам дісталася не надто хороша «спадщина» від СУБів. Містяни й самі кажуть про те, що роками не виконувались найнеобхідніші, найнагальніші роботи. Виправити це протягом місяця – нереально. Проте ми працюємо і стараємося впоратися хоча б з найгострішими питаннями. Надалі головним принципом нашої роботи буде плановість. Ми не хочемо в аварійному порядку усувати проблему тоді, коли вона виникла. Ми прагнемо працювати так, щоб проблема і не виникала, – запобігти їй проведенням регулярних поточних робіт із профілактики чи ремонту, – підсумовує Андрій Бортник.