У Черкасах представили транспортну модель Маріуполя. Її презентував директор компанії А+С Україна Дмитро Безпалов.
За його словами, створення транспортної моделі дозволяє провести аналіз системи громадського транспорту міста, виявити рівень мобільності міста, скоротити кількість маршрутів тощо.
– Якщо будь-яке місто, зокрема й Черкаси, претендує на співпрацю з міжнародними банками, тобто брати кредити під низькі відсотки, йому потрібна транспортна модель, – переконаний Безпалов.
У Маріуполі для виявлення проблем мобільності міста провели соціологічне дослідження, опитавши містян у форматі поквартирного обходу. Це дозволило дізнатись рівень задоволення громадським транспортом міста, як і куди вони їдуть, що б вони хотіли змінити тощо.
Опісля фахівці проводять аналіз пасажиропотоку.
– Для цього ми використовуємо спеціальні детектори, які рахують голови пасажирів, що заходять і виходять у транспортні засоби, – розповів Дмитро Безпалов. – У Миколаєві в нас була цікава історія, коли перевізник випускав перед маршруткою, в якій ми ставили детектор, іншу, яка збирала пасажирів. Так він намагався показати, що маршрут неефективний. Але в нас є і інші механізми контролю перевізників. Наприклад, завдяки спеціальному додатку. Тому обманути нас у нього не вийшло.
На переконання Дмитра Безпалова, під час дослідження транспорту потрібно вивчати не лише громадський транспорт, а й приватний – автомобілі. Адже часом вони створюють затори, що слід враховувати у транспортній мережі.
За підсумками розробники провели воркшоп із жителями Маріуполя, де поділилися результатами дослідження.
– Це дало змогу зрозуміти жителям міста, що вони можуть вимагати від влади, – пояснив Безпалов.
На розроблення транспортної моделі в Маріуполі пішло 9 місяців. ЇЇ вартість: 50 тис. доларів. Нині триває впровадження моделі.