Послаблення карантину в Україні. За яких умов дозволено працювати закладам?

Вже сьогодні, 11 травня, в Україні офіційно пом’якшено карантинні обмеження. Це дозволяє, за умови дотримання протиепідемічних заходів, роботу салонів краси та перукарень, закладів громадського харчування, пралень та хімчисток, торгівлю непродовольчими товарами, роботу нотаріусів, адвокатів та стоматологічних кабінетів. Також дозволено відвідувати зони відпочинку. 

Працювати закладам дозволено за умови дотримання наданих МОЗ рекомендацій щодо дотримання протиепідемічних заходів.

За яких умов дозволено працювати перукарням та салонам краси:
  • проведення перед початком роботи температурного скринінгу працівників. До роботи не допускаються особи, що мають температуру тіла понад 37,2 °C, а також ознаки респіраторних захворювань;
  • клієнти приймаються лише за попереднім записом із дотримання часового інтервалу не менше 15 хв між відвідувачами для виключення контакту між ними. Очікування черги повинно здійснюватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м);
  • перебування сторонніх осіб та очікування послуги клієнтами в закладі забороняється, за винятком не більше одного з батьків, які супроводжують малолітніх дітей та або осiб, що супроводжують осіб з інвалідністю;
  • на вході до закладу необхідно обладнати місце для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активно дієвої речовини понад 60% для ізопропилових спиртів та понад 70% для етилових спиртів;
  • одночасного перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 5 кв. м площі зали обслуговування;
  • до обслуговування допускаються лише клієнти в засобах індивідуального захисту, у тому числі саморобних;
  • між місцями надання послуг повинна бути дистанція не менше 1,5 метра;
  • працівники закладу мають бути одягнені в засоби індивідуального захисту;
  • після кожного клієнта працівники проводять дезінфекцію і поточне прибирання поверхонь, яких торкаються клієнти та дезінфекцію інструментів багаторазового використання;
  • для клієнтів мають бути недоступними журнали, рекламні брошури та інша поліграфія;
  • для працівників закладу має бути проведене навчання щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечення дотримання правил.

Суб’єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їхнім використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення відповідного тимчасового маркування, зокрема і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
Як мають працювати заклади громадського харчування:
  • проводити перед початком роботи температурний скринінг працівників. До роботи не допускаються працівники, що мають температуру тіла понад 37,2 °C, а також ознаки респіраторних захворювань;
  • обслуговування дозволяється винятково на винесення та/або на літніх майданчиках із дотриманням відстані не менше 1,5 метра стіл від стола та одно- двомісного розміщення клієнтів за одним столом;
  • на вході до закладу необхідно організувати місця для оброблення рук антисептиками;
  • вхід відвідувачів до приміщень закладів громадського харчування забороняється;
  • замовлення здійснюється дистанційно або через спеціально облаштоване вікно, або працівниками закладу, що обслуговують клієнтів на літніх майданчиках;
  • видача паперових меню – заборонена;
  • видача замовлень та розрахунок здійснюється через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
  • мiсце видавання замовлень та розрахунку повинно унеможливлювати вхід відвідувачів до приміщень закладу;
  • мати можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку;
  • бути обладнане столиком/ поличкою для передавання замовлення без особистого контакту з клієнтом;
  • працівники, що видають замовлення та здійснюють розрахунок, повинні бути одягнені в медичні маски або респіратор та одноразові рукавички;
  • видача замовлень на виніс здійснюється виключно в закритій тарі;
  • адміністрація самостійно забезпечує персонал та контролює виконання умов з недопущення черг та скупчень навколо місць видавання замовлень;
  • працівники мають мити або обробляти руки дезінфікуючими засобами при кожній зміні ЗІЗ.

Суб’єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їх використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
Як дозволено працювати закладам торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами:
  • проводити перед початком роботи температурний скринінг працівників. До роботи не допускаються працівники, що мають температуру тіла понад 37,2 °C, а також ознаки респіраторних захворювань;
  • на вході до закладу необхідно організувати місця для оброблення рук антисептиками, а також інформаційні матеріали щодо профілактики коронавірусної хвороби;
  • дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 кв. м площі зали обслуговування. Дотримання дистанцій в 1,5 м;
  • допускаються лише одягнуті в ЗІЗ відвідувачі;
  • адміністрація самостійно забезпечує персонал та контролює виконання умов з недопущення черг та скупчень навколо місць видавання замовлень;
  • ручки корзинок та візків мають бути оброблені дезінфікуючим засобом і розташовані окремо з табличкою “Продезінфіковані”;
  • працівники мають мити або обробляти руки дезінфікуючими засобами при кожній зміні ЗІЗ.

Суб’єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їх використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
    самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
Як надаватимуть послуги нотаріуси, адвокати та аудитори:
  • проведення перед початком роботи температурного скринінгу працівників. До роботи не допускаються працівники, що мають температуру тіла понад 37,2 °C, а також ознаки респіраторних захворювань;
  • до офісу допускаються лише працівники та відвідувачі одягнені в ЗІЗ;
  • прийом дозволяється лише за попереднім записом із дотриманням часового інтервалу, що дозволяє виключити контакт між відвідувачами;
  • на вході до закладу необхідно організувати місця для оброблення рук антисептиками;
  • дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 кв. м площі;
  • між місцями надання послуг має бути дистанція щонайменше 1,5 м;
  • рекламні брошури, журнали та інші поліграфічні матеріали мають бути недоступними для відвідувачів.
За яких рекомендацій працюватимуть стоматологічні кабінети:
  • проведення перед початком роботи температурного скринінгу працівників. До роботи не допускаються працівники, що мають температуру тіла понад 37,2 °C, а також ознаки респіраторних захворювань;
  • пацієнти приймаються лише за попереднім записом із дотримання часового інтервалу не менше 15 хв між відвідувачами для виключення контакту між ними. Очікування черги повинно здійснюватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м);
  • не пізніше ніж за день до прийому пацієнта здійснюється його опитування щодо стану здоров’я та визначається доцільність звернення за стоматологічною допомогою. У разі виявлення ознак респіраторних захворювань чи контакту з хворим на коронавірус – прийом відкладається;
  • маршрут пацієнтів у приміщенні має виключати контакт між ними;
  • на вході до закладу необхідно організувати місця для оброблення рук антисептиками;
  • при наданні стоматологічної допомоги пацієнту варто використовувати техніки екстраоральних рентгенограм зубів, задля запобігання виділення слини та кашлю, які можуть викликати інтраоральні техніки;
  • необхідно уникати або мінімізувати маніпуляції, що продукують утворення крапель чи аерозолів, мінімізувати використання стоматологічного пустера, повітряно-абразивної обробки, турбінного наконечника та надавати пріоритет використанню ручного інструментарію;
  • при наданні допомоги варто обирати протоколи лікування, які мінімізують кількість наступних відвідувань;
  • дотримуватися стандартних та додаткових заходів безпеки;
  • ЗІЗ знімаються в кабінеті, де надавалася медична допомога;
  • у кабінеті, де надається медична допомога, здійснюється прибирання після кожного пацієнта;
  • обладнання має оброблятися дезінфікуючими засобами відповідно до інструкцій виробника;
  • після кожного прийому пацієнта здійснюватиметься провітрювання не менше 15 хв.

Суб’єкт господарської діяльності повинен:

  • забезпечити працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікувальних засобів і організувати контроль за їхнім використанням;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення відповідного тимчасового маркування, зокрема і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь з використанням мийних та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • прикривати рота та носа під час кашлю та чхання зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
За яких рекомендацій можна відвідувати парки, сквери, сади, оранжереї, музеї під відкритим небом, лісопаркові та прибережні зони, відкриті спортивні майданчики.

Адміністрація повинна:

  • розмістити на території зон та при вході до них правила та обмеження щодо їх використання;
  • оцінити місця потенційного скупчення відвідувачів (пам’ятки, відпочинку тощо) та розмістити поруч із ними додаткову інформацію щодо індивідуальних заходів профілактики та важливості соціального дистанціювання;
  • забезпечити функціонування туалетів на території зон, наявність рідкого мила, антисептиків при вході до них та їх регулярне прибирання та дезінфекцію;
  • не допускати проведення організованих заходів та подій на територій зон відпочинку, функціонування атракціонів та розважальних заходів тощо;
  • не допускати функціонування окремих зон, користування якими на перiод карантину заборонено та обмежити доступ до них.

Відвідувачі мають право:

  • користуватись зонами відпочинку з дотриманням індивідуальних заходів профілактики та в групах не більше 3 осіб;
  • використовувати рекреаційні зони для індивідуальних пробіжок та занять спортом у разі дотримання належного соціального дистанціювання та правил, встановлених адміністрацією.
коментарі

3 Коментарі

  1. Скверы,парки, это все Понятно.
    Скажите пожалуйста,как и когда пройти комиссии для поступления в первый Класс ? Если документы надо сдать до 31 мая,и всякие справки ?

    1. А коли здавать дітям підручники в школу

  2. Не зважаючи на послаблення карантинних заходів, 13.05.2020 р. в Соснівському суді м. Черкаси трапився прикрий інцендент. Призначивши слухання справи відносно незаконно обвинуваченого мого сина Олененко В.М. будучи при цьому незаконно видаленим з залу судового розгляду. Продовжуючи свої незаконні дії, суддя в справі безпідставно не допустив мене, Олененко М. Ф., батька, я к вільного слухача до залу судових засідань. Це при тому, що я мав індивідуальні засоби захисту, на вході проводився зовнішній огляд та перевіялась температура для виявлення ознак відсутності захворювання, площа залу дозволяла розмістить присутніх без порушення
    карантинних норм. Відносно обладнання залу мені нічого не відомо. Відносно порядку роботи соснівського суду та пропуску до нього громадян в умовах карантину я не знайшов нічого на сайті суду, не побачив чітко визначеного і затвердженого порядку пропуску на вході (в приміщенні знаходяться чотирі суди). Відсутня можливість перегляду судового засідання в інтернеті, чи порядку відео конфоренції. Це далеко не все з чим прийшлося зіткнутись, тому готовий буду давать пояснення. Наступне засідання призначене на 02.06. 14.00 год. побачим що відбудеться наступного разу і дочекаюсь яка буде реакція на попередні дії, оскільки навіть уяви немаю, на скільки можить буть законним такий розгляд, без видаленого обвинуваченого при відсутності сторонніх очей. Сподіваюсь на поширення даного коментаря, чекаю на можливу допомогу. поради. Дякую.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.