Останній «живий»: черкащан безкоштовно катали на раритетному паровозі (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Сьогодні  на підтримку збереження паровозного депо «Цвіткове» Черкащиною курсував раритетний Су 251–86. 

Збудований ще 70 років тому паровоз Су 251–86 курсував до Дня залізничника України (4 листопада, – ред.). Кожен міг здійснити безкоштовну міні‐подорож за маршрутом Черкаси – станція ім. Т. Шевченка – Черкаси. Загалом цього дня відправлялися два рейси: ранковий (о 8:05) та обідній (о 12:29). Охочих покататися було багато: сотні дітей та дорослих шумливо заповнювали вагони.

Су 251–86 – останній «живий» пасажирський паровоз України такого типу. Саме для збереження залізничних пам’яток та традицій Асоціація збереження історії залізниць України й організувала святкову поїздку. Нині Су 251–86 базується в депо «Цвіткове», якому загрожує закриття.

- Одна із цілей акції – привернення уваги до збереження паровозного депо «Цвіткове», яке «Укрзалізниця» намагається закрити: скорочують штат, вивозять техніку до паровозного депо «Сновськ», підвищують тарифи на стоянку рухомого складу. У Центральній Україні ми можемо втратити осередок паровозної культури, адже не залишиться ні техніки, ні людей, щоб обслуговувати її, – розповідає в коментарі 18000 член Асоціації збереження історії залізниць України Павло Чубаха.

На момент здобуття незалежності в Україні (по різних депо та базах запасу) залишалося понад 700 паровозів у різному стані: на консервації та експлуатації. Тоді багато з них поставили на пам’ятники. Нині ж у країні залишилося близько шести діючих паровозів та десяти паровозів, що перебувають на ремонті. Це вантажні паровози однієї типової серії, тоді як Су 251–86 – пасажирський паровоз.

- Була якась традиція ставити постаменти, а от експлуатація з туристичною чи святковою метою не практикувалася. Прикро, адже багато унікальних пасажирських паровозів порізали «під нуль». Наприклад, київський паровоз, що стоїть біля депо «Київ‐Пасажирський», залишився єдиний у світі зі своєї серії. Колись це був найпотужніший паровоз Європи, – зазначає Павло Чубаха.

У Асоціації не відкидають ідеї, що раритетні паровози могли б курсувати з туристичною чи святковою метою, як в Європі. Для цього необхідно, аби пасажирських паровозів було хоча б чотири чи п’ять, тоді їх експлуатація стане легшою. Так, протягом 1991 – 2008 років Су 251–86 експлуатувався туристичною фірмою «Джерело» в ретро‐поїздках Україною для іноземних залізничних клубів. 2008 року фірма оголосила такі тури збитковими.

Павло Чубаха

- Експлуатація паровозів обходиться дорожче і за обслуговуванням, і за витратними матеріалами. Локомотивна бригада, аби підготувати парозоз до поїздки, потребує 6–8 годин. Взимку – довше. Задля разових акцій – святкових, туристичних чи вихідного дня – таке робити можливо, якщо є планування, виділяється штат та кошти. Саме так роблять в країнах Європи. Потрібна систематичність, – констатує Павло Чубаха.

коментарі
1 Коментар
  1. Добра справа. Дякуємо.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *