Останній “живий”: черкащан безкоштовно катали на раритетному паровозі (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Сьогодні  на підтримку збереження паровозного депо “Цвіткове” Черкащиною курсував раритетний Су 251-86. 

Збудований ще 70 років тому паровоз Су 251-86 курсував до Дня залізничника України (4 листопада, – ред.). Кожен міг здійснити безкоштовну міні-подорож за маршрутом Черкаси – станція ім. Т. Шевченка – Черкаси. Загалом цього дня відправлялися два рейси: ранковий (о 8:05) та обідній (о 12:29). Охочих покататися було багато: сотні дітей та дорослих шумливо заповнювали вагони.

Су 251-86 – останній “живий” пасажирський паровоз України такого типу. Саме для збереження залізничних пам’яток та традицій Асоціація збереження історії залізниць України й організувала святкову поїздку. Нині Су 251-86 базується в депо “Цвіткове”, якому загрожує закриття.

– Одна із цілей акції – привернення уваги до збереження паровозного депо “Цвіткове”, яке “Укрзалізниця” намагається закрити: скорочують штат, вивозять техніку до паровозного депо “Сновськ”, підвищують тарифи на стоянку рухомого складу. У Центральній Україні ми можемо втратити осередок паровозної культури, адже не залишиться ні техніки, ні людей, щоб обслуговувати її, – розповідає в коментарі 18000 член Асоціації збереження історії залізниць України Павло Чубаха.

На момент здобуття незалежності в Україні (по різних депо та базах запасу) залишалося понад 700 паровозів у різному стані: на консервації та експлуатації. Тоді багато з них поставили на пам’ятники. Нині ж у країні залишилося близько шести діючих паровозів та десяти паровозів, що перебувають на ремонті. Це вантажні паровози однієї типової серії, тоді як Су 251-86 – пасажирський паровоз.

– Була якась традиція ставити постаменти, а от експлуатація з туристичною чи святковою метою не практикувалася. Прикро, адже багато унікальних пасажирських паровозів порізали “під нуль”. Наприклад, київський паровоз, що стоїть біля депо “Київ-Пасажирський”, залишився єдиний у світі зі своєї серії. Колись це був найпотужніший паровоз Європи, – зазначає Павло Чубаха.

У Асоціації не відкидають ідеї, що раритетні паровози могли б курсувати з туристичною чи святковою метою, як в Європі. Для цього необхідно, аби пасажирських паровозів було хоча б чотири чи п’ять, тоді їх експлуатація стане легшою. Так, протягом 1991 – 2008 років Су 251-86 експлуатувався туристичною фірмою “Джерело” в ретро-поїздках Україною для іноземних залізничних клубів. 2008 року фірма оголосила такі тури збитковими.

Павло Чубаха

– Експлуатація паровозів обходиться дорожче і за обслуговуванням, і за витратними матеріалами. Локомотивна бригада, аби підготувати парозоз до поїздки, потребує 6-8 годин. Взимку – довше. Задля разових акцій – святкових, туристичних чи вихідного дня – таке робити можливо, якщо є планування, виділяється штат та кошти. Саме так роблять в країнах Європи. Потрібна систематичність, – констатує Павло Чубаха.

коментарі

1 Коментар

  1. Добра справа. Дякуємо.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.