"Обхитрити" COVID на колесах
Євген Тихонов про автоконцерт в Україні та івент-сферу в умовах карантину
Замість концертних залів – аеропорти, замість місця у рядах – капот чи сидiння авто. У травні 2020 року в Україні відбувся перший автомобільний тур відомого гурту "Без обмежень". Поки вся івентова сфера стала на паузу через карантин, хлопці з агенції "Tikhonov сoncert and event agency" взялися за новий для глядача формат – безпечного автоконцерту. Він став ковтком свіжого повітря для тисяч українців у період заборон. Євген Тихонов та його команда зібрали сотні автівок у 13 містах нашої країни, кинувши виклик COVID-19 та обмеженням.
У третьому матеріалі із циклу "Антидоти COVID-19" спілкуємося із засновником івентової агенції "Tikhonov сoncert and event agency" Євгеном Тихоновим про ідею з БАКом, карантинні обмеження та плани на майбутнє.
Євген Тихонов – засновник івентової агенції "Tikhonov сoncert and event agency"
"Нам не ставили палиці в колеса"
У кінці травня на закинутому аеропорту в Луцьку відбувся перший автомобільний концерт гурту "Без обмежень".
Після нього були ще 12 міст у турі. В умовах карантину, а особливо коли йдеться про формат, який в Україні ще ніхто не використовував, влаштувати автомобільний концерт було не так і просто.

– Це кардинально різниться із концертом у залі: потрібна розмітка для авто, схема паркування, сцена, звук та ще багато іншого підводного каміння. Ми в Луцьку спіткнулися через нього, зробили висновки і поїхали далі, – пригадує Євген Тихонов. – Що символічно: у жодному місці нам не ставили палиці в колеса.

Переважно виступ "Без обмежень" відбувався в аеропортах, у Полтаві та Борисполі безпечний автоконцерт влаштували на парковці, а в Івано-Франківську взагалі серед поля.
Автоквиток
дозволяв проїхати на концерт чотирьом особам
Двоє дітей
до 16 років включно
800-1200 грн
вартість квитка залежно від сектору паркування авто
Двоє дорослих
у салоні одного авто
Глядачі відчиняли вікна, дехто вмощувався на даху автівки, сідав на капот, вилазив у люк. На концерт приїздили як на легковиках різних класів, так і на ГАЗелях. Один із шанувальників обіцяв приїхати на вантажівці. Організатори кажуть: легше працювати з легковими автівками, вони не закривають сцену іншим. Усі площадки зонували на місця для автомобілів різного типу: легковики, окремо – кросовери та мінівени, потім – мікроавтобуси.

– Чимало людей приїздили на кабріолетах,
– розповідає організатор БАКу. – Атмосфера була кайфовою. Фанати просто виходили з автівок і танцювали. Ми просили, аби глядачі ставали по один бік, щоб не було скупчення. Таким чином розділяли простір.

Вікна автівок обклеювали афішами Безпечного автоконцерту, з люків майоріли величезні стяги. Пізніше люди зрозуміли фішку: привозили із собою столи та стільці, ставили біля капоту, діставали крісла-груші, пледи.

– Для глядачів це був не просто концерт, це був авто-пікнік. Бо ж на концерті не дуже зручно їсти і пити, а там можна робити все. Наварити вареників, приїхати з ними на концерт і їсти. Ми ж не забороняли. Там можна було роззутися, чого в залі не зробиш, бо тобі скажуть: "Дурак, озуйся". Там можна було приїхати в шортах чи хоч у купальнику. Без різниці, бо ти на своєму авто, це твій простір, – говорить Євген Тихонов.
Про обмеження
на "Без обмежень"
Людей просили уникати скупчення
На кожному концерті працювало близько 50 волонтерів, які інформували відвідувачів про правила поведінки на заході у зв'язку з поширенням COVID-19, допомагали знайти потрібне місце та запаркуватися. На вході діяв температурний скринінг, обов'язковою була маска.

Людей попросили уникати скупчення. Організатори навіть створили додаток, через який можна було замовити їжу, аби не ходити у торгові точки. Доставляли її кур'єри на велосипедах чи роликах.

Усі концерти минули спокійно: без бійок, аварій та інших порушень. Від фафакання і блимання світлом фар сідали акумулятори. Дехто дозволяв собі випити на концерті, але потім замикав авто і лишав його на ночівлю в аеропорту, аби не сідати за кермо напідпитку.

"Без обмежень" стали єдиними артистами, які в період карантину виступали в Україні. Артисти однозначно підвищили свій рейтинг, запевняє організатор, та кайфонули від такого формату.
– У Вінниці під час концерту пішов горизонтальний дощ. Сцена з коротким дахом, а тому артистів просто заливало: згоріли клавіші, хлопці були мокрі, як плющі. Та лідер гурту Сергій Танчинець не припинив вивступ, він співав і продовжував відриватися. Це я до чого? Усі задоволені цим туром, бо ми зробили щось нове і щось історичне, – говорить Євген Тихонов.
Ідея з автоконцертом "Tikhonov concert and event agency" поїхала і в Казахстан. Хлопці безкоштовно консультували місцевих організаторів, і ті вже зробили десять концертів місцевих гуртів. У такому форматі святкували і день міста Алмати.

В Україні за аналогом автоконцерту влаштовували кіноперегляди у маленьких і великих містах. Формат зайшов багатьом. Навіть величезний ТРЦ у столиці до свого п'ятиріччя вирішив влаштувати автоконцерт на 1200 автівок прямо на парковці.

Організатори кажуть: це не просто комфортна історія у період карантину. Наступного року вже планують влаштувати автопікнік із "Без обмежень".
Хто такий Євген Тихонов до автоконцертів?
"Tikhonov сoncert and event agency" починала три роки тому з концерту "Без обмежень" у пабі. Сьогодні робота з цим гуртом - це 50% роботи івент-агенції.
Євген Тихонов, 30 років
З 2009-го року
співпрацював із Олегом Скрипкою, лідером гурту "Воплі Відоплясова". Був звичайним менеджером, який вирішував будь-які питання артиста: від побутових до організаційних.
У 2014-му
починає працювати у луцькому ресторані "Show Basilic". Тут він організовує виступи Сергія Притули і "Вар'ят", привозить "Антитіла", "Kozak System" та інші відомі колективи.
У 2016-му
створює "Tikhonov сoncert and event agency". Івент-агенція оспеціалізується на концертах та Днях міст.
У 2020-му
разом із партнером започатковують новий формат івентів для України – безпечний автоконцерт.
Євген та його команда працюють в усіх містах України. Перед карантином 8-10 березня команда організувала виступи в Хмельницькому, Кам'янець-Подільському та Тернополі. В останньому місті був аншлаг: 1000 глядачів у залі.
Три фактори
організації успішного концерту на думку Євгена Тихонова:
Хороша реклама
Із неї все починається. Можна зекономити 15 тисяч, а влетіти на 150 тисяч.
Правильне ціноутворення по конкретному регіоні
Бо десь платять більше за україномовний гурт, а десь – навпаки. Потрібно враховувати вподобання.
Популярність артиста
Ми можемо ідеально все зробити, але якщо про артиста забули, або він вже не в тренді, то все це нівелюється.
Цей бізнес доволі ризикований у фінансовому плані. Євген порівнює його з лотереєю.

– Сьогодні на одному концерті ми можемо заробити двокімнатну квартиру, умовно кажучи, а завтра на іншому – віддати трикімнатну. Ми не можемо спрогнозувати поведінку глядача: захоче він купити квиток чи ні. Так, ми слідкуємо за трендами, ми аналізуємо популярність артиста, ми розуміємо ціноутворення в кожному місті та контролюємо ці процеси. Але, враховуючи карантин, сьогодні важко спрогнозувати, як все мине, –
говорить Євген Тихонов.

"Tikhonov сoncert and event agency" до COVID-19
Історія з коронавірусом і карантином для них здавалася тимчасовою
120
концертів організовують щороку
600
осіб у середньому збирають в залі
72 000
глядачів – річна аудиторія
Плани на 2020-ий
некарантинний рік
56
56
концертів "Без обмежень"
12
12
концертів NK
10
10
концертів Степана Гіги
6
6
концертів Pianoбой
6
6
концертів Національного заслуженого академічного народного хору України ім.Верьовки
3
3
концерти Андрія Макаревича
1
1
стадіон для Monatikа
– Ми думали, що плюс-мінус все закінчиться саме у травні. Ми переносили концерти на травень, на червень, потім на вересень. Ми продовжували платити за рекламу в містах. А коли зрозуміли, що карантин не на місяць, то почали думати, що робити далі, – пригадує Євген.

Із восьми осіб у команді залишилося троє, на аутсорсі івент-компанія взяла ще одну людину. І все через карантинні обмеження, як наслідок – відсутність роботи, а відповідно – заробітку. У такий спосіб Євгену з партнером довелося оптимізувати всі витрати.

– Ми не можемо скористатися своєю винагородою за організацію концертів, на які вже розкуплені квитки. Є одна фішка, про яку мало хто знає. Ми як івент-компанія продаємо білети на виступ артиста через квиткового оператора. Цей оператор – фактично сейф людських коштів. Через карантин у нас зависли 74 концерти. Квитки на деякі були як не повністю розкуплені, то значна частина точно. Але в нас немає цих фінансів, аби перебути цей період. Тому ми вже створили свого квиткового оператора, – говорить Євген Тихонов.
Як із концертами зараз?
Концертні тури у залах відновлюються. Глядачі вже ходять на концерти у форматі "два через два". Тому виконавці виступають зазвичай двічі в один і той же день, але для наполовину заповненого глядачами залу.
*Так було на момент запису інтерв'ю. У Житомирі ми зустрілися з Євгеном під час виступу "Без обмежень" У місцевому відкритому залі. Та з минулої суботи (14.10) в Україні запровадили карантин вихідного дня. Івенти в суботу та неділю заборонені.
– Чи це дорожче? Так! Чи це зручніше? Ні, – констатує Євген Тихонов. – Чому ми користуємося цим? Бо люди голодні на концерти, люди скучили за цим. Під час туру БАК ми зрозуміли, що не кожен має машину, не кожен фанат може приїхати на концерт. А тому, як тільки нам дозволили, взялися за організацію концертів у залах.
У планах: вісім концертів "Без Обмежень" (більше 20 перенесли на травень 2021 року), по одному концерту "Бумбоксу" та Андрія Макаревича. Частину вже реалізували. Але це лише 20% від запланованого до коронавірусу на 2020 рік.

Влада напевно думає, що на концерти ходять тільки хворі люди?! У маршрутках – можна їздити, в літаку – можна літати, потяги теж курсують. А концерт – це зло, і з ним треба боротися? – говорить івент-організатор. – Якщо обмежувати, то все: літаки, потяги і маршрутки. Я розумію, що це великі фінансові структури. Та ми теж не 25 людей збираємо. І бачимо, що попит є, глядачі, прихильники гуртів хочуть іти на концерти.
Євген переконаний, що в таких умовах український шоу-бізнес не зможе існувати довго.
– Якщо до травня 2021 року нічого не зміниться, то виживе тільки кілька найсильніших або ті івент-компанії, які зможуть якось забрати людські кошти і перебути цей період. Це мої прогнози, – каже Євген Тихонов. – Ми любимо свою справу і ми будемо продовжувати однозначно. БАК показав нам, що все буде добре. Навіть рослини проростають згори, і ми виживемо. Найголовніше – здоров'я, а там розберемось.
Автор – Світлана Спасібіна
Світлини – Влада Громенко