
Збудований ще 70 років тому паровоз Су 251–86 курсував до Дня залізничника України (4 листопада, – ред.). Кожен міг здійснити безкоштовну міні‐подорож за маршрутом Черкаси – станція ім. Т. Шевченка – Черкаси. Загалом цього дня відправлялися два рейси: ранковий (о 8:05) та обідній (о 12:29). Охочих покататися було багато: сотні дітей та дорослих шумливо заповнювали вагони.

- Одна із цілей акції – привернення уваги до збереження паровозного депо «Цвіткове», яке «Укрзалізниця» намагається закрити: скорочують штат, вивозять техніку до паровозного депо «Сновськ», підвищують тарифи на стоянку рухомого складу. У Центральній Україні ми можемо втратити осередок паровозної культури, адже не залишиться ні техніки, ні людей, щоб обслуговувати її, – розповідає в коментарі 18000 член Асоціації збереження історії залізниць України Павло Чубаха.

- Була якась традиція ставити постаменти, а от експлуатація з туристичною чи святковою метою не практикувалася. Прикро, адже багато унікальних пасажирських паровозів порізали «під нуль». Наприклад, київський паровоз, що стоїть біля депо «Київ‐Пасажирський», залишився єдиний у світі зі своєї серії. Колись це був найпотужніший паровоз Європи, – зазначає Павло Чубаха.


Павло Чубаха
- Експлуатація паровозів обходиться дорожче і за обслуговуванням, і за витратними матеріалами. Локомотивна бригада, аби підготувати парозоз до поїздки, потребує 6–8 годин. Взимку – довше. Задля разових акцій – святкових, туристичних чи вихідного дня – таке робити можливо, якщо є планування, виділяється штат та кошти. Саме так роблять в країнах Європи. Потрібна систематичність, – констатує Павло Чубаха.











Добра справа. Дякуємо.