
Інформація про це розміщена на порталі Dozorro.
Закупівлю порівно розбито на два лоти по 25 мільйонів. Аукціони по обох відбудуться 16 квітня цього року.
Роботи будуть проводитися із квітня і до кінця року. Підрядник дає 3 роки гарантії на свою роботу. Згідно з документацією, підрядник виконає холодне фрезерування глибиною 8 см (площа 10 тисяч метрів квадратних) та 4 см (загалом 0,1 квадратних кілометрів площі).
Для облаштування ділянок дороги закладено використання 14,25 тисяч тонн дрібнозернистої асфальтної суміші (тип Б, марка 1) та 50 тонн бітуму.
Зазначимо, що у 2018 році так званим ямковим ремонтом черкаських доріг опікувалося товариство «Черкаси‐Доргстрой». Фірма, афільована із відомим місцевим підприємцем Володимиром Халаєм, виграла два тендери на 23 мільйони гривень.
Один – на 19,3 мільйони гривень – на замовлення департаменту ЖКК. У кошторис будівельники заклали «надкоштовний» асфальт вартістю 3,3 тисячі гривень за тонну і загальну кількість 4,3 тисячі тонн асфальту. Другий – на 3,88 мільйони гривень – на замовлення КП ЧЕЛУАШ. Цього разу вартість аналогічного асфальту була обрахована значно дешевше – 2,8 тис. грн\тонна при кількості в 928 тон.
У 2017 році роботи виконувало товариство «Лимож». Воно виграло тендер від департаменту економіки на 18,8 мільйонів гривень. У свою пропозицію фірма вписала використання 6,6 тисяч тонн асфальту, середньою вартістю 2,3 тис грн\тона. Опісля було укладено додаткову угоду, за якою вартість виросла до 19,26 млн грн.
У 2016 із все тим же ТОВ «Лимож» було укладено рамкову угоду на поточний ремонт вулично‐дорожньої мережі вартістю 5,43 млн грн. У кошторис товариство вписало використання 2,3 тисяч тонн за ціною 1,8 тис. грн\ тонна. Внаслідок укладання низки додаткових угод вартість виросла до 6,26 млн грн, а ціна асфальту до 1,99 тис грн\тонна.
Артур Чемирис, активіст Dozorro‐спільноти:
«Ця закупівля містить величезну кількість корупційних ризиків. Зокрема, замовником в очікуваній вартості було визначено чи не рекордну вартість асфальту в Україні – орієнтовно у 3 тисячі гривень за тонну. Особливості проведення так званих «європейських» торгів дозволяють побачити учасників аукціону до моменту його проведення, що підвищує ймовірність «домовленості» між потенційними конкурентами. Велика маржа, а також одразу два ідентичних лоти, на наш погляд, максимально спрощують хід перемовин – вистачить має усім зацікавленим.
Аналогічну ситуацію ми спостерігали і торік, коли ідентичний аукціон відбувся без будь‐якої видимої конкуренції, і підрядник отримав право укладати на черкаських вулицях ще коштовніший асфальт, вартістю 3,2 тисяч гривень. Чому асфальт різко здешевшав на 200 гривень і чому лише на 200, коли в інших регіонах він коштує 2–2,5 тисячі гривень, – питання риторичне».
Додатково зазначимо: авторитетне видання «Наші гроші» провело аналіз тендерів на ремонт доріг по країні у 2018 році. Згідно з ним, найвища вартість асфальтобетону щільного дрібнозернистого типу Б марки 1 є 2,26 гривень за тонну.
До прикладу, у своїй пропозиції на капітальний ремонт вулиці Семиренківської (замовник – департамент ЖКК) підрядник закладає вартість аналогічного асфальтобетону в 2,88 тис грн\т, а для капремонту вулиці Надпільної (замовник – департамент архітектури) підрядник розраховує вартість у 2,69 тис грн\т.


